2022-12-10, 08:09
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Teoretiskt på papper med regelverket så är det väl så. Men i praktiken så är hon en fullvuxen människa som ska ta ansvar och hon kanske ska bli chef en vacker dag? Eller vänta få se här nu.. Hon är ju chef!

Alla människor oavsett hierarkisk nivå begriper detta, man behöver inte ha blivit låtsas adlad till chef för att automagiskt förstå sådana här saker. Två Flashbackare skulle kunna förstå det, så du begriper hur simpelt det är.
Jag tycker inte att det är legitimt att säga att hon är i beroendeställning och därför har särat på benen och att han enbart är den stora syndabocken.

Är hon så jävla infantilt efterbliven så hon inte begriper det med sin höga position då är det väl LSS som gäller för henne då. Utkonkurrerad av samhall.

Det är klart hon begriper att det inte var lämpligt.

En hypotes är att hon får ihop det med Löfving för att gå sängvägen till en chefspost. När hon väl fått vad hon ville ha så avslutar hon förhållandet.

En annan hypotes är att hon förälskat sig på riktigt, och det kan hända även den bäste av oss. När det väl skett finns det lämpliga och olämpliga sätt att hantera det på. Hur det skötts internt vet vi inte, enda anledningen att vi får veta något över huvud taget är att det gjordes en idiotisk polisanmälan av Ari.
Citera
2022-12-10, 08:20
Medlem
BorgeHs avatar
Läste intervjun i DN: https://www.dn.se/sverige/linda-staaf-jag-ar-utsatt-for-en-smutskastningskampanj/

Den var mer en partsinlaga för LS än en intervju. Här ser vi henne i full uniform. Vi får inte svar på några frågor. Syftet är mer att vi skall känna sympati för den stackars kvinnan som är smutskastad av de hemska männen. LS försöker nu få stöd från resterna av metoo!

Men LS är så långt från offer som man kan komma. Offren i denna solkiga affär är de övergivna barnen och kvinnorna i de äktenskap LS har förstört med sina intriger och karriärlystnad.

Om LS vill lägga alla kort på bordet och skingra dimmorna i denna affär, publicera då sina meriter. Visa CVn! Förklara då med datum när relationen med hennes förra chef Mats Löfving inleddes och när den avslutades och hon gick till ÖBs famn. Förklara för oss andra vad en ung kvinna ser hos nästan pensionsfärdiga gubbar. Berätta om hon känner något medlidande med de övergivna barnen och ex-fruarna.

Men kom inte med något skitsnack att det är synd om henne för hon är kvinna i en mansvärld. Hon själv, om någon, har visat att kvinnor mycket väl kan nå höga positioner och löner med tveksamma meriter. Det krävs bara lite vilja och ett rymligt samvete.
Citera
2022-12-10, 08:22
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Läser man mellan raderna i intervjuer med henne är det uppenbart att hon gått sängvägen och får klart högre lön än vad hon förtjänar tack vare det.
Hoppas verkligen att åklagaren Bengt Åsbäck går vidare med utredningen om rekryteringen av Linda Staaf.
Citera
2022-12-10, 08:25
Medlem
Hon äe väldigt vacker.
Är hon gift?
Citera
2022-12-10, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Eller att de återigen måste söka samma tjänst för att bli aktuella.
Detta i kombination med endast en veckas ansökningstid slog bort dem allihop.
Citera
2022-12-10, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Känns som det där om att hänga upp en platsannons utanför dörren där bara ett fåtal kan se den. Då har man så att säga annonserat ut jobbet enligt gängse regler men fått bara den sökande man vill.

Det ändrades alltså också till att det var Löfving ensam som fattade beslut om att anställa henne. Innan var det alltså en grupp och de hade kanske sett mer kompetens hos någon av de övriga 21.
Så vad har gruppen för ansvar för att 21 personer ratades och att Löfving fick ta över hela utnämningen själv? Står de helt ansvarslösa för hur det sköttes?
Citera
2022-12-10, 08:38
Medlem
highfives avatar
Kan nästan misstänka att LS har fått erbjudande om att spionera för annat lands räkning. Hon är ju urtypen av kvinnlig spion. Inte minst med tanke på hennes agerande och val av partners. Även om det inte är fallet så får nu deckarförfattarna ett intressant uppslag.
Citera
2022-12-10, 08:44
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Skämtar du? Hon är utbildad jurist och civilekonom

Inte desto mindre så har hon knullat till sig förmåner.

Fallet med polischefen kunde man ju lista ut på 10sek. Han blir blixtförälskad. Hon utnyttjar läget. Han meriterar henne. Hon drar. Han känner sig grundlurad och stalkar henne eftersom att han tycker att hon är skyldig honom något. Hon anmäler. Han får skiten.

Imponerande dock att hon snärjt två höga män. Det bevisar bara hur jävla patetiska män blir när dom stänger av det stora huvudet och börjar tänka med det lilla huvudet.

Har själv råkat ut för samma sak på ett jobb där en kvinnlig anställd anklagade mig för rent nonsens. Kvinnor vet alldeles för ofta hur man ska lura män. Antingen genom sex eller genom offerkoftan. I mitt fall blev jag trött på att se när en kvinna som inte presterade något på jobbet ändå fick beröm och förmåner just därför att hon var en attraktiv kvinna. Jag var lite för ärlig och visade till slut mot henne att jag inte ville ha med henne att göra. Att se en person bara glida runt på jobbet och i praktiken inte göra någonting alls men ändå få beröm från patetiska män som bara tänker med göken, sånt kan göra mig galen. Bara ignorerade henne till slut. Inte helt oväntat hamnade man på möte och skulle stå till svars för hur illa man burit sig åt mot denna stackars kvinna som i ren frustration anmälde mig för att hon förstod att jag såg igenom henne och det hon höll på med. Att sedan mötas av snea blickar från manliga kollegor som man ändå trodde hade någon form av hjärna och förmåga att kunna tänka klart lärde mig en läxa - män som tänker med kuken kan en kvinna tuta i vilken skit som helst.
Citera
2022-12-10, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Undrar om hon har legat med honom också? 🤔
Är inte Dan Eliasson läderbög?

Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Dan Eliasson har lyckats förstöra precis allt han har varit inblandad i. . . Maken till inkompetent idiot får man leta efter. Maud Olofsson möjligtvis
Man frågar sig var han kommer att hamna nästa år.

"Eliasson lämnade Myndigheten för samhällsskydd och beredskap den 6 januari 2021 och blev generaldirektör med placering i Regeringskansliet. Den 22 januari 2021 meddelade regeringen att han ska arbeta vid Regeringskansliets enhet för krisberedskap med uppgiften att se över Sveriges krislagstiftning. Anställningen, med bibehållen lön (160 000 kronor i månaden), är tidsbegränsad till utgången av 2022."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dan_Eliasson
Citera
2022-12-10, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Ja, men då är inte kärringen polis... Hon har ingen polisutbildning från någon polishögskola, därav inte polis, okey? Kvittar om hon internutbildats - hon är inte polis, som du påstår...

Hon har i många sammanhang iklädit sig polisuniform och även påstått sig vara polis, så sluta komma med felaktig info, tack - läs tråden, så får du se...

Nu ljuger du! Jag har aldrig påstått att hon varit polis. Jag har hävdat att hon varit polis-chef.

Polischefer brukar ha polisuniform!
Senast redigerad av Macke85 2022-12-10 kl. 08:51.
Citera
2022-12-10, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Detta i kombination med endast en veckas ansökningstid slog bort dem allihop.

Ansökningsförfarandet var helt klart manipulerat.
Citera
2022-12-10, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Ja, men då är inte kärringen polis... Hon har ingen polisutbildning från någon polishögskola, därav inte polis, okey? Kvittar om hon internutbildats - hon är inte polis, som du påstår...

Hon har i många sammanhang iklädit sig polisuniform och även påstått sig vara polis, så sluta komma med felaktig info, tack - läs tråden, så får du se...

Ja polischefer brukar ha polisuniform.. Vad är det för ovanligt med det?

(Sen kan man ju diskutera om iinte en polischef rimligen är polis, men det är en separat diskussion. Vi hoppar över det för stunden.)

Det jag skrivit i tråden är att polischefer normalt sett inte brukar vara ”vanliga” poliser som gått långa vägen via polisskolan i Sörentorp. Det finns undantag ja. Poliser som vidareutbildat sig till jurister och sedan blivit polischefer, men det är långtifrån alla. Vad med det är det som är så svårt att förstå?

Att en juristutbildningen tjänsteman med goda meriter blir polischef är inget konstigt i sig. Den här härvan är som jag tidigare nämnts både pinsam, irriterande och allvarlig. Jag hoppas att Löfving blir granskad ordentligt efter det som kommit fram! Dock ser jag ingen större anledning tjafsa om huruvida Staaf är polis eller inte och vem som får kalla sig det osv. Det är liksom en petitess i sammanhanget.
Senast redigerad av Macke85 2022-12-10 kl. 09:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in