2022-12-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Du känner tydligen familjen. Vilket stöd tror du att de är i mest behov av nu från oss utomstående?

Tom är ju bara omgärdad av tokfransar. Det finns ännu fler av hans sort i en grupp på Facebook som heter Droppen som urholkar stenen. En privat grupp som har ett antal mulvadar som lämnar ut information från flera tokar.

Någon som vet mer om exemepvis *strid L*fs? *= A, *=o, ett ännu värre stolpskott. Läste hennes över 20 år gamla samling av tokigheter i henens kamp. @strids blogg. Kanske en blivande fru till Tom?
Hon är lite i äldsta laget, hon stödjer alla som fått djur omhändertagna . A tyckte även att det inte var något större fel på danskans djurhållning trots att bilder visade hur hon förvarade hundar i burar indränkta i en brun sörja
2022-12-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Nu måste jag börja fundera på om du supit eller något? Varför skulle jag vara dömd för djurplågeri? Jag har ALDRIG haft problem med någon myndighet. Dem erfarenheten jag har är för att de jag känner och inom släkten har drabbats av myndigheterna och jag har vuxit upp i misär. Jag har självklart inte mina riktiga personuppgifter här eller något annat ställe på Internet. Jag är inte blåst. De som känner mig vet vem jag är.

Förövrigt .Tom har hamnat i helt galet sällskap, och de vettiga sunda människorna han haft i sin absoluta närhet kommer nog antingen ta avstånd helt eller backa med tanke på att han lämnar ut offentliga känsliga uppgifter och att han litar på senaste mamman L. Som jag gjort efterforskningar på och hon ska fån inte ha barn! Hon är sinnessjukt livsfarlig och Tom kommer få lära sig snart att hon har förstört och kommer förstöra för honom ännu mer. Men de beror ju på om han kommer lyssna på någon vettig och ta in råden han får. De är skrämmande att man blir utskriven från tvångsvård och sedan åker till polisstation och tar upp polisanmälan emot famhem ned mamma L där de själva ställt till det och det är en av anledningarna till hans LPT beslutades var vansinnesfärden med L.
Vem är de vettiga som Tom har att göra med? Den där läkaren Gabriel är sjukast av de alla? Han kommer dra ner Tom i fördärvet.. Han bara eldar på och eldar på.. Ni som följer Tom förstår inte hur jävlig och elak han är mot sin syster.. Tom tycker att han ska ha gården eftersom han har hjälpt pappan. Malin ska inte vara berättigad till något, för hon har ju ”bara” hjälpt som mamma. Han har skickat en räkning på miljoner för hans arbete(detta lär vara kört att få ut). Ni tror att syrran ör psykopat, men det stämmer såklart inte… Nu har ni som följer Tom börjar stalka och hota deras dotter. Fattar ni så jävla trögt att ni sår ju frö när ni tycker han är en hjälte???? Han är en pinsam rättshaverist, som dessutom är jävligt okunnig.. Jag har sett på fejan att du håller med i mångt och mycket..och det är horribelt gjort när så många far illa. Du har levt själv i misär säger du? Hur tror du Toms familj upplever detta? Tänk på det nästa gång du hejar på Tom!!!!!!
Senast redigerad av Zrobo 2022-12-06 kl. 20:26.
2022-12-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Vem är de vettiga som Tom har att göra med? Den där läkaren Gabriel är sjukast av de alla? Han kommer dra ner Tom i fördärvet.. Han bara eldar på och eldar på.. Ni som följer Tom förstår inte hur jävlig och elak han är mot sin syster.. Tom tycker att han ska ha gården eftersom han har hjälpt pappan. Malin ska inte vara berättigad till något, för hon har ju ”bara” hjälpt som mamma. Han har skickat en räkning på miljoner för hans arbete(detta lär vara kört att få ut). Ni tror att syrran ör psykopat, men det stämmer såklart inte… Nu har ni som följer Tom börjar stalka och hota deras dotter. Fattar ni så jävla trögt att ni sår ju frö när ni tycker han är en hjälte???? Han är en pinsam rättshaverist, som dessutom är jävligt okunnig.. Jag har sett på fejan att du håller med i mångt och mycket..och det är horribelt gjort när så många far illa. Du har levt själv i misär säger du? Hur tror du Toms familj upplever detta? Tänk på det nästa gång du hejar på Tom!!!!!!
I samtal som T lagt ut säger han att det finns människor som vill hjälpa honom med gården vad det lät som skulle det även gälla ekonomiskt , ingen bland hans entourage av rättshaverister verkar ha något ekonomiskt överflöd
2022-12-06, 21:35
Medlem
Varför blev Tom Lutmark tvångsintagen på psyket? 😡
2022-12-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Dokumentären hästmannen - sista striden borde alla se, där får ni en inblick i hur myndigheterna agerar även när det finns stöd. Det var massa människor som hjälpte och skulle ställa upp på hästmannen, ändå fick han göra sig av med hästarna. Hästmannen älskade sina djur, han försökte efter bästa förmåga att följa alla förlägganden. Ingela är ökänd inom Länsstyrelsen, hon gav sig på en kille med Autism också för några år sedan, som tur var fick familjen hjälp av djurägarna bland annat så mamman till pojken fick stöd i processen så han inte blev av med sina hästar. Det fanns ingen vanvård där heller.

Gällande föräldrarna Tom hjälper har jag läst om 3 av LVU fallen, och där framgår en del av versioen, men det är fortfarande soc ord emot föräldern, soc ord litar förvaltningsdomstolarna på ska vara sannignesenlig därför 90% går på soc linje. Men jag har förstått att de är föräldrar där som inte ska ha sina barn, där det är befogat men i Fiás linje så skulle hon kunna få tillbaka umgängen och få tillbaka barnen, problemet hon har emot sig är att hon överklagar varenda beslut, då hon förändrat och gjort allt de bett om och lite till men de anser att så länge hon överklagar varenda beslut samtidigt som hon säger att hon förändrat sig så ser de som att hon inte har insikt. Domarna sagt uttryckligen att de vill se en varaktig genomgripande förändring dvs backa, sitta lugnt i båten. Ena pojken E ska få tid att gå i behandlingen, helt enkelt umgänge paus så tas umgänge upp efter det igen med henne. Det måste ske fler umgängestillfällen med pojken L mer än 2 gånger som fungerat för att få utökat enligt domen.

Fia anses som en god förälder, med god omsorg, det enda hon har emot sig är konflikten mellan henne och pappan då den varit såpass infekterad enligt soc ord(ska vi komma ihåg) Så Fia har chansen att få tillbaka både umgänge och barnen om hon helt enkelt tar till sig de dem säger, av erfarenhet av hur soc fungerar, rätten fungerar och hur de tänker så har jag lärt mig genom anhöriga som fått hem sina barn efter LVU. Att när soc säger att såhär ska umgänget vara //umgängesbegränsning och även om man tycker det är fel eller att barnen inte håller med så är det bara att sitta tyst och lyssna och följa soc och rättens bestämmelser. Att överklaga varenda beslut ser soc och rätten inte som en förändring utan ser de som bristande insikt. Rätten har uttryckt flertal gånger vad som krävs för att de ska dömma till förälderns fördel. Så om man sitter tyst, håller sig lugn och följer till punkt och pricka som soc/rätten säger har du en god chans att få hem barnen igen eller åtminstone så fritt umgänge att de fungerar.

Föräldern P som är med där förstår jag däremot varför barnen bor i familjehem. Flertal insatser har gjorts, de har gjorts en grundlig hemutredning, de har haft stöd i hemmet som boendestöd, familjebehandling i längre perioder olika år, läkare orosanmälningar, BVC orosanmälningar, skola , Prima Haninge orosanmälningar, pappan frånvarande och ostabil, P är i behov av stort stöd ifrån samhället efter sina egna svårigheter, dessutom har döttrarna behov av stort stöd och familjehem är vårdutbildad. Barnen har olika funktionsnedsättningar och varit på sjukhus en hel del. Ingen tvekan att föräldrarna älskar sina barn men de har inte klarat av att hantera föräldraskapet i vardagen, de har förkommit föräldrarnas svårigheter utifrån sina egna utredningar vid diagnossättning. Föräldrarna har erkänt att inte klara av att hantera barnens utbrott. Jag har läst domarna här med. Vittnen inklusive de som gjort utredningen har sagt att med stort stöd skulle föräldrarna kunna ha sina barn hemma men inte ensamma och där är varför de inte kan bo hemma.

Jag har sett ilmen "Hästmannen" och efter det blev åtminstone jag övertygad om att han INTE längre skulle ha hand om djur. Sedan kanske de från Lst agerade klumpigt, tanten där och hästmannen verkar ju vara lite v samma skrot och korn tycker jag. Frågan man bör ställa är om han verkligen ka ta hand om sig själv ens. Han verkar ju inte vara vän med tvål och vatten ens.
2022-12-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I samtal som T lagt ut säger han att det finns människor som vill hjälpa honom med gården vad det lät som skulle det även gälla ekonomiskt , ingen bland hans entourage av rättshaverister verkar ha något ekonomiskt överflöd
Det finns ingen av de som bor runt honom som kommer hjälpa honom ekonomiskt, det är jag helt 100% på. De hjälpte honom i början, men när han började bråka med sin syster och mamma har många tagit avstånd. Nu är han avskärmad till sin egen gård och han lär inte få det lätt att få förtroende igen. Inte ett djur kommer få beta på grannarnas mark. Han har målat in sig i ett hörn. De som hjälper till, gör det för systerns skull.. Så han är så jävla rökt.. De som bor runt Lutarp som gården heter är vänliga människor. Men också lojala och ingen känner Tom något vidare. Deras mamma är en människa som alla gillar, finns bara fina saker att säga om henne. Även systern är väldigt omtyckt. Grannarna håller sig lugna och vill helst inte blandas in i bråket. Men skulle det behövas så kommer precis alla, inte 99% stå på Systern och mammans sida.. Samhällets skitmänniskor som tror Tom är deras räddare, är inget att luta axeln mot i krig… Systern vet vilket stöd hon har i bygden. Men såklart är det inte roligt att bli uthängd bland missbrukare, socialfall, psykfall och socialt missanpassade människor. Men hon vet också att en normalt fungerande människa, inte tror på Toms skitsnack!!
2022-12-06, 21:46
Medlem
Citat:
Jag har sett ilmen "Hästmannen" och efter det blev åtminstone jag övertygad om att han INTE längre skulle ha hand om djur. Sedan kanske de från Lst agerade klumpigt, tanten där och hästmannen verkar ju vara lite v samma skrot och korn tycker jag. Frågan man bör ställa är om han verkligen ka ta hand om sig själv ens. Han verkar ju inte vara vän med tvål och vatten ens.
Jag har också sett filmen och håller med till fullo.. Att Tom har honom som referens visar ju bara hur illa ställt det är med det intellektuella😂
Tror endast en bråkdel av Toms följare, klara att själva torka sig i arslet..
2022-12-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
Ja eller tjänar mer på det än oss!

Vilken underbar liknelse!? 🤔 orkar inte ens gå in på det.
Ingen som har sagt eller skrivit att det inte ska finnas regler. Eller..

Är övertygad om att han skulle kunna utbilda både dig och tjänstemännen i ett och annat.

Så många följare har han väl inte, som hela Sverige!? Blir du lite kränkt av hans hårda ton? Som jag sagt tidigare, han gör iaf något, än att gnälla här!

Från mycket välunderrättade källor så kan jag konstatera att Lutman inte ens klarade av sitt egent jobb riktigt under de sista åren på K3. Skulle han ha hand om sveriges försvar kunde vi ringa Putin direkt och be honom komma.
2022-12-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
Du vet att det finns rörliga bilder va??
Såg man från början, var det säkert en nolla till bakom den siffran.

Det var max 15 personer där och lyssnade. Jag stod en bit längre bort och tittade. De flesta gick förbi och skakade på huvudet. Pratade med några poliser som stod en bit där ifrån. Dom hade stenkoll på Tom. Även några som såg ut som SÄPO var där men det var säkert vanliga knarkspan i finkläder.

Det såg ut som om det var en resande varité av white trash som försökte hitta någon plats att slå läger på Sergels torg.
2022-12-06, 22:14
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Du känner tydligen familjen. Vilket stöd tror du att de är i mest behov av nu från oss utomstående?

Tom är ju bara omgärdad av tokfransar. Det finns ännu fler av hans sort i en grupp på Facebook som heter Droppen som urholkar stenen. En privat grupp som har ett antal mulvadar som lämnar ut information från flera tokar.

Någon som vet mer om exemepvis *strid L*fs? *= A, *=o, ett ännu värre stolpskott. Läste hennes över 20 år gamla samling av tokigheter i henens kamp. @strids blogg. Kanske en blivande fru till Tom?
Hej.
Att det finns någon människa med normalt tänkande som inte ser hur detta förfall av Tom bara fortsätter. Vet hur familjen kämpat för att rädda honom men får bara hat tillbaka.
Hans följare är totalt blinda för fakta och tror fullt ut detta handlar om pengar. Om de visste ett uns fakta och känner till historien hur tragiskt det är pga Tom är allvarligt manisk. De utnyttjar hans tillstånd till Max.
99% av det han påstår går ju att kontrollera som rena lögner och fantasier. Familjen lider något oerhört av detta. Tänk er själva se sin son och bror vara så fruktansvärt elak när de redan har mist sin man och pappa se hur sin son bror kommer längre och längre från räddning. Ivrigt påhejad av sitt nya umgänge.
2022-12-06, 22:36
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allexx2
Varför blev Tom Lutmark tvångsintagen på psyket? 😡
Varför? Kanske för han inte mår bra?
Förlorat jobbet. ALLA vänner. Släkt. Familj. Grannar. Arbetskamrater. Sambon mm mm.
Allt efter fadern tragiska bortgång. Alla nära Tom har försökt få honom att få hjälp av vården då alla upplever en total förändring med ett gränslöst beteende. Han var en snäll kille som blir mer och mer utnyttjad pga. Han tror han är gud. Som ingen klarar sig utan. Ber er googla på bipolär sjukdom. Han har ju redan haft en svår depression och nu är han inne i en manisk period. Har en vän som lider av sjukdomen så känner väl till bipolaritet.
Extremt Självgod. Köpmani. Extremt lite sömn. Alla som försöker hjälpa avskärmas till fiender. Målar upp en bild av verkligheten som endast han ser. mm mm. Men när maniska perioden avtar då kommer ångesten av vad han gjort.
Min vän har idag ett fungerande liv med hjälp av vården.
Så om hans nya umgänge bryr sig om Tom bör de inte hetsa honom fortsätta detta vansinne.
2022-12-06, 22:55
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Tom är fullständigt bäng i huvudet. Här förlorar han greppet totalt i samtalet med sin syster. Hittar på att systern ville pappan illa och börjar skrika besinningslöst: Hagga. Fitta. Fitthäxa. Och sedan med ungefär samma verbala precision som ett barn i koltåldern som bråkar i sandlådan: DADIBAAAAGS!!! DADIBAAAGS dettu sa omminn pappaaaa!!!

Klippet cirka 1:17:40:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1496508740832190&id=100084243 150660

[Tagit bort länk där Tom ev röjer personuppgifter till patienter.]

Ledsamt alltihop och mest för farmor, mor, och systerns familj, liksom för alla utsatta satar och krakar som tror sig kunna få stöd av Toms dumheter.

Det är väl kanske synd om Tom och hans galna hejjaklack också, men mest önskar jag nog att några av dom får stå till svars för allt jävelskap dom ställer till med (Blattnicksele-bonden borde t.ex. dömmas för hets mot folkgrupp osv). Några har väl redan fått ta konsekvenser av oförmågor och dumheter och förlorat barn och djur.
Senast redigerad av SpiffTheSpaceman 2022-12-06 kl. 23:52. Anledning: Tagit bort ev röjande av personuppgift

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in