2022-12-06, 23:00
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allexx2
Varför blev Tom Lutmark tvångsintagen på psyket? 😡

Med risk att jag minns fel (Tom läste sin journal på 1177): Faster och syster har bett vården om hjälp eftersom Tom beter sig bl.a. irrationellt, hotar och verkar (personlighets-) förändrad. Jag är osäker på om annan eller enbart sjukvårdspersonal använder ord som manisk och psykotisk.
2022-12-06, 23:35
Medlem
Hasselassefrasses avatar
[quote=
Senast redigerad av Hasselassefrasse 2022-12-06 kl. 23:49. Anledning: Råkade svara fel
2022-12-07, 06:39
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiffTheSpaceman
Tom är fullständigt bäng i huvudet. Här förlorar han greppet totalt i samtalet med sin syster. Hittar på att systern ville pappan illa och börjar skrika besinningslöst: Hagga. Fitta. Fitthäxa. Och sedan med ungefär samma verbala precision som ett barn i koltåldern som bråkar i sandlådan: DADIBAAAAGS!!! DADIBAAAGS dettu sa omminn pappaaaa!!!

Klippet cirka 1:17:40:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1496508740832190&id=100084243 150660

[Tagit bort länk där Tom ev röjer personuppgifter till patienter.]

Ledsamt alltihop och mest för farmor, mor, och systerns familj, liksom för alla utsatta satar och krakar som tror sig kunna få stöd av Toms dumheter.

Det är väl kanske synd om Tom och hans galna hejjaklack också, men mest önskar jag nog att några av dom får stå till svars för allt jävelskap dom ställer till med (Blattnicksele-bonden borde t.ex. dömmas för hets mot folkgrupp osv). Några har väl redan fått ta konsekvenser av oförmågor och dumheter och förlorat barn och djur.

”DADIBAAAAGS!!! DADIBAAAGS dettu sa omminn pappaaaa!!!” 😂

Ja han tappar det helt… lär ju inte vara första gången han beter sig så.

Stackars anhöriga.
2022-12-07, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
”DADIBAAAAGS!!! DADIBAAAGS dettu sa omminn pappaaaa!!!” 😂

Ja han tappar det helt… lär ju inte vara första gången han beter sig så.

Stackars anhöriga.

Tänk att vara i mammans skor och se sin son tappa förståndet så fullständigt.

Är det bekräftat att det är slut med tjejen han är skriven med i lägenheten?
2022-12-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdhdjdbskikfnfkd
Tänk att vara i mammans skor och se sin son tappa förståndet så fullständigt.

Är det bekräftat att det är slut med tjejen han är skriven med i lägenheten?
Ja de är fortfarande vänner
2022-12-07, 10:07
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Du har ett extremt stort självförtroende.
En manisk episod börjar ofta plötsligt och varar från två veckor till fem månader. Under en manisk episod är patienten i allmänhet mycket driftig, fartfylld, rastlös, pratsam och energisk, behöver bara lite sömn och kan vara irriterad. Hallucinationer och vanföreställningar kan också förekomma.

När du är manisk har du mycket energi och kan känna dig kreativ eller rastlös. Du kan ha svårt att hindra dina idéer och impulser, och det är vanligt att du behöver mindre sömn än vanligt.

Manin kan göra att du tappar omdömet och följer impulser utan att tänka på konsekvenserna. Det kan leda till att du exempelvis spenderar för mycket pengar eller utsätter dig själv eller andra för farliga situationer.

En del kan känna att de mår hur bra som helst när de är maniska, och att det bara är omgivningen som är tråkig som inte förstår. Andra blir lättare irriterade eller arga.

Efter en manisk period kan det upplevas tungt att inse att man sagt och gjort saker som man ångrar.

Googlade bipolär manisk. Stämmer inte detta in exakt på Tom? Borde till o med hans följare ha svårt att förneka. Men de utnyttjar ju honom tyvärr
2022-12-07, 10:10
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Du har ett extremt stort självförtroende.
En manisk episod börjar ofta plötsligt och varar från två veckor till fem månader. Under en manisk episod är patienten i allmänhet mycket driftig, fartfylld, rastlös, pratsam och energisk, behöver bara lite sömn och kan vara irriterad. Hallucinationer och vanföreställningar kan också förekomma.

När du är manisk har du mycket energi och kan känna dig kreativ eller rastlös. Du kan ha svårt att hindra dina idéer och impulser, och det är vanligt att du behöver mindre sömn än vanligt.

Manin kan göra att du tappar omdömet och följer impulser utan att tänka på konsekvenserna. Det kan leda till att du exempelvis spenderar för mycket pengar eller utsätter dig själv eller andra för farliga situationer.

En del kan känna att de mår hur bra som helst när de är maniska, och att det bara är omgivningen som är tråkig som inte förstår. Andra blir lättare irriterade eller arga.

Efter en manisk period kan det upplevas tungt att inse att man sagt och gjort saker som man ångrar.

Googlade bipolär manisk. Stämmer inte detta in exakt på Tom? Borde till o med hans följare ha svårt att förneka. Men de utnyttjar ju honom tyvärr

Nu är jag inte psykolog, men det låter som att det passar som hand i handske.

Stackars jävel när han sen lugnat sig och inser all skit han ställt till med. Det blir inte ett vackert uppvaknande.
2022-12-07, 11:17
Medlem
Snuttegullegulls avatar
För att knyta tillbaka till trådstarten och ursprungliga ämnet, så tycker jag det är knepigt att Fia så omdömeslöst hänger med i olika sammanslutningar där både ödlefolk, skalärvågor, avrättningar av landsförrädare, rasideologi och annat får stå helt oemotsagt. Det till och med uppmuntras. Så hennes ”Jag Fia tar avstånd från allt våld” är i sammanhanget både vagt och för lite för att vara trovärdigt.

Hon säger ju inte emot knäppgökar som Fritjof när dom sitter i samma sändningar. Hon nickar och sen skriker hon ut sitt budskap.

Tom har ju en uppenbar psykisk ohälsa att skylla på, Fritjof likaså. Men Fia borde kunna vara smartare än att frottera sig med konspirationsteoretiker och idioter.
2022-12-07, 11:54
Medlem
Citat:
För att knyta tillbaka till trådstarten och ursprungliga ämnet, så tycker jag det är knepigt att Fia så omdömeslöst hänger med i olika sammanslutningar där både ödlefolk, skalärvågor, avrättningar av landsförrädare, rasideologi och annat får stå helt oemotsagt. Det till och med uppmuntras. Så hennes ”Jag Fia tar avstånd från allt våld” är i sammanhanget både vagt och för lite för att vara trovärdigt.

Hon säger ju inte emot knäppgökar som Fritjof när dom sitter i samma sändningar. Hon nickar och sen skriker hon ut sitt budskap.

Tom har ju en uppenbar psykisk ohälsa att skylla på, Fritjof likaså. Men Fia borde kunna vara smartare än att frottera sig med konspirationsteoretiker och idioter.
"Vi är tusentals ja kanske halva svenska folket som har sett igenom myndigheternas maktmissbruk " brukar det sägas , alla är välkomna som har samma åsikt och som vill belysa maj missbruket oavsett om de är spritt språngande och i övrigt har helt galna ideer
2022-12-07, 12:39
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
"Vi är tusentals ja kanske halva svenska folket som har sett igenom myndigheternas maktmissbruk " brukar det sägas , alla är välkomna som har samma åsikt och som vill belysa maj missbruket oavsett om de är spritt språngande och i övrigt har helt galna ideer

Mmm… lika vackert som galet. Det är ju som upplagt för att nyttjas av andra intressen som vill destabilisera samhället.
2022-12-07, 12:53
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:

Menar du att det är mer sannolikt än inte att Fia är för våld? Kan du inbilla dig fel?
2022-12-07, 12:58
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Menar du att det är mer sannolikt än inte att Fia är för våld? Kan du inbilla dig fel?

Jag förstår inte riktigt frågan. Hur menar du?

Försök till svar ändå: hon är säkert emot våld, men så omdömeslös att hon ändå deltar i våldsbejakande sammanhang. Så ord och handling går inte ihop, tänker jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in