2022-12-09, 12:57
Medlem
quattrostagionis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untitled0o
Förstår inte ditt resonemang om sommarstugan? Och vad ska jag skämmas för? Att jag skrivit i tråden eller köpt NFTs?
Jag försvarar inte detta upplägg, tyckte det framgick att jag är ganska neutral, dvs varken för eller emot. Om inte så förtydligar jag det. Oklart dock vad som provocerar dig så med min text.

Otroligt skickligt av v&n att samla in kapital, inte leverera och så är de som har betalat kalaset inte ens är förbannade.
Citera
2022-12-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quattrostagioni
Otroligt skickligt av v&n att samla in kapital, inte leverera och så är de som har betalat kalaset inte ens är förbannade.

Som jag skrev. Hade jag köpt NFTs för 20k (eller kanske ännu mer) och gått in i det FÖR att investera och resultatet blev detta, då hade jag säkert varit förbannad. Men jag har inte gått in i det för de pengarna och tycker att jag fått något för det jag betalat, precis som jag skrev i mitt inlägg. Så återigen, vet jag inte vad jag ska vara arg över eller skämmas för som någon nämnde? Utveckla gärna!
Citera
2022-12-09, 13:07
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Förstår inte ditt resonemang om sommarstugan? Och vad ska jag skämmas för? Att jag skrivit i tråden eller köpt NFTs?
Jag försvarar inte detta upplägg, tyckte det framgick att jag är ganska neutral, dvs varken för eller emot. Om inte så förtydligar jag det. Oklart dock vad som provocerar dig så med min text.
Om du köper in dig stöttar du projektet, bara för att du är passiv betyder det inte att du kan friskriva dig skuld i att du göder projektet och deras scam. Du skriver ju själv att det finns stor risk i projektet och folk kan förlora pengar. Bara för att du kan förlora pengarna, då är det ok att det är en scam, eller?

Ju fler som dig, desto längre kan VoN hålla pyramiden i gång.

Dina ord och rationalisering kan få in fler i träsket.
Citera
2022-12-09, 13:08
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Som jag skrev. Hade jag köpt NFTs för 20k (eller kanske ännu mer) och gått in i det FÖR att investera och resultatet blev detta, då hade jag säkert varit förbannad. Men jag har inte gått in i det för de pengarna och tycker att jag fått något för det jag betalat, precis som jag skrev i mitt inlägg. Så återigen, vet jag inte vad jag ska vara arg över eller skämmas för som någon nämnde? Utveckla gärna!
Svårt att förstå hur du inte kan vara upprörd även om du inte behöver din tusenlapp, eller vad du nu hade lagt in. Är det liksom mindre vidrigt gjort av Vanja att blåsa många personer på en tusenlapp var, än ett fåtal på 20k?

Dessutom med den vilseledande marknadsföringen som de har bedrivit.
Citera
2022-12-09, 13:09
Medlem
quattrostagionis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Svårt att förstå hur du inte kan vara upprörd även om du inte behöver din tusenlapp, eller vad du nu hade lagt in. Är det liksom mindre vidrigt gjort av Vanja att blåsa många personer på en tusenlapp var, än ett fåtal på 20k?

Dessutom med den vilseledande marknadsföringen som de har bedrivit.

Huvudet på spiken.
Citera
2022-12-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Om du köper in dig stöttar du projektet, bara för att du är passiv betyder det inte att du kan friskriva dig skuld i att du göder projektet och deras scam. Du skriver ju själv att det finns stor risk i projektet och folk kan förlora pengar. Bara för att du kan förlora pengarna, då är det ok att det är en scam, eller?

Ju fler som dig, desto längre kan VoN hålla pyramiden i gång.

Dina ord och rationalisering kan få in fler i träsket.

Naturligtvis är det inte OK om syftet med hela projektet är en scam, bara för att jag har råd att förlora pengar? Däremot får man ju ta eget ansvar kring vad man lägger sina pengar på.

Det har i många inlägg funderats på vilka dessa personer är, som köpt NFTs i projektet. Det har t o m önskats att människor ska skriva i tråden i egenskap av holder. När jag nu skriver, kan mina ord och min rationalisering "få in fler i träsket"? Då är det ju bättre att bara de som inte köpt in sig i projektet får skriva i denna tråd, om man absolut inte vill läsa något från de som faktiskt är i projektet.
Citera
2022-12-09, 13:30
Medlem
quattrostagionis avatar
Citat:
Naturligtvis är det inte OK om syftet med hela projektet är en scam, bara för att jag har råd att förlora pengar? Däremot får man ju ta eget ansvar kring vad man lägger sina pengar på.

Det har i många inlägg funderats på vilka dessa personer är, som köpt NFTs i projektet. Det har t o m önskats att människor ska skriva i tråden i egenskap av holder. När jag nu skriver, kan mina ord och min rationalisering "få in fler i träsket"? Då är det ju bättre att bara de som inte köpt in sig i projektet får skriva i denna tråd, om man absolut inte vill läsa något från de som faktiskt är i projektet.

Jag tyckte att det var väldigt intressant att höra din synvinkel. Jag tror inte att det handlar om en scam per se, men jag är övertygad att deras primära syfte var egen vinning.
Citera
2022-12-09, 13:36
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:

Hehe du fick lite påhopp. Jag skulle säga att du provocerar genom att
1. Du ger intryck av att du har pengar som du strör omkring dig lite hur som helst
2. Du skriver att du är neutral men du har valt att lägga pengar i en verksamhet som lurat folk (lovat en lokal i Stockholm och sålt in skiten som investering mm). Du visste om det när du valde att köpa.
3. Du är lite av en opportunistisk snyltare. Det du fick utav woa hade inte alla holders kunnat ha möjlighet att få ut. Eventet var möjligt för att alla betalade notan när en bråkdel fick festa loss.

Jag tror absolut att punkt 1 är en del av att nfts kunnat ha en marknad. Folk har för mycket pengar.

Men inget ont mot dig från mig iaf, tack för att du ville dela!
Senast redigerad av Katciu88 2022-12-09 kl. 14:02.
Citera
2022-12-09, 14:15
Medlem
quattrostagionis avatar
Citat:
Vi ska absolut kirra en bastu till Gotlandshuset också

På tal om Gotlandshuset så går det framåt i raketfart. 🚀 Har inte hunnit skriva så mycket om det här i bloggen, men på husets egen instagram uppdaterar jag friskt. Nästa fredag ska byggarna vara HELT klara med hela övervåningen, och i början på januari åker vi dit och får se det med egna ögon. Ska bli helt otroligt mysigt. Förhoppningsvis kan Niklas följa med då, så att han äntligen får SE huset. 🤪

Najs med bastu.
Citera
2022-12-09, 16:14
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:

Givetvis får ju de som gick med i domedagssekten skylla sig själv när jorden inte gick under på nyår. Eller finns det möjligen något sorts ansvar att inte blåsa kleti och preti?

Alla får skriva här, men jag ville bara belysa just att du går in i tråden och försvarar dina handlingar (rationaliserar) och samtidigt skjuter ned i stort sett allt negativt med hela WoA projektet. Om du inte redan skrivit vem du är hade jag trott att du var betald av VoN att shilla deras livsverk.

Du påminner mig om han som skriker Bitconeeeeeeeeeeeeect på scenen innan skiten kraschar och brinner.
Citera
2022-12-09, 16:50
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Vad har jag fått då? Jag var en av dom som gick på WOA-weekend. Vi var inte så många på plats men jag hade väldigt trevligt. Pratade med en 20-tal kvinnor i blandad ålder och med olika bakgrund om allt mellan himmel och jord, minglade, lyssnade på musik & blev bjuden på lite mat och ett par glas vin. Fick under kvällen två goodiebags. Ena med grejer från I am your sister med saker för nästan samma värde som mina "fula bilder". Den andra en väska med hårvård, kaffe, choklad, bok och lite annat smått och gått. Dagen efter bjöds det på frukost och yoga, vilket även det är trevligt.
Om jag nu måste räkna värdet av vad jag betalat kontra vad jag fått tillbaka (jag är ju trots allt inköpare i grunden och det är ju vad vi ändå gör) så skulle jag säga att mat, vin, frukost och yoga, två väskor, t-shirt och kepa, kaffe, hårprodukter etc faktiskt blir 1500:-
Och utöver det då, en väldigt trevlig kväll med fina personer. Och om jag då inte säljer dessa bilder för att "marknaden har rasat", gör det mig någonting? Nej.

Intressant att läsa din synvinkel! Roligt att höra från fler holders tycker jag. Jag tycker inte heller att bilderna är fula, vill jag tillägga eftersom det annars verkar vara en sanning i tråden att vi alla här hatar dem.

Sen är det säkert lätt att många av oss här blir lite väl raljanta ibland. För egen del är det för att jag är så trött på denna scam och på hur all kritik hanteras av Vanja och Niklas.

Jag har lite svårt för argumentet ”jag har tjänat på detta så jag ser inget fel med det”. Att du tjänat på det är ju på bekostnad av andras investeringar. Festen betalades med allas pengar och ett 20-tal av er cashade in gåvor som täckte upp ifall man endast köpt 1 NFT.

I alla pyramidspel finns det ett fåtal som kommer gå plus. Det är inget argument för verksamheten.

Om du ser till hur projektet sålts in - tycker du att det är i linje av vad som levererats? Vanja har alltså skrivit rakt ut att folk inte borde sälja, för ”snart” kommer de vara värda sååå mycket mer.
Citera
2022-12-09, 16:50
Medlem
Jag är holder och mkt besviken. Jag köpte på grund av den fysiska huben och att det skulle finnas hemliga investerare som ”garanterade” att minten skulle sålt slut. Jag hade inte köpt om jag visste båda två var lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in