Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-12-10, 02:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Otroligt mycket är riggat hela tiden. Produktionen vill ha bra TV. Det finns ju inga regler, de hittas på löpande av produktionen, förstår du inte det. Plötsligt är det två som skall lämna, någon får komma från "andra sidan", en immunitet delas plötsligt ut av en deltagare som åkt ut etc etc. Det får aldrig vara ett öråd som inte är spännande, så man får skjuta till en massa variabler och vinkla intervjuer, stagea spekulationer och händelser. Urnorna de slår sönder är självklart riggade som produktionen vill. De får lagom mycket mat så de inte går under men tillräckligt lite för att de skall tappa det.

Produktionen styr så att det skall bli kul för oss som ser programmet, det är det enda målet de har.

Men det är en skör lina, blir det för mycket så är det inte kul. Deltagarna måste känna att de kan påverka utgången, annars tröttnar de.

Men jävlar i min låda lyckades produktionen skapa ett av historiens mest ikoniska öråd igår, med skicklighet och lite tur.

Ja. Tv4 och Mastiff har förstört programmet fullständigt med alla twister till höger och vänster. Tacka vet jag när det gick på SVT och producerades av Strix. Då var programmet som Survivor är med undantag för att folk åkte ut genom tävlingar sista veckan. Men inget gränsland eller något annat skit där folk kunde få femtioelva extra chanser.
2022-12-10, 02:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Jag sa att jag inte har några problem med att anta tillrättalägganden och hintar. Av det följer inte med nödvändighet att det är uppgjort/förutbestämt. Det kan röra sig om bagatellartade saker tillyxade i stunden och för all del kan det naturligtvis även vara delar av en konspirationsteori där frimurare och eldstål ingår.

Sen är det fråga om en dokusåpa och inte en seriös produktion. Det är blaj, underhållning, pajaskonster, vuxenmobbning och folk som flippar och vi som gillar att kolla.

Godnatt med dig!

Så dokusåpor kan inte ha en seriös produktion menar du? Konstigt då att Strix var en seriös produktion fast det var en dokusåpa redan då samt de utländska versionerna av Robinson.
2022-12-10, 02:09
Medlem
Min hypotes gällande vem som vinner Robinson, hur det hör ihop med ö-rådet etc.

2022-12-10, 02:13
Medlem
Kris spelade teater. Han höll på att avlida för att skammen tog över.

Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Men är det
första gången du ser ett sådant här program? Robinson, Farmen och alla andra genom alla tider styrs från dag till dag av en produktion som har till uppgift att göra det spännande.

Nej - det är inte riggat att han tappade armbandet. Det såg du väl på honom??? Han höll ju på att avlida.

Ja - produktionen är nöjda att Helen är kvar men de kan inte gå hur långt som helst i att få det som de vill för då känner deltagarna det för mycket och tycker inte det är värt att kämpa och blir allmänt missnöjda.

Tänk lite.

De kommer inte gå ut och berätta någonting. Den bild de vill förmedla är det du såg på TV.
2022-12-10, 02:14
Medlem
Andreas ville bli utröstad.
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Alltså. Detta ö-råd var fan det bästa någonsin under Robinsons historia. Helen var korkad och gav bort sin ena immunitet. Andreas gav bort sin.

Och Andreas åkte ut!

Stämningen efteråt har nog aldrig varit så bitter.
Och Sandra är den falskaste där som inte ens kan stå för att hon visste om immunitetsförgöraren.
2022-12-10, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kul att bilden nu äntligen har nått er Facebook-boomers. Verkar vara en 2 månaders delay innan saker som tagits upp på Flashback når Facebook. Avhandlades på sida 2 i tråden.

Tack!!! Ska kolla direkt!

Haha jag måste säga att jag personligen har inte Facebook de bilder blev skickade till mig av min syster..
2022-12-10, 02:19
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Andreas ville bli utröstad.

Varför skulle han vilja det så nära finalen?
2022-12-10, 02:39
Medlem
Nosstocks avatar
Jag tror produktionen var med på det hela. Deras idè säkert för att hålla myto-Helen kvar.

Inte fan råkar man ha ett sånt där stort hål utan att veta om det. Och inte fan kom hålet till från lägret till örådet av sig själv.

Nä det osar katt!
2022-12-10, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Om vi släpper hela ö-rådsgrejen och allt annat en liten stund, så har jag, eller ja nån på Facebook upptäckt en intressant grej. TV4 verkar ju älska det där med att spoila vad som händer/är bara korkade. Kolla på bilden som las upp inför Robinsonsäsongen:
https://ibb.co/gMwqL77
Där man kan se på vänster och höger sida 5 deltagare på plankan, sen 3 på den andra.

Sen denna med namn: https://ibb.co/VWNCTMM

Om någon skulle vilja hjälpa till att luska ut vilka de är? Jag har redan tagit fram några namn (men vet inte ifall de stämmer helt heller). Martin och Helens namn har ej jag lagt dit och jag är osäker på ifall det är Martin..

Det ser åtminstone ut som att Alex är borta
Helen och LO är solklara på 5-bilden. Beträffande 3-bilden så är jag bara säker på att Helen är borta för hon kan inte gärna ha bytt plats med någon.
2022-12-10, 03:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Varför skulle han vilja det så nära finalen?

Han hade "tappat sig själv".
2022-12-10, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Kris spelade teater. Han höll på att avlida för att skammen tog över.

Exakt vad jag också tror.
Kris spelade dålig teater och skämdes som om han ville sjunka genom marken.

Inte fan går man omkring med sina shorts utan att veta om att fickan är ett stort hål!!

Hålet hade Kris gjort själv och tappat immunitetsförgöraren med flit, (att han tappade den är sant).

Ingen kan vara så korkad, det lös tyvärr igenom när Kris spelade ledsen och sedan även enligt Helen fick ”utbrott” efteråt.
2022-12-10, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreeThree
Helen och LO är solklara på 5-bilden. Beträffande 3-bilden så är jag bara säker på att Helen är borta för hon kan inte gärna ha bytt plats
med någon.

Ja jag insåg det med efter att några påpekat det, alla verkar tro att det är Martin i mitten men jag ser inte det… skulle de inte kunna va nån av Bella & Sandra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in