Varför blir jag inte förvånad när så många korrupta sosselakejer dyker upp i detta sammanhang. Det är dags för en rejäl utrensning i maktens korridorer.
Citat:
Expressen:
En genomförandekommitté, under ledning av ordförande Thomas Rolén, hade då fått i uppgift av regeringen att lämna förslag till den nya centrala Polismyndigheten, och att tillsätta chefstjänstemän. Rolén utsåg ett flertal sakkunniga personer i kommittén – däribland Carin Götblad, Klas Friberg och Mats Löfving som då var länspolismästare i Stockholm.
–
Men tjänsten tillsattes inte som planerat. Ansökningstiden förlängdes i avvaktan på att regeringen under hösten skulle utse en Noa-chef.
Jag vet inte vem som förlängde ansökningstiden. Jag utsåg däremot Mats Löfving till länspolismästare i Stockholm innan han blev Noa-chef. Jag tror att det var länspolismästaren som beslutade om befattningarna till Noa, säger Thomas Rolén, som i dag är generaldirektör för Domstolsverket.
Citat:
Enligt NewsVoice:
Thomas Rolén är namnet på en av många individer i det socialdemokratiska nätverkets innersta krets vilken nu fått sin ”belöning” för lång och trogen tjänst inom statsmakten.
Wikipedia redovisar en tillrättalagd version, men Thomas Rolén har påverkat många synnerligen politiserade och kritiserade utredningar. Han har påverkat utvecklingen av den djupa svenska staten på ett för svenska medborgare förmodat negativt sätt. Rolén utgör själva sinnebilden av en maktfullkomlig och totalt lojal statstjänsteman.