2022-11-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubb1992
Och på grund av Länsstyrelsen så lever inte hästarna idag. Länsstyrelsen undanhöll ju veteirnär bes som gjordes i samband med omhändertagandet, om myndigheter är så säkra så borde väl inte ljuga och dölja dokument ? Det bevisar ju att de inte är tillförlitligt.

Lotta ordnade bostad efter detta. Sen processade hon. Hon vann dagen efter sin död. En död som orsakades av den stress Länsstyrelsen utsatte henne för. Det finns alltid något att gnälla på en gård. Men det fanns ingen vanvård.
När kronofogden kom och bytte lås samt tömde huset hade hon ingen bostad , djuren hade alltså blivit omhändertagna oavsett .

Jo , det fanns vanvård , hon hade ett 40 -tal djur som hon var oförmögen att sköta, hon hade dessutom sjukpension pga fysiska problem säger sig självt att hon varken fysiskt klarade av detta eller hade råd med kostnaden för så många djur.
Har oerhört svårt att förstå varför man samlar djur när man dessutom är sjukpensionär får det inte vara yrkesmässigt
2022-11-25, 13:10
Medlem
Citat:
Har du verkligen läst den boken? I boken får du höra allas versioner jämfört med i media?
Versionen i boken är föräldrarnas och äldsta dotterns , De gömde sig och reste runt för att de kände sig hotade av mammans pappa och övrig släkt. Dottern sa att föräldrarna designade hus i Danmark , i själva verket var pappan sjukpensionär på 75% och mamman långtidssjukskriven noll inkomster för några uppdrag att designa några hus , semesterresor i Danmark betyder inte att man jobbar
2022-11-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
Tänkte så det inte är som vanligt, att någons kompis kompis har sagt det.
För jag är så trött på ryktesspridningar och åsikter om folk. Även i de mest perfekta hem kan det finnas skelett. Eller i det sunkigaste, finns det föräldrar som gör ALLT för sina barn.

Alla har vi brister, jag är helt 100 på att om jag skulle ge mig f*n påt, att jag skulle kunna hitta saker även på dig som skulle göra att något skiter sig för dig.

Absolut att det säkert finns brister att hitta hos de flesta föräldrar, men ett ganska hett tips kan vara att ta in vad socialtjänsten säger. Inget blir bättre av att hänga ut de stackars barnen på nätet.
För oavsett vad man tycker så är det barn som drabbas, de ska inte behöva höra all skit deras föräldrar häver ur sig. I många fall också lögner om den andra föräldern. Iaf jag vägrar tro att socialen bara tar barn hej vilt.
2022-11-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdhdjdbskikfnfkd
Absolut att det säkert finns brister att hitta hos de flesta föräldrar, men ett ganska hett tips kan vara att ta in vad socialtjänsten säger. Inget blir bättre av att hänga ut de stackars barnen på nätet.
För oavsett vad man tycker så är det barn som drabbas, de ska inte behöva höra all skit deras föräldrar häver ur sig. I många fall också lögner om den andra föräldern. Iaf jag vägrar tro att socialen bara tar barn hej vilt.
Såg precis nyss uppspelning av telefonumgänge mellan en av mammorna och hennes lilla barn där mamman frågar vad barnet tycker om att flytta till nytt familjehem och säger att mamma och pappa inte tycker att det är bra samt att de skrivit en massa papper för att hindra flytten ,Samma mamma satt med Tom i bilen och jagade efter familjehemspappan som hade barn i bilen , tanken var enligt dem att de skulle hämta hem barnen ..nu är det på tal kontaktförbud .
2022-11-25, 13:55
Medlem
Citat:
Nu låter det som om du börjar förstå vad det är vi kämpar för!!
Många regler är gjorda för djurindustri, och då hänger den vanliga människan med.
Där av denna regel med spiltförbud skapade ett helv**e för alla ridskolor i landet. (Jag visste redan innan vad det handlade om så behövde inte googla)
Får ta och se dokumentären, då jag tyvärr inte gjort detta.
Ja, det är inget enkelt att bedriva en verksamhet. Fast nu finns det regler som är skapade av några som är mer insatta än oss.. Jag vill inte betala skatt, vill ha semester året om , ha högre pension, lägre diesel och värmekostnader.. Men det funkar inte så. Kolla Grekland och Italien hur deras ekonomi ser ut pga att inga regler finns.. Vem ska skapa reglerna så det inte blir kaos, Tom Lutmark. Han kanske kan bjuda in alla Sveriges tjänstemän och utbilda dessa på hans gård? Han kan verkligen allt👍 Fast nötallergiker och människor med dåligt immunförsvar får vi ta det varsamt med..För han tycker ju att han ska kunna äta nötter precis var han vill😳
Ge er för fan! Han är ju urblåst och har bränt alla broar för att åstadkomma något alls. Hela Sverige skrattar åt honom. Förutom några lågt begåvade människor som tror Lutmark är vår frälsare.
2022-11-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Såg precis nyss uppspelning av telefonumgänge mellan en av mammorna och hennes lilla barn där mamman frågar vad barnet tycker om att flytta till nytt familjehem och säger att mamma och pappa inte tycker att det är bra samt att de skrivit en massa papper för att hindra flytten ,Samma mamma satt med Tom i bilen och jagade efter familjehemspappan som hade barn i bilen , tanken var enligt dem att de skulle hämta hem barnen ..nu är det på tal kontaktförbud .

Ja där verkar ju inte finnas några hästar hemma om man säger så. Vem tror ens på fullaste allvar att det är en bra idé att försöka hämta sina LVU placerade barn på eget bevåg 🤦‍♀️
2022-11-25, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Ja, det är inget enkelt att bedriva en verksamhet. Fast nu finns det regler som är skapade av några som är mer insatta än oss.. Jag vill inte betala skatt, vill ha semester året om , ha högre pension, lägre diesel och värmekostnader.. Men det funkar inte så. Kolla Grekland och Italien hur deras ekonomi ser ut pga att inga regler finns.. Vem ska skapa reglerna så det inte blir kaos, Tom Lutmark. Han kanske kan bjuda in alla Sveriges tjänstemän och utbilda dessa på hans gård? Han kan verkligen allt👍 Fast nötallergiker och människor med dåligt immunförsvar får vi ta det varsamt med..För han tycker ju att han ska kunna äta nötter precis var han vill😳
Ge er för fan! Han är ju urblåst och har bränt alla broar för att åstadkomma något alls. Hela Sverige skrattar åt honom. Förutom några lågt begåvade människor som tror Lutmark är vår frälsare.

Ja eller tjänar mer på det än oss!

Vilken underbar liknelse!? 🤔 orkar inte ens gå in på det.
Ingen som har sagt eller skrivit att det inte ska finnas regler. Eller..

Är övertygad om att han skulle kunna utbilda både dig och tjänstemännen i ett och annat.

Så många följare har han väl inte, som hela Sverige!? Blir du lite kränkt av hans hårda ton? Som jag sagt tidigare, han gör iaf något, än att gnälla här!
2022-11-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ja där verkar ju inte finnas några hästar hemma om man säger så. Vem tror ens på fullaste allvar att det är en bra idé att försöka hämta sina LVU placerade barn på eget bevåg 🤦‍♀️

Du har inga egna barn va!??
2022-11-25, 14:25
Medlem
Citat:

Det finns tyvärr mycket skit här i välden som jag inte trott på men händer dagligen..
2022-11-25, 14:26
Medlem
Citat:
Ja samarbete absolut. Men just nu är det bara om LVU fallen nästan det är nog de många tänker på, samarbete är bra för alla som vill ha in tjänstemannaansvaret men dela upp fokus tänker jag.

Så är det ibland att livet går i vågor.
2022-11-25, 14:27
Medlem
Citat:
Du har inga egna barn va!??
Vad har det ens med saken att göra?

Jag och de flesta med mig har ett konsekvenstänk som hade stoppat mig från såna urbota dumma handlingar
2022-11-25, 14:28
Medlem
Citat:
Det finns tyvärr mycket skit här i välden som jag inte trott på men händer dagligen..

Och i de här människornas fall får vi se en sida av myntet...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in