Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyDungeon
Det där får du gärna utveckla. Skulle snarare påstå att NFT-ägare i grupp är precis lika svaga och maktlösa som de är enskilda. Det är liksom inte som i en riktig förening eller i ett riktigt företag där medlemmar/aktieägare kan snacka ihop sig och rösta på bort styrelsen. Och hitta på vadå? Det går inte att få någon rätsida på det här. Allt är ju bara luft. Tomt. Ihåligt.
Rent juridiskt ja, absolut.
Jag tänkte snarast på att forma någon sorts riktigt samförstånd om vad det är de är med om, och kunna prata öppet med andra i samma sits. Det är svårt att se hur det inte skulle hjälpa de drabbade att stå på sig. Jag inbillar mig också att det skulle försvåra för Vanja att köra sin bs över medlemmarna. Dessutom skulle det vara svårare för Vanja att komma undan med sitt anseende intakt om det fanns en större mängd människor som inte bara ville släppa och glömma vad som hänt.
Jag kan ju inte berätta för ägarna vad de bör göra, och exakt hur de kan främja sina intressen, men tror att det skulle vara ett första steg och att i alla fall något gott med stor sannolikhet skulle komma ur det.
Eller vad tror du?