2022-12-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Två som faller samtidigt blir bara en duns. Grannarna hörde flera höga dunsar. En stol som välter blir det ingen hög duns av, möjligtvis av ett bord, men det återstår minst en duns.
Om nu en rem/ett rep är inblandat, tappar den som håller i det inte greppet om hon faller handlöst i golvet?
Jag får inte ihop det.
Dunsar av att någon slår någon annans huvud i golv/vägg?
Citera
2022-12-08, 21:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Dunsar av att någon slår någon annans huvud i golv/vägg?
Det är möjligt, men jag får inte ihop helheten, hela förloppet.
Citera
2022-12-08, 21:21
Medlem
Citat:
Två som faller samtidigt blir bara en duns. Grannarna hörde flera höga dunsar. En stol som välter blir det ingen hög duns av, möjligtvis av ett bord, men det återstår minst en duns.
Om nu en rem/ett rep är inblandat, tappar den som håller i det inte greppet om hon faller handlöst i golvet?
Jag får inte ihop det.

Det är ju detaljnivå men har inte så svårt själv att få ihop det, hade jag väl fått runt ett rep och dragit åt hade jag nog hållt det greppet även i ett fall, målet hade ju först och främst varit att få ner den andra på golvet utan att dras med själv, kanske kan nån duns förklaras med att dom var i nån vägg eller två först
Citera
2022-12-08, 21:22
Medlem
Citat:
Jag får inte ihop det.

Har själv tänkt mycket på dom höga dunsarna och avsaknad av skrik. Om kampen pågått en stund stående, kan dom vält ner tunga saker. Offrets händer kan ha varit fria och lyckats välta ner tunga saker.
Citera
2022-12-08, 21:24
Medlem
Citat:
Jag får inte ihop det.

Det blir ju inte bara en duns och sen är det över, givetvis blir det ju en kamp mellan liv och död.
Därav dom andra dunsarna.
lägger man ett eventuellt rep i en ögla så är det inte så lätt att tappa greppet längre.
Citera
2022-12-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo, vildsvin och grisar äter i princip vad som helst, ex råttor, sorkar, möss och mask, det är därför de plöjer upp jorden så förbaskat, "bökar".

Och ingen av er verkar ju ha hört när en flock vildsvin (de kan vara en stor flock runt 50 stycken) kalasar på något, det låter som en fjortisfest......skrik och gap. Det hörs lång väg.

Så de som bor runt omkring fyndplatsen hade blivit varse att något låg i skogen, och det är jaktmarker också, så extra koll då och hundar.

Nej, förr eller senare hade hon hittats ändå.

Åklagaren har redan gått ut i media att det bara blir omhäktesförhandling den 15 december, enligt MSN Nyheter eller vad de heter.

dom äter dock ej människor
Citera
2022-12-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du som är bekant med området. Är det möjligt att gräva i jorden? Eller är det för mycket rötter, sten, m.m?

Nja, det är nog inte jättelätt med en spade. En hel del sten och rötter.
Citera
2022-12-08, 22:01
Medlem
Citat:
Jag får inte ihop det.

Det beror naturligtvis på stolars utformning och material. En gammal karmstol i ek väger naturligtvis mer än tex en smal Ikea stol av furu. Sedan finns det ju diverse barstolar. Jag har ingen koll på vad JJ hade för stolar eller bord och därför ingen koll på hur dessa var utformade.
Inte heller vet jag om dessa eventuella stolar bara fallit eller om stol helt enkelt kastats med eller utan kraft.

Men någon form av tumult borde där ha varit
Citera
2022-12-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Varje gång jag tänker på det här fallet så känns det så sjukt overkligt att sätta sig in i hur de här föräldrarna måste må över att så pass unga vuxna ändå gör sådana här saker. Och särskilt då två unga kvinnor. Det måste ju verkligen ha kommit som en blixt från en klar himmel ändå. I många unga män har det ju ändå funnits ett mönster av våld etc i många år som eskalerat. I J:s fall är det möjligt att det har funnits det (om den misstänkta mordbranden nu var hennes verk), men utöver detta så måste det ju vara ett oerhört traumatiskt fall för deras familjer, släkt och vänner. Mina tankar går till dem. Och givetvis också till T:s familj, släkt och vänner. Man undrar ju verkligen hur det kunde gå så här fel.
Ja det är svårt att förstå.. MHs föräldrar vet jag hamnade i en enorm chock. De har ett stort kontaktnät genom kyrkan. Pappan var förr ungdomspastor i en kyrka i Skaraborg. Men ej anställd som pastor längre. Men brukar predika i flera kyrkor i Vetlanda. Ideelt.

MH hade ju sina mentala issues. Men hon hjälpte till extra i Erikshjälpens second handbutik som samlar in pengar till fattiga barn och var engagerad mot rasism (BLM) vilket hon upplevt. Hon var liksom ingen förespråkare av mord. Det måste nästan varit någon typ av droger inblandat den natten. Det är ingen ursäkt men kan vara en delförklaring. Undrar om det syns på blodprover de gissningsvis tog på måndagen efteråt?
Citera
2022-12-08, 22:05
Medlem
Ursäkta min okunnighet, men när är nästa deadline eller vad man ska säga? Ny häktningsförhandling eller att väcka åtal?
Citera
2022-12-08, 22:09
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkisen72
Ursäkta min okunnighet, men när är nästa deadline eller vad man ska säga? Ny häktningsförhandling eller att väcka åtal?

Nästa händelse är obduktionsresultatet, borde komma innan året är slut

Frågan är vad det visar, och om eventuell ny bevisning därifrån kan få nån av dom att börja prata
Citera
2022-12-08, 22:09
Medlem
Citat:
Har du någon idé om hur det "specifika" ska ha gått till?
Jag utgår ifrån att jag vet vad du syftar på och egentligen ligger det nog närmast till hands, men jag kan inte få någon sammanhängande, vettig bild av ett sådant förlopp.

Skulle dränkning i handfat etc vara ett tänkbart scenario? om båda GM tvingar ner ansiktet under vatten? , inget skrik , några dunsar av sprattel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in