Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Han anmäler för att han inte ska få kritik om det blossar upp i framtiden. Nu kan ingen säga att han inte reagerade. Linda tog upp sitt problem internt, och som en god modern chef med värdegrunden väl förankrad i den genusteoretiska myllan så tar han i så han skiter på sig och gör en anmälan mot Lindas egen vilja. En anmälan som åklagaren lägger ner efter två dagar.
Det var helt rätt gjort av Ari.
Det har ju gång efter annan bevisats att kvinnor låter sig misshandlas, trakasseras, förföljas etc. Men när det kommer till kritan vill de INTE anmäla. Efteråt läser vi i tidningen att ”samhället svek dessa kvinnor och INTE gjorde ngt”.
Det var helt rätt att agera oavsett OM anmälan var mot hennes vilja!