2022-12-09, 10:39
  #1009
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Frågan är bara vilken som är längst?

Listan med Staafs påhittade meriter.
Eller listan på alla äktenskap som Staaf har krossat med sina kärleksaffärer?

Byden bör entledigas tillsvidare från sin post som ÖB tills röran kring Mats och Linda är utredd.
Citera
2022-12-09, 10:41
  #1010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Han anmäler för att han inte ska få kritik om det blossar upp i framtiden. Nu kan ingen säga att han inte reagerade. Linda tog upp sitt problem internt, och som en god modern chef med värdegrunden väl förankrad i den genusteoretiska myllan så tar han i så han skiter på sig och gör en anmälan mot Lindas egen vilja. En anmälan som åklagaren lägger ner efter två dagar.

Det var helt rätt gjort av Ari.
Det har ju gång efter annan bevisats att kvinnor låter sig misshandlas, trakasseras, förföljas etc. Men när det kommer till kritan vill de INTE anmäla. Efteråt läser vi i tidningen att ”samhället svek dessa kvinnor och INTE gjorde ngt”.

Det var helt rätt att agera oavsett OM anmälan var mot hennes vilja!
Citera
2022-12-09, 10:43
  #1011
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Rikspolischef Anders Thornberg kallas upp till justitieutskottet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1016231
Citat:
Nu kallar Miljöpartiets rättspolitiske talesperson, Bassem Nasr, upp rikspolischef Anders Thornberg till justitieutskottet.

– I morse skickade jag en begäran till kammarkansliet om att Anders Thornberg ska komma till Justitieutskottet och svara på frågor. Jag menar att det finns oklarheter som behöver redas ut. Annars riskerar förtroendet att påverkas både internt och från allmänheten. I begäran har jag skrivit att det förekommit uppgifter om oegentligheter kring ett antal chefer. Det gäller bland annat att Mats Löfving som blivit polisanmäld.
Citera
2022-12-09, 10:44
  #1012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det var helt rätt gjort av Ari.
Det har ju gång efter annan bevisats att kvinnor låter sig misshandlas, trakasseras, förföljas etc. Men när det kommer till kritan vill de INTE anmäla. Efteråt läser vi i tidningen att ”samhället svek dessa kvinnor och INTE gjorde ngt”.

Det var helt rätt att agera oavsett OM anmälan var mot hennes vilja!
Som jag tidigare sagt så är han som polisman skyldig att lämna in anmälan om misstänkt brott som kommit till hans kännedom. Dessutom är det som du säger, ofta så att kvinnor inte vågar i misshandelssituationer. Han är ett föredöme.
Citera
2022-12-09, 10:44
  #1013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu blev jag nyfiken VILKEN rätt asp-Carin käkar varje dag..

Spaghetti ”bolognese” med lammfärs, spenat och halloumi. Ingen lunch. Osäker om frukost.
Citera
2022-12-09, 10:45
  #1014
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Ser ju imponerande ut, men samtidigt så är ju numera de flesta CV:n rent jävla hittepå. Varenda WT brud titulerar ju sig som sångerska, manager, influenser, modell, låtskrivare, dansare och PT om man får tro deras egen utsago. .

Blir faktiskt lite sugen på att sätta på den där Linda Staaf. Hon verkar ha tillgångar som inte framkommer i den officiella meritförteckningen. .
Verkligen. Tro fan att någorlunda seriösa rekryterare numera snabbt kollar igenom CV:n för att sedan radera dem och börja den verkliga sållningen. Möjligen så ifrågasätts ens karriärpåståenden (med all rätt). Staaf är "jag har alltid något på gång och kan inte sitta stilla"-generationen. Vi kom ut i arbetslivet och fick lära oss dumheten att man "måste sälja in sig själv till man lyckas". Var deckarboken bra? Hur var hon som chaffis? Hon var hon som förståsigpåare hos Snuten? Eliasson gjorde ju en karriär som målvakt på misskötta myndigheter. Bara för att man valsar runt betyder det inte att det som utförts är av kvalitét.

Man börjar undra. Och jag undrar fortfarande över knullgubbarnas smak i fruntimmer. Det kvittar om kollegan är kompetent - man skiter inte där man äter.
Citera
2022-12-09, 10:46
  #1015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Hon ser ut att vara glad i kuk måste jag säga.

Bild
http://www.svenskadeckarfestivalen.se/2019/10/02/linda-h-staaf/

Fel hade du inte
Citera
2022-12-09, 10:46
  #1016
Medlem
Predicting the future

Citat:
Ursprungligen postat av Sigbratt
Utveckla din åsikt: vad i bilden visar hennes glädje?

Citat:
Ursprungligen postat av [B
TupolevTu[/b]-144|72905427]Du måste "läsa" mellan raderna, både i bild och text. Då framgår det all tydlighet att hon är väldigt glad i kuk. På gränsen till missbruk av kuk.

How did you know? Kanske en fråga som andra ställt redan
Citera
2022-12-09, 10:47
  #1017
Medlem
Jofs avatar
Detta har allt som en god historia ska ha.

Men vad gäller påverkan på brottsligheten, så är den nog NOLL.

Linda blir den som hamnat på skampålen. Mest. Två karlar har gjorts till åtlöje. Holgersson får all uppmärksamhet han drömmer om.
Förbigångna poliser njuter. Media inkl. vi, frossar och förfasar oss.

Flashbackare har plötsligt blivit gammeldagsa moralister och pratar om
hor och trohet 😀.
Julafton!
Citera
2022-12-09, 10:47
  #1018
Bannlyst
Rikspolischef Anders Thornberg kallas till justitieutskottet:

Citat:
Bassem Nasr, Miljöpartiets rättspolitiska talesperson, kallar rikspolischefen Anders Thornberg till justitieutskottet, uppger Expressen.

Beskedet kommer efter att tidningen avslöjat ryktena kring biträdande rikspolischef Mats Löfving, som polisanmäldes för ett år sedan för bland annat grov fridskränkning.

Löfving fick även kritik för att trots hennes bristande erfarenhet gett Linda Staaf toppjobbet på Noa.
Bassem Nasr vill nu ha frågor besvarade.

– Det är en rörig situation. Så länge det inte finns en utredning finns risken att förtroendet för polisen rubbas.
Det ligger i allas intresse att lösa detta så snart som möjligt, säger han till tidningen.
__________________
Senast redigerad av Shageki 2022-12-09 kl. 10:51.
Citera
2022-12-09, 10:49
  #1019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Ser ju imponerande ut, men samtidigt så är ju numera de flesta CV:n rent jävla hittepå. Varenda WT brud titulerar ju sig som sångerska, manager, influenser, modell, låtskrivare, dansare och PT om man får tro deras egen utsago. .

Blir faktiskt lite sugen på att sätta på den där Linda Staaf. Hon verkar ha tillgångar som inte framkommer i den officiella meritförteckningen. .

Jag är helt oinsatt i Staaf-grejen men läste nyss detta på Expressen:

Källor berättar att Ari Stenman efter mötet kontaktade rikspolischef Anders Thornberg som då ska ha informerat Mats Löfving. Däremot kontaktade rikspolischefen inte Linda Staaf. Det bekräftas av Staaf.

Men polisanmälan säger hon att hon inte kände till.

– Jag visste ingenting om detta tills du kontaktade mig. Jag hade ingen aning om brottsanmälan. Säkerhetschefen frågade mig om jag hade blivit utsatt för något brott av Mats och jag svarade klart och tydligt nej och sen gör han ändå anmälan.

– I anmälan till Särskilda utredningar påstås också att vi skulle ha varit närstående, vilket är långt ifrån vad det faktiskt har varit. Det står också att de påstådda brotten skulle ha ägt rum från den första januari 2015, vilket jag inte kan tolka på annat sätt än påhittade uppgifter.

Linda Staaf säger att hon nu efteråt har pratat med säkerhetschefen om anmälan.

– Han sa att han hade gjort en annan bedömning huruvida det kunde ha varit fråga om brott.

Staaf säger att hon då ifrågasatte att hon inte fått kännedom om anmälan.

– Han svarade att jag då kunde ha påverkat förundersökningsåtgärderna.


Tycker lite synd om Linda Staaf faktiskt. Hon kontaktade säkerhetschefen för att få perspektiv - inte för att polisanmäla en kollega för brott. Säkerhetschefen hemlighöll för Staaf att han gjort en polisanmälan. Inte snyggt, tycker jag.
Citera
2022-12-09, 10:54
  #1020
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Detta har allt som en god historia ska ha.

Men vad gäller påverkan på brottsligheten, så är den nog NOLL.

Linda blir den som hamnat på skampålen. Mest. Två karlar har gjorts till åtlöje. Holgersson får all uppmärksamhet han drömmer om.
Förbigångna poliser njuter. Media inkl. vi, frossar och förfasar oss.

Flashbackare har plötsligt blivit gammeldagsa moralister och pratar om
hor och trohet 😀.
Julafton!
Skulle nog säga att de flesta i tråden talar om nepotism och kompetens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in