2022-12-09, 22:46
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Som trådstartern lyder varför är det så lågt engagemang kring prepping?

Jag är själv är ingen preppare men varför är svenssons inte villiga att preppa? De preppade toapapper, pasta och konserver i början av corona 2020 men sen dess har det varit lågt engagemang. Det finns ju ett litet hot från ryssen där survivals preppar enormt mycket i flera kilometers radier med olika överlevnadsvaror nedgrävda i alla väderstreck. Preppar ni och isåfall varför? Om ni inte preppar isåfall varför?

Jag kan väl börja med att säga att jag inte preppar något men att jag ska börja handla hem lite konserver och torrfoder för 3-4 veckor som rekommenderas.
Citera
2022-12-09, 22:51
Medlem
Mlyrics avatar
Kanske har dåligt med pengar nu och inte köper mer än man behöver. Jag har lite konserver sparade från covidtiden men jag fyller inte på förrådet just nu.
Citera
2022-12-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mlyric
Kanske har dåligt med pengar nu och inte köper mer än man behöver. Jag har lite konserver sparade från covidtiden men jag fyller inte på förrådet just nu.

Så har det alltid varit allt folk har dåligt med pengar men prepping har ändå bestått
Citera
2022-12-09, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
varför är svenssons inte villiga att preppa? De preppade toapapper, pasta och konserver i början av corona 2020 men sen dess har det varit lågt engagemang.

Hur vet du det?
Riktiga preppers låtsas inte ens om det och pratar absolut inte om det.
Dom som babblar om sitt preppande är uteslutande prylbögar som kommer att stryka med första 14 dagarna med sitt lifestraw i ena näven och tändstålet i den andra.
Citera
2022-12-09, 23:06
Medlem
Bone Collectors avatar
Tror att det är en hel som "preppar" oavsiktligt och därmed inte tänker på det som "prepping".

Känner många som har förråd fulla med livsmedel med lång hållbarhet, toapapper, diverse hygienprodukter och sånt.
Men då handlar det väl mer om att man köper på sig mycket när det är rabatt på varorna,
och har gott om utrymme hemma.

Att man "på köpet" får ett privat beredskapslager är det nog inte så många som reflekterar över,
eller så ser de det bara som en bonus.
Citera
2022-12-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Hur vet du det?
Dom som babblar om sitt preppande är uteslutande prylbögar som kommer att stryka med första 14 dagarna med sitt lifestraw i ena näven och tändstålet i den andra.

Du kan ha rätt men varför hör man inte mer om det? Någon måste ju ha pratat om det eller hur mågnga känner du som har ett helt förråd fullt med matvaror?
Citera
2022-12-09, 23:14
Medlem
Kebbabturkens avatar
För i Sverige lever man och dör för pappa staten. De tar hand om dig. Därför detta landet är åt helvete.

Preppar inte för när och om det verkligen blir anarki så kommer jag vara först nere på lokala livsmedelsbutiken och rensa. Den som kommer emellan dör. Grannar kommer också lootas för mer exp och gear. Kanske sätta på frugan innan.
Citera
2022-12-09, 23:15
Medlem
Ingen tror på att något allvarligt kan hända i Sverige. Staten tar hand om oss- tror folk.
Citera
2022-12-09, 23:16
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Som trådstartern lyder varför är det så lågt engagemang kring prepping?
Vad kommer kunskapen kring detta påstående ifrån?

Samtalade med en bekant på MSB häromsistens och hon påstod att vi i Sverige preppar mer än något annat land i norra Europa.
Citera
2022-12-09, 23:18
Medlem
Svenskarna består av en befolkning som får färdiglagad mat hemkörd till dörren och vars största upplevda kris i livet var när PS5 var slutsåld.
Citera
2022-12-09, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis

Citat:
Du kan ha rätt men varför hör man inte mer om det? Någon måste ju ha pratat om det eller hur mågnga känner du som har ett helt förråd fullt med matvaror?

Är du lite trött nu sent på kvällen eller är du dum på riktigt?
Citera
2022-12-09, 23:21
Medlem
Radhusfyllas avatar
Första regeln inom prepping:
- Man pratar inte om prepping.
Senast redigerad av Radhusfylla 2022-12-09 kl. 23:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in