2022-12-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Femme fatale?

Uttrycket kommer från franskan och betyder "ödesdiger kvinna".

Et avec ça tu veux qu'on ait dit quoi ?
Citera
2022-12-09, 11:57
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Staaf var inte ens kvalificerad att söka tjänsten, därför förlängde man ansökningstiden och under tiden fixade man så att hon blev kvalificerad. (Det stod tidigare i tråden, men jag hittar det inte nu.)

Det här verkar ju helt sinnessjukt. Samtidigt ska man komma ihåg att Carin Götblad borde sitta på 5x livstidsfängelse för den otroliga mängd brott hon har begått, men istället har hon hela tiden flyttats upp i hierarkin och är väl polismästare vid NOA . .
Citera
2022-12-09, 11:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Polisen försöker lösa problemet genom att hålla tyst, men frågan är om det är rätt taktik.

Det fungerade med Palmmordet, men det var en annan tid.

Värre när Expressen skriver om det. När det bara var Stoppa Pressarna så behövde man ju inte bry sig. Nu är chefen alltså inkallad till kvartssamtal till högsta bossen. Då lär det inte gå att tysta ner längre.

Intressanta senaste uppgifter att man eller en person då förlängde ansökningen och la till just för hans käresta Staaf skulle få jobbet. Sedan gav henne bara papper på att du får bära pistol och la dessutom till 8 papp extra i hennes lönekuvert.
Citera
2022-12-09, 12:03
Medlem
Hela den här storyn skedde väl innan Anders Thornberg tillträdde som RPC. Undra hur mycket han visste om att L. hade trixats in. Det går lätt att inse att om han nu kände till läget satt i en tuff sitts som han förvisso borde ha tagit tag i som RPC,. Byden kickade ju någon general.
Citera
2022-12-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Indeed.
Ingenting förvånar mig längre i ett land där verkligheten ständigt övertrumfar dikten.
Kommer "fallet Staaf" att få några som helst kännbara konsekvenser för någon eller några?
Knaooast i Kafkanistan.

Det vet du svaret på mycket väl, att inget kommer att hända. Detta är Sverige. Här finns ingen korruption och detta ser Sanningsministeriet till att frissera ordentligt i tabeller innan det skickas vidare till OECD och FN och deras korruptionsmätningar.

Frihet är slaveri
Korruption i Sverige är brustit i rutinerna
Straff i Sverige för pampar finns inte då de inte begår brott
Citera
2022-12-09, 12:07
Medlem
"-K-ken skall ha sitt", måste vara en travesterad maxim av den fulle Prästen i Hemsöborna som sa "Köttet skall ha sitt" och knep Pigan i rumpan!
F.ö är den "Humanoida" delen av Spionage väldigt underskattat, man har nästan helt de sista 30 åren endast lagt vikt vid den Tekniska utvecklingen inom Komputters , IT & Avlyssning etc.
En Amerikansk Marin-Soldat vid Ambassaden i Moskva runt 1967, blev utsatt för en Sovjetisk Honungsfälla och förmåddes avslöja Hemligheter och föråda USA, Han sa till i Rättegången sen "Jag trodde hon verkligen älskade mig"!
Sic Gloria Transit Mundi! "Non Semper Fidelis"!
Citera
2022-12-09, 12:07
Medlem
Hur är det med hennes s k tingsnotarietjänst - det är hård konkurrens på dessa - är den på
riktigt eller någon annan typ av praktiktjänst i domstol

O hur började hon inom polisen - det har ju funnits - o finns? - polisens volontärer - det
var väl sängkamraten Jan Staaf som fixade in henne? Eller fixade hon in honom först
Citera
2022-12-09, 12:08
Medlem
Fortran77s avatar
Måste väl ha skurit sig rejält om Staaf trodde att Löfving begärde ut handlingar om henne?
Löfving alltså försmådd och svartsjuk och eländig...
Citera
2022-12-09, 12:12
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Kan det vara så att ingen vågade tala om det öppet för att risken att själva bli cancelade eller uthängda om de ifrågasätter utnämnandet (eller kanske rättare utdelningen) av jobbet till "en stark slay queen som inte tar skit och som krossar patriarkala glastak"? Det vore intressant om det var så att hon fick flera av jobben TACK VARE patriarkatet.

Lövet måste sättas åt. Jag killgissar att han är en stor del av systemfelet här.
Det handlar nog mer om att man inte vill förstöra den egna karriären genom att ifrågasätta chefen. De anställda är ju i beroendeställning till myndighetschefen och de ratade sökande vill uppenbarligen jobba just där.

Det är ju därför de borde ha vänt sig till medierna redan när det begav sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Staaf var inte ens kvalificerad att söka tjänsten, därför förlängde man ansökningstiden och under tiden fixade man så att hon blev kvalificerad. (Det stod tidigare i tråden, men jag hittar det inte nu.)
Finns det belägg för det? Jag betvivlar inte alls att det var så men det skulle vara intressant att ta del av källan.
Citera
2022-12-09, 12:12
Medlem
early.birds avatar
Varför blir jag inte förvånad när så många korrupta sosselakejer dyker upp i detta sammanhang. Det är dags för en rejäl utrensning i maktens korridorer.

Citat:
Expressen:
En genomförandekommitté, under ledning av ordförande Thomas Rolén, hade då fått i uppgift av regeringen att lämna förslag till den nya centrala Polismyndigheten, och att tillsätta chefstjänstemän. Rolén utsåg ett flertal sakkunniga personer i kommittén – däribland Carin Götblad, Klas Friberg och Mats Löfving som då var länspolismästare i Stockholm.

Men tjänsten tillsattes inte som planerat. Ansökningstiden förlängdes i avvaktan på att regeringen under hösten skulle utse en Noa-chef.
Jag vet inte vem som förlängde ansökningstiden. Jag utsåg däremot Mats Löfving till länspolismästare i Stockholm innan han blev Noa-chef. Jag tror att det var länspolismästaren som beslutade om befattningarna till Noa, säger Thomas Rolén, som i dag är generaldirektör för Domstolsverket.

Citat:
Enligt NewsVoice:
Thomas Rolén är namnet på en av många individer i det socialdemokratiska nätverkets innersta krets vilken nu fått sin ”belöning” för lång och trogen tjänst inom statsmakten.
Wikipedia redovisar en tillrättalagd version, men Thomas Rolén har påverkat många synnerligen politiserade och kritiserade utredningar. Han har påverkat utvecklingen av den djupa svenska staten på ett för svenska medborgare förmodat negativt sätt. Rolén utgör själva sinnebilden av en maktfullkomlig och totalt lojal statstjänsteman.
Citera
2022-12-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Ville dom andra 21 sökande inte ha jobbet - hade alla fått bättre jobb.

Jennekvist - ha ha - jävla pajas det också - En Desperado - det har han själv sagt om sig själv.

Ja influencer skrev folk - hon influerar till dopp o att bryta långvariga äktenskap - obs att Bydis fru var 6 år äldre än honom dvs en pensionärstant - o linda är lite av en Looliiitaa som jämförelse.

Lövfing har förresten högra utbildning än Thornborg - kanske borde vara rockad på deras RPC befattningar

Onekligen märkligt att 21 sökande försvann, då det var dags att söka igen.
Citera
2022-12-09, 12:15
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Värre när Expressen skriver om det. När det bara var Stoppa Pressarna så behövde man ju inte bry sig. Nu är chefen alltså inkallad till kvartssamtal till högsta bossen. Då lär det inte gå att tysta ner längre.

Intressanta senaste uppgifter att man eller en person då förlängde ansökningen och la till just för hans käresta Staaf skulle få jobbet. Sedan gav henne bara papper på att du får bära pistol och la dessutom till 8 papp extra i hennes lönekuvert.

Det var inte heller några nyheter. Holgersson skrev om det för ett år sen.
Men som sagt, nu ligger det ute på Expressens löp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in