2022-12-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Under korankravallerna var det en kvinnlig insatsledare som beordrade alla poliser till reträtt!

Kvinnor kan!

Jag säger ingenting men tänk om den strategin hur dum som helst var det som önskades. Brottsprovokation. Lämpligt innan valet dessutom. Nu är hon utnyttjad för ett syfte och kan slängas under bussen, engelskt uttryck.
Citera
2022-12-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Enligt hennes egen utsago till expressen så ville hon inte.

Ok. Lite skydd för henne.

Ångervecka och returer är vanligare hos vissa grupper än andra har man ju märkt.
Citera
2022-12-10, 08:56
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Ja polischefer brukar ha polisuniform.. Vad är det för ovanligt med det?

(Sen kan man ju diskutera om iinte en polischef rimligen är polis, men det är en separat diskussion. Vi hoppar över det för stunden.)

Det jag skrivit i tråden är att polischefer normalt sett inte brukar vara ”vanliga” poliser som gått långa vägen via polisskolan i Sörentorp. Det finns undantag ja. Poliser som vidareutbildat sig till jurister och sedan blivit polischefer, men det är långtifrån alla. Vad med det är det som är så svårt att förstå?
Jag läste någonstans att hon begärt ett tjänstevapen. Om hon haft ett sådant i sin ägo bör det röra sig om vapenbrott, eftersom hon inte är polis?
Senast redigerad av disqus 2022-12-10 kl. 08:59.
Citera
2022-12-10, 08:57
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Läste intervjun i DN: https://www.dn.se/sverige/linda-staaf-jag-ar-utsatt-for-en-smutskastningskampanj/

Den var mer en partsinlaga för LS än en intervju. Här ser vi henne i full uniform. Vi får inte svar på några frågor. Syftet är mer att vi skall känna sympati för den stackars kvinnan som är smutskastad av de hemska männen. LS försöker nu få stöd från resterna av metoo!

Men LS är så långt från offer som man kan komma. Offren i denna solkiga affär är de övergivna barnen och kvinnorna i de äktenskap LS har förstört med sina intriger och karriärlystnad.

Om LS vill lägga alla kort på bordet och skingra dimmorna i denna affär, publicera då sina meriter. Visa CVn! Förklara då med datum när relationen med hennes förra chef Mats Löfving inleddes och när den avslutades och hon gick till ÖBs famn. Förklara för oss andra vad en ung kvinna ser hos nästan pensionsfärdiga gubbar. Berätta om hon känner något medlidande med de övergivna barnen och ex-fruarna.

Men kom inte med något skitsnack att det är synd om henne för hon är kvinna i en mansvärld. Hon själv, om någon, har visat att kvinnor mycket väl kan nå höga positioner och löner med tveksamma meriter. Det krävs bara lite vilja och ett rymligt samvete.

Männen lät sig luras. Så synd om männen är det inte. L.S är en räv som spelat sina kort rätt.

Det är däremot synd om de familjer som drabbats. Drabbats pga män som offrar kvinna, barn, familjegemenskap etc mm för att stoppa kuken i fittan på en attraktiv kvinna.

All skam ligger faktiskt hos männen som inte genomskådat L.S. Har själv träffat såna kvinnor. Dom har ett speciellt sätt att dupera och manipulera. Men har man en gång träffat en sådan kvinna så lär man sig känna igen dom. Deras förmåga att få just dig att tro att du är föremålet för deras intresse är deras gift som dom matar dig med. Som man så är det så lätt att svälja det betet. Ni är förmodligen många män som just nu, i skrivande stund, har en sådan kollega som lurar skiten ur dig.
Citera
2022-12-10, 08:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur är det med hennes s k tingsnotarietjänst - det är hård konkurrens på dessa - är den på
riktigt eller någon annan typ av praktiktjänst i domstol

O hur började hon inom polisen - det har ju funnits - o finns? - polisens volontärer - det
var väl sängkamraten Jan Staaf som fixade in henne? Eller fixade hon in honom först

Detta undrar jag med. Var satt hon ting? Har hon ens gjort det på riktigt?
Citera
2022-12-10, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Männen lät sig luras. Så synd om männen är det inte. L.S är en räv som spelat sina kort rätt.

Det är däremot synd om de familjer som drabbats. Drabbats pga män som offrar kvinna, barn, familjegemenskap etc mm för att stoppa kuken i fittan på en attraktiv kvinna.

All skam ligger faktiskt hos männen som inte genomskådat L.S. Har själv träffat såna kvinnor. Dom har ett speciellt sätt att dupera och manipulera. Men har man en gång träffat en sådan kvinna så lär man sig känna igen dom. Deras förmåga att få just dig att tro att du är föremålet för deras intresse är deras gift som dom matar dig med. Som man så är det så lätt att svälja det betet. Ni är förmodligen många män som just nu, i skrivande stund, har en sådan kollega som lurar skiten ur dig.

Du har på pricken rätt.
Citera
2022-12-10, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disqus
Jag läste någonstans att hon begärt ett tjänstevapen. Om hon haft ett sådant i sin ägo bör det röra sig om vapenbrott, eftersom hon inte är polis?

Ja jag tror faktiskt att polischefer kan få ha det ja!

Kan det vara finnas en sorts polis? Är en passpolis inte polis? Är en polischef inte polis? Diskussionen blir lite märklig och centrerad runt just att ordningspolisen som spatserar runt med koppel och batong är den ”riktiga” polisen och ingen annan kan vara det.

I andra finns det ofta flera olika polismyndigheter med ofta helt olika uppgifter. Hur gör man där för att avgöra vem som är riktig polis?

Den här härvan är som jag tidigare nämnts både pinsam, irriterande och i grunden ordentligt allvarlig. Jag hoppas att Löfving blir granskad ordentligt efter det som kommit fram! Dock ser jag ingen större anledning tjafsa om huruvida Staaf är polis eller inte och vem som får kalla sig det osv. Det är liksom en petitess i sammanhanget. Staaf och Löfving och den där säkerhetschefen jag inte minns namnet på har fått sina förtroenden stukade ganska så rejält. Det räcker gott så. Hoppas att någon högre upp i hierarkin ser till att huvuden rullar. Även om det nog förmodligen kommer att sopas under mattan på olika vis. Det är så det funkar i det korrupta Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Jo, här står det just att hon är polis: https://www.svd.se/a/gW50EJ/fatt-jobba-hart-for-att-inte-duka-under. Detta har senare dementerats av polisen - genom att säga att det är SvD som farit med osanning, inte Linda - men enligt morgonposten så skall det finnas en inspelning, och SvD har inte viljat korrigera texten.

Mja.. Close But No Cigar. Ord står lite mot ord här. Vi vet inte säkert vem som har rätt. Journalister brukar ha fel, det är tumregeln. Går inte att säga nåt säkert.
Senast redigerad av Macke85 2022-12-10 kl. 09:21.
Citera
2022-12-10, 09:17
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan nästan misstänka att LS har fått erbjudande om att spionera för annat lands räkning. Hon är ju urtypen av kvinnlig spion. Inte minst med tanke på hennes agerande och val av partners. Även om det inte är fallet så får nu deckarförfattarna ett intressant uppslag.
Ja, i tråden antyds att hon påstått sig ha polisutbildning i USA och att ha jobbat för USA i olika polis/säkerhetsorganisationer.
Så ja, en amerikansk infiltratör/spion
Citera
2022-12-10, 09:23
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jag tror att polischefer kan få ha det ja!

Kan det vara finnas en sorts polis? Är en passpolis inte polis? Är en polischef inte polis? Diskussionen blir lite märklig och centrerad runt just att ordningspolisen som spatserar runt med koppel och batong är den ”riktiga” polisen och ingen annan kan vara det.

I andra finns det ofta flera olika polismyndigheter med ofta helt olika uppgifter. Hur gör man där för att avgöra vem som är riktig polis?

Den här härvan är som jag tidigare nämnts både pinsam, irriterande och i grunden ordentligt allvarlig. Jag hoppas att Löfving blir granskad ordentligt efter det som kommit fram! Dock ser jag ingen större anledning tjafsa om huruvida Staaf är polis eller inte och vem som får kalla sig det osv. Det är liksom en petitess i sammanhanget.
Nej, det stämmer inte, man får enbart bära vapen om man genomfört polisutbildning eller liknande utbildning för skyddsvakt, militär osv. I dess rätta bemärkelse så är en civilt anställd på polismyndigheten inte polis, det kanske råder annan syn bland allmänheten men det är tydligt juridiskt. Detsamma gäller en polischef som inte har en polisutbildning.

Generellt så är det enbart utbildade poliser som får bära uniform. Gör man det utan att ha genomgått en polisutbildning så är det föregivande av allmän ställning.

Passpolisen har både anställda poliser, civilanställda samt polisaspiranter. Om du tar ett passfoto kan du alltid titta vad dom har för kläder/uniform. Står det polis ska det vara en polis men står det passkontrollant är det förmodligen en civilanställd. Vad menar du med olika polismyndigheter? Sedan några år tillbaka finns det en polismyndighet.

Linda Staaf är INTE polis bara för att hon är polischef. Hon har INTE rätt att bära vapen såvida hon inte genomgått utbildning eller blivit förordnad ett tillstånd från RPS. Hon ska isf åtalas för vapenbrott precis som alla andra. Det är inte en petitess utan mycket allvarligt om man (i den här röran) har gett henne ett vapen utan att hon är behörig till det. Hade det varit ok om statsministern eller någon annan ledande person också fått ett vapen? Han lär ju likväl vara i behov av det. Det ingår helt klart något som är en del av den här korruptionsskandalen.
Citera
2022-12-10, 09:28
Medlem
Pethuglins avatar
Varför raderade användare Yger på Wikipedia Linda Staafs sida där?
Personlig koppling?
Kan vem som helst bara radera en sida på Wikipedia?

7 december 2022 kl. 05.32 Yger Diskussion Bidrag raderade sidan Linda H Staaf (Innehållet förklarade inte ämnets relevans: mellanchef)

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Special:Logg?type=delete&user=&page=Linda_H_Staaf& wpdate=&tagfilter=&subtype=&wpFormIdentifier=logev entslist
Citera
2022-12-10, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Hälsingebocken bör entledigas permanent snarare. En så principlös och lättpåverkad man är förstås inte lämplig som Överbefälhavare för svenska krigsmakten.
Dessa bilder förstärker inte hans pondus direkt:
https://www.google.com/search?q=micael+byden+pride&source=lnms&tbm=isch&s a=X&ved=2ahUKEwiH8s6Xru77AhVTRPEDHTnABjIQ_AUoAXoEC AEQAw&biw=1920&bih=1007&dpr=1#imgrc=25hyV8xtoQTFpM
Citera
2022-12-10, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter

Du har rätt. Men dessa kvinnor lurar även andra kvinnor, ofta genom "tycka synd om", gråta ut etc. Hade en sådan "kollega" en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in