2022-12-08, 07:27
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Lär väl snarare vara de som snackat? Kanske att de har någon form av samvete efter drogdimman lättat så här 20 år senare och lägg till att deras del i brottet kanske faller under det som är preskriberat?

Blomman skulle aldrig yppa ett ord. Och M*gnus Jense*
Är åt helvete helvete rädd för polacken för han skulle våga säga något
Citera
2022-12-08, 09:14
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Blomman skulle aldrig yppa ett ord. Och M*gnus Jense*
Är åt helvete helvete rädd för polacken för han skulle våga säga något

Är Jensen och blomman också från Uddevalla
Citera
2022-12-08, 09:16
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Är Jensen och blomman också från Uddevalla
nä, från Öfre Kalix
Citera
2022-12-08, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Bara rykten vad jag vet. Att hon skulle blivit skjuten (eventuellt vådaskjuten) i lägenheten och sedan styckad i badkaret. Minst en vän till pojkvännen ska ha varit med.

Hur mycket substans det finns i det har jag ingen aning om. Förhoppningsvis får vi veta.

Ok, tack för svar :-)

Skulle "vådaskott" vara sanningen i detta så kommer inte den misstänkte dömas, eftersom Vållande till annans död har preskriptionstid på 5 år och Grovt vållande till annans död har preskription efter 10 år.
Citera
2022-12-08, 10:50
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Skulle "vådaskott" vara sanningen i detta så kommer inte den misstänkte dömas, eftersom Vållande till annans död har preskriptionstid på 5 år och Grovt vållande till annans död har preskription efter 10 år.

Ja men resten av styckad kropp då hur preskriberas där ?!
Citera
2022-12-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Ja men resten av styckad kropp då hur preskriberas där ?!

Brott mot griftefriden (som idag heter Gravfridsbrott) har en preskriptionstid på 5 år.
Har han fått hjälp med detta av t ex kompisarna, så har dom gjort sig skyldiga till Skyddande av brottsling, med preskriptionstiden 10 år.
Citera
2022-12-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Då tyder ju anhållandet på att de nya uppgifterna pekar på mord eller liknande som rubricering.

Följer detta med spänning.
Citera
2022-12-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Då tyder ju anhållandet på att de nya uppgifterna pekar på mord eller liknande som rubricering.

Följer detta med spänning.

Mindre spännande att vänta, tror alla går fria utom vi utomstående, vi betalar kalaset ju i skatt (rättegångs- utrednings- mm. kostnader).
Citera
2022-12-08, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Mindre spännande att vänta, tror alla går fria utom vi utomstående, vi betalar kalaset ju i skatt (rättegångs- utrednings- mm. kostnader).

Ja, visst finns det en stor risk för det. Håller det för åtal så får vi en FUP, vilket åtminstone jag tycker är spännande.
Citera
2022-12-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Lyssnade på någon podd om det här fallet och som jag minns det så var det 3-4 personer i lägenheten när hon kom dit och när dom hittade en kroppsdel(huvudet) så hade den ett litet kulhål. Har för mig att den yngsta av kompisarna var nära att bryta ihop i förhöret men att advokaten talade sin klient till rätta. Kan vara så att killen med samvete i lägenheten äntligen talat ut.

Aha, ok! Jag trodde de var med när det hände.
Ojoj, det var ju väldigt synd att den yngsta inte bröt ihop och berättade, men det är ju tyvärr advokatens jobb att göra allt för att försvara sin klient, vinna målet och tjäna pengar
Jag hoppas verkligen att det dåliga samvetet har hunnit ikapp och att han lättar sitt hjärta. Läste att polisen vädjar om att fler vittnen ska höra av sig och att dom inte riskerar något straff nu. Det är bra, så jag hoppas på det bästa!

Men ex-pojkvännen fortsätter nog att neka in i det sista
Citera
2022-12-08, 22:50
Medlem
Tänk på en sak med.
Personerna var väldigt unga, vissa 15 år gamla. Och kommer undan med ett mord med runt 5 Pers inblandade och ingen säger något... Ingen bryter ihop i häkte eller efter alla år. Inte ett enda ord läckt genom prat med vänner eller föräldrar , på fylla osv. Sägs att hon blev bort gift i libanon sen flydde tillbaka till Sverige och bodde på något kvinno hem eller något liknande med skydd. Sen kapas huvudet av några 15 åringar som inte läcker ett ljud fast dom var flera st som ska vara inblandade. Kanske ska titta åt mer än ett håll. Skulle vara konstigt om man inte hittar spår av pojkvän på en flickvän och kopplingar. Inget fällande, 15 åringar, styckad kropp av barn osv. Låter det inte lite konstigt? Jag är nära nära vän och uppväxt med alla och tyckte detta var galet när det hände, visst vi gjorde mycket skit men när jag hörde att det var styckning så nej det kan inte va dom. Alltså att utföra detta är inget man bara gör hur som helst som barn och i grupp och kommer undan. Vuxna som gör mord ensamma åker dit. Skulle en hel grupp barn överlista polisen? Säger kanske mer om svensk polis isåfall? Men alla tittar på detta håll och redan har dömt så man letar juh bara efter det nu men det har gått 20 år och det går inte, det blir inte lättare med åren. Om det nu inter dom? Sjysst detta eller? Jag förstår att man måste lösa men det har gått 20 år nu, inte dags att sluta trakassera nu? R.N
Senast redigerad av Treestripes 2022-12-08 kl. 22:57.
Citera
2022-12-08, 22:59
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treestripes
Tänk på en sak med.
Personerna var väldigt unga, vissa 15 år gamla. Och kommer undan med ett mord med runt 5 Pers inblandade och ingen säger något... Ingen bryter ihop i häkte eller efter alla år. Inte ett enda ord läckt genom prat med vänner eller föräldrar , på fylla osv. Sägs att hon blev bort gift i libanon sen flydde tillbaka till Sverige och bodde på något kvinno hem eller något liknande med skydd. Sen kapas huvudet av några 15 åringar som inte läcker ett ljud fast dom var flera st som ska vara inblandade. Kanske ska titta åt mer än ett håll. Skulle vara konstigt om man inte hittar spår av pojkvän på en flickvän och kopplingar. Inget fällande, 15 åringar, styckad kropp av barn osv. Låter det inte lite konstigt? Jag är nära nära vän och uppväxt med alla och tyckte detta var galet när det hände, visst vi gjorde mycket skit men när jag hörde att det var styckning så nej det kan inte va dom. Alltså att utföra detta är inget man bara gör hur som helst som barn och i grupp och kommer undan. Vuxna som gör mord ensamma åker dit. Skulle en hel grupp barn överlista polisen? Säger kanske mer om svensk polis isåfall? Men alla tittar på detta håll och redan har dömt så man letar juh bara efter det nu men det har gått 20 år och det går inte, det blir inte lättare med åren. Om det nu inter dom? Sjysst detta eller? Jag förstår att man måste lösa men det har gått 20 år nu, inte dags att sluta trakassera nu? R.N
MGM var 21 år när mordet begicks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in