[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
Fimbulramn
Inte utan problem. Efter att en kris inträffat hjälper inte delad kunskap så mycket. Det talar bara om för grannarna att man antagligen själv sitter på en ganska bra beredskap. Att försöka dela sin kunskap nu, innan något inträffat, tror jag fler insett också är bortkastat.
Hur menar du med bortkastat att dela kunskap nu (som detta forum)?
Citat:
Vad jag menar är att det finns grannar jag svårligen kan sitta och titta på medan de fryser och svälter utan att försöka hjälpa dem. Man inser snabbt att jägarna i grannskapet kommer stå högt i kurs.
Ja det finns ju en hel radda möjliga utfall, med konsekvenser likaså.
Jag noterar personligen att ha legat ”tidigt” har tjänat mig väldigt väl under åren, vad gäller alltifrån varor som blivit förbjudna, till Brist, till att man helt enkelt inte kunnat köpa dom av ekonomiska skäl.
Man kan naturligtvis också se det meningslösa i att bistå med svar och tips, då diverse Nihilister/Masoscister/självspillare känner sig manade att gång på gång berätta om hur dom inte preppar för att dom ändå inte vill leva av olika anledningar.
Där är det ju naturligtvis bortkastat, då man likförbannat kan räkna med att dom nog gärna fortsätter äta om maten finns.
Din mat alltså.