2022-12-08, 18:53
Medlem
kaktusplastiks avatar
En mini-sweep av golvet hos WoA pågår. Vilka köper?

1. Picklan.
Gissar att det är Vanja Wikströms bästa kompis, eftersom hon kallas just Picklan.

2. Emwic
Lär vara någon kompis det med. Första som hände på kontot var en transaktion där Niklas gratis skickade över en av sina egna NFT:er till personen. Därefter är det bara WoA som gäller.

I dagsläget ligger 15 av WoAs NFT:er ute för 0,02 ETH eller mindre. Är det vänner och familj som nu ska ansvara för att hålla golvet rent? Förstår att det är svårt att motivera övriga holders att hälla in mer pengar i Gotlandshu... jag menar, det svarta hålet som är WoAs ekonomi.
Citera
2022-12-08, 19:53
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
En mini-sweep av golvet hos WoA pågår.

Det är en klen tröst att sälja för drygt en tiondel av inköpspriset.

Men visst, pass på, snart är det 0.
Citera
2022-12-08, 19:55
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Det är en klen tröst att sälja för drygt en tiondel av inköpspriset.

Men det blir ju flera öre till välgörande ändamål!
Citera
2022-12-08, 19:59
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
De som hänger här är gatekeepande 2000-talets flashback boomers.
.

Ja jag kommer ihåg när jag började läsa på flashback när jag var i tonåren. Folk som tog livet av sig, varnagel och de mest aktiva trådarna var i subdelen "droger". Good old days...
Senast redigerad av Katciu88 2022-12-08 kl. 20:10.
Citera
2022-12-08, 20:06
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Men det blir ju flera öre till välgörande ändamål!

Mm största skämskudden behövdes när Nikals erkände i discorden att det handlade om 500 kr i år.

Snubben verkar ju inte ens ha ME, han har precis blivit bättre av att testa låghistaminkost. Men men.
Citera
2022-12-08, 22:19
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Det där får du gärna utveckla. Skulle snarare påstå att NFT-ägare i grupp är precis lika svaga och maktlösa som de är enskilda. Det är liksom inte som i en riktig förening eller i ett riktigt företag där medlemmar/aktieägare kan snacka ihop sig och rösta på bort styrelsen. Och hitta på vadå? Det går inte att få någon rätsida på det här. Allt är ju bara luft. Tomt. Ihåligt.
Rent juridiskt ja, absolut.

Jag tänkte snarast på att forma någon sorts riktigt samförstånd om vad det är de är med om, och kunna prata öppet med andra i samma sits. Det är svårt att se hur det inte skulle hjälpa de drabbade att stå på sig. Jag inbillar mig också att det skulle försvåra för Vanja att köra sin bs över medlemmarna. Dessutom skulle det vara svårare för Vanja att komma undan med sitt anseende intakt om det fanns en större mängd människor som inte bara ville släppa och glömma vad som hänt.

Jag kan ju inte berätta för ägarna vad de bör göra, och exakt hur de kan främja sina intressen, men tror att det skulle vara ett första steg och att i alla fall något gott med stor sannolikhet skulle komma ur det.

Eller vad tror du?
Citera
2022-12-09, 00:34
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen

Jag kan ju inte berätta för ägarna vad de bör göra, och exakt hur de kan främja sina intressen, men tror att det skulle vara ett första steg och att i alla fall något gott med stor sannolikhet skulle komma ur det.

Eller vad tror du?

Jag tycker att holders ska skapa konton på flashback och skriva av sig om sina upplevelser här i tråden! Jag vill veta hur dom tänkte, när dom insåg att det var en scam, allmänt skvaller från de låsta kanalerna osv.

Komsi komsi
Citera
2022-12-09, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag tycker att holders ska skapa konton på flashback och skriva av sig om sina upplevelser här i tråden! Jag vill veta hur dom tänkte, när dom insåg att det var en scam, allmänt skvaller från de låsta kanalerna osv.

Komsi komsi

Händer ingenting i de låsta kanalerna, det är fortfarande mest som en chat på familjeliv. Lite om Nisse-bus och elementskydd just nu. Dock nämndes att en trailer för metaverse ska släppas innan jul.
Citera
2022-12-09, 07:57
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Händer ingenting i de låsta kanalerna, det är fortfarande mest som en chat på familjeliv. Lite om Nisse-bus och elementskydd just nu. Dock nämndes att en trailer för metaverse ska släppas innan jul.

Med tanke på att Vanja dissade h&ms metaverse, ska det bli väldigt spännande att se trailern!
Citera
2022-12-09, 10:10
Medlem
Jag är en "holder" och vill bidra med ytterligare en infallsvinkel än den ni stött och blött ett tag.

Jag är delvis den målgrupp ni beskriver, åtminstone åldersmässigt på 35 år. Äger dock inga leopardtajts. Skulle inte påstå att jag har en "meningslös yrkestitel inom administration" men det ligger i bektraktarens öga förstås. Arbetar som upphandlare på en stor myndighet. Har inte heller en av min man sponsrad dagaktivitet utan en relativt god lön som gör att jag kunde "hoppa på" detta utan att ligga sömnlös om "allt skiter sig".
Och varför hoppade jag på? Nyfiken helt enkelt. Kan ingenting om NFT, gick absolut inte med för att "tjäna pengar" utan det var en kul grej. Jag köpte en NFT för 1500kr och fick en på köpet. Och vad gör jag med dessa "fula, feta JPG-bilder"? Absolut ingenting. Tittar inte på dom, har inte printat dom eller har dom som bakgrundsbild. Köpte helt enkelt för att jag var nyfiken och eftersom jag inte har ett "meningslöst yrke" eller är "sponsrad av min man" kan jag "kasta dessa pengar i sjön" utan att ligga sömnlös för det.

Vad har jag fått då? Jag var en av dom som gick på WOA-weekend. Vi var inte så många på plats men jag hade väldigt trevligt. Pratade med en 20-tal kvinnor i blandad ålder och med olika bakgrund om allt mellan himmel och jord, minglade, lyssnade på musik & blev bjuden på lite mat och ett par glas vin. Fick under kvällen två goodiebags. Ena med grejer från I am your sister med saker för nästan samma värde som mina "fula bilder". Den andra en väska med hårvård, kaffe, choklad, bok och lite annat smått och gått. Dagen efter bjöds det på frukost och yoga, vilket även det är trevligt.
Om jag nu måste räkna värdet av vad jag betalat kontra vad jag fått tillbaka (jag är ju trots allt inköpare i grunden och det är ju vad vi ändå gör) så skulle jag säga att mat, vin, frukost och yoga, två väskor, t-shirt och kepa, kaffe, hårprodukter etc faktiskt blir 1500:-
Och utöver det då, en väldigt trevlig kväll med fina personer. Och om jag då inte säljer dessa bilder för att "marknaden har rasat", gör det mig någonting? Nej.

Sen förstår jag syftet med er tråd. Har någon bränt 20K för dessa bilder i tron om att det är en investering som man får tillbaka, man vill vara del av detta kontorshotell som skulle bli av osv, då är det lite surt just nu, absolut. Men för egen del kan jag inte säga att det är min livs värsta deal.
1500kr bränner jag enkelt på en 3-rätters med något glas vin eller en hotellnatt eller kanske drinkar och en taxi hem osv. Pengar som alltså går utan att de ger ett större värde än en trevlig kväll. Precis som mitt NFT-köp kanske var med efterföljande WOA-weekend?

Kanske är vi fler som gått in i detta med liknande tankar som mig? & vad gäller discorden så är jag där ytterst sällan, läser någon gång ibland. Denna tråd däremot, läser jag ofta och som jag älskar engagemanget. Var därför bara tvungen att till slut bidra själv. Väl mött!
Citera
2022-12-09, 12:34
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untitled0o
Jag är en "holder" och vill bidra med ytterligare en infallsvinkel än den ni stött och blött ett tag.

Jag är delvis den målgrupp ni beskriver, åtminstone åldersmässigt på 35 år. Äger dock inga leopardtajts. Skulle inte påstå att jag har en "meningslös yrkestitel inom administration" men det ligger i bektraktarens öga förstås. Arbetar som upphandlare på en stor myndighet. Har inte heller en av min man sponsrad dagaktivitet utan en relativt god lön som gör att jag kunde "hoppa på" detta utan att ligga sömnlös om "allt skiter sig".
Och varför hoppade jag på? Nyfiken helt enkelt. Kan ingenting om NFT, gick absolut inte med för att "tjäna pengar" utan det var en kul grej. Jag köpte en NFT för 1500kr och fick en på köpet. Och vad gör jag med dessa "fula, feta JPG-bilder"? Absolut ingenting. Tittar inte på dom, har inte printat dom eller har dom som bakgrundsbild. Köpte helt enkelt för att jag var nyfiken och eftersom jag inte har ett "meningslöst yrke" eller är "sponsrad av min man" kan jag "kasta dessa pengar i sjön" utan att ligga sömnlös för det.

Vad har jag fått då? Jag var en av dom som gick på WOA-weekend. Vi var inte så många på plats men jag hade väldigt trevligt. Pratade med en 20-tal kvinnor i blandad ålder och med olika bakgrund om allt mellan himmel och jord, minglade, lyssnade på musik & blev bjuden på lite mat och ett par glas vin. Fick under kvällen två goodiebags. Ena med grejer från I am your sister med saker för nästan samma värde som mina "fula bilder". Den andra en väska med hårvård, kaffe, choklad, bok och lite annat smått och gått. Dagen efter bjöds det på frukost och yoga, vilket även det är trevligt.
Om jag nu måste räkna värdet av vad jag betalat kontra vad jag fått tillbaka (jag är ju trots allt inköpare i grunden och det är ju vad vi ändå gör) så skulle jag säga att mat, vin, frukost och yoga, två väskor, t-shirt och kepa, kaffe, hårprodukter etc faktiskt blir 1500:-
Och utöver det då, en väldigt trevlig kväll med fina personer. Och om jag då inte säljer dessa bilder för att "marknaden har rasat", gör det mig någonting? Nej.

Sen förstår jag syftet med er tråd. Har någon bränt 20K för dessa bilder i tron om att det är en investering som man får tillbaka, man vill vara del av detta kontorshotell som skulle bli av osv, då är det lite surt just nu, absolut. Men för egen del kan jag inte säga att det är min livs värsta deal.
1500kr bränner jag enkelt på en 3-rätters med något glas vin eller en hotellnatt eller kanske drinkar och en taxi hem osv. Pengar som alltså går utan att de ger ett större värde än en trevlig kväll. Precis som mitt NFT-köp kanske var med efterföljande WOA-weekend?

Kanske är vi fler som gått in i detta med liknande tankar som mig? & vad gäller discorden så är jag där ytterst sällan, läser någon gång ibland. Denna tråd däremot, läser jag ofta och som jag älskar engagemanget. Var därför bara tvungen att till slut bidra själv. Väl mött!
Jag har en dröm om en sommarstuga. Om du ger mig 1000 kr så kan jag ordna ett mingel, sen kan jag skänka 100 kr till cancerforskning, på köpet får du ett diplom att du är med i World of HaveFun!

Ärligt. Hur fan kan du skriva de där orden utan att skämmas? Man ser ju folk försvara medlemskap i MLM upplägg in i det sista...
Citera
2022-12-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Jag har en dröm om en sommarstuga. Om du ger mig 1000 kr så kan jag ordna ett mingel, sen kan jag skänka 100 kr till cancerforskning, på köpet får du ett diplom att du är med i World of HaveFun!

Ärligt. Hur fan kan du skriva de där orden utan att skämmas? Man ser ju folk försvara medlemskap i MLM upplägg in i det sista...

Förstår inte ditt resonemang om sommarstugan? Och vad ska jag skämmas för? Att jag skrivit i tråden eller köpt NFTs?
Jag försvarar inte detta upplägg, tyckte det framgick att jag är ganska neutral, dvs varken för eller emot. Om inte så förtydligar jag det. Oklart dock vad som provocerar dig så med min text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in