Citat:
Du får det att låta så enkelt, medan jag fortfarande ser svårigheter med fallet och repet.Det är ju detaljnivå men har inte så svårt själv att få ihop det, hade jag väl fått runt ett rep och dragit åt hade jag nog hållt det greppet även i ett fall, målet hade ju först och främst varit att få ner den andra på golvet utan att dras med själv, kanske kan nån duns förklaras med att dom var i nån vägg eller två först
Citat:
De tunga sakerna borde då vara tunga möbler för att ge 50-100 kg-dunsar.
Citat:
Men en brottningsmatch på golvet ger väl inga höga dunsar, även om det är på liv eller död?Det där med snara, typ lasso, skulle förstås kunna åtdragen sitta kvar även i ett fall. J är kanske van att använda sådana till hästarna?
Citat:
Jo, ni är flera som tycker det är en smal sak att få ihop det. För mig är det dock fortfarande inte lika självklart.Man kan måla upp massor med mer eller mindre makabra scenarion. Tex ett handgemäng orsakad av konflikt/fylla/hormoner, som slutar med 1.80 stark JJ ovanpå liten TT. Där JJ stoppar andningen på en sparkandes TT, med händer eller tillhygge. Därav inget skrik om det nu är så ?. Som Freducation säger kanske med hjälp av MH.
Nej, givetvis räcker inte ljud för fällande. Men jag tror som sagt att de strött teknisk bevisning omkring sig även om själva detaljerna dråpet/mordet kan vara svåra reda ut. Men fåglarna sjunger nog.
Ja, blir spännande mitt i tragiken med FUP. S.k. makaber semesterlitteratur...
Nej, givetvis räcker inte ljud för fällande. Men jag tror som sagt att de strött teknisk bevisning omkring sig även om själva detaljerna dråpet/mordet kan vara svåra reda ut. Men fåglarna sjunger nog.
Ja, blir spännande mitt i tragiken med FUP. S.k. makaber semesterlitteratur...
Tack för bidragen! Jag får tugga vidare med hjälp av dem.
Vis av skadan kollade jag intervjun med grannen:
Ljuden:
- Beskriver dunsarna som något ”jättetungt som kastats på golvet mitt framför (kylen?). Det var två i rad”. Dunsarna var som att 50-100 kg slängdes ner i golvet. Taket skakade.
Då skulle dunsarna alltså kunna vara när T drattar I golvet och när J/M kommer efter.
Jag får fortfarande ingen "klar bild" av förloppet, utan ser ännu en del besvärligheter. Men de kommer kanske.