Citat:
Ursprungligen postat av
Vetefasiken
Ja, men då är inte kärringen polis... Hon har ingen polisutbildning från någon polishögskola, därav inte polis, okey? Kvittar om hon internutbildats - hon är inte polis, som du påstår...
Hon har i många sammanhang iklädit sig polisuniform och även påstått sig vara polis, så sluta komma med felaktig info, tack - läs tråden, så får du se...
Ja polischefer brukar ha polisuniform.. Vad är det för ovanligt med det?
(Sen kan man ju diskutera om iinte en polischef rimligen är polis, men det är en separat diskussion. Vi hoppar över det för stunden.)
Det jag skrivit i tråden är att polischefer normalt sett inte brukar vara ”vanliga” poliser som gått långa vägen via polisskolan i Sörentorp. Det finns undantag ja. Poliser som vidareutbildat sig till jurister och sedan blivit polischefer, men det är långtifrån alla. Vad med det är det som är så svårt att förstå?
Att en juristutbildningen tjänsteman med goda meriter blir polischef är inget konstigt i sig. Den här härvan är som jag tidigare nämnts både pinsam, irriterande och allvarlig. Jag hoppas att Löfving blir granskad ordentligt efter det som kommit fram! Dock ser jag ingen större anledning tjafsa om huruvida Staaf är polis eller inte och vem som får kalla sig det osv. Det är liksom en petitess i sammanhanget.