2022-11-15, 18:54
Medlem
Hazizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Om det verkligen var innanlår på kycklingen, så förstår jag priset.

Okej, det gör inte jag!
Citera
2022-11-15, 18:56
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Okej, det gör inte jag!
Har du en länk till priset på kycklingens innanlår? Jag tänker mig att det kanske var innerfilé.
Citera
2022-11-15, 19:11
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Tror bara det är Arvid Nordquist som har 500g i sina paket numera (för vanliga konsumenter). Krympflationen gör sitt.
Arvid är våran favorit

Mysigt kaffesugen när man råkar gå kring Sundbyberg centralt ibland..
Citera
2022-11-15, 19:13
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Okej, det gör inte jag!
Så, vad är alternativet?
Citera
2022-11-15, 19:21
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
En stor del av svenskarnas enorma kaffekonsumtion består nog i kaffe som hälls i slasken. Så anser man att snabbkaffet smakar bra, vilket exempelvis jag gör, så blir det garanterat mer ekonomiskt.
Jag har slängt ut massor av kaffe i slasken under åren utan att tänka på det, verkligen slöseri. Har tidigare alltid sagt "- snabbkaffe kan man väl inte dricka det ska vara bryggkaffe" men det är riktigt gott.
Citera
2022-11-15, 19:25
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag har slängt ut massor av kaffe i slasken under åren utan att tänka på det, verkligen slöseri. Har tidigare alltid sagt "- snabbkaffe kan man väl inte dricka det ska vara bryggkaffe" men det är riktigt gott.
Snabbkaffe i dag är helt okej, och något fler borde titta på när ekonomin är som den är. Klart bättre än något som stått i en bryggare en timme eller två.
Citera
2022-11-15, 19:32
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Detta gör jag också. Dricker kaffe varje dag på morgonen. Innan har jag bryggt kaffe och blir det över så har jag slängt det. Går inte längre. Nu köper jag pulverkaffe som är bra mycket billigare och drygare än bryggkaffe.

En annan sak jag tidigare köpt är festis (i små tetrapack med sugrör) till barnen för att ta med på Visst utflykter. Nu har vi med vatten och saft i vattenflaska istället.
Har också märkt att det är mycket drygare. Det säljs ofta festis i trepack för 10 kronor som kan bli dyrt i längden om du köper ofta, så det är mer ekonomiskt med egen saft och kanske mindre socker också.
Citera
2022-11-15, 19:33
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Nästa års budget på jobbet är rejält myclet tajtare än tidigare. Kanske måste säga upp folk. Den post som drar iväg är PO på personalens löner. Tydligen räknas den peng man avsätter till nuvarande och tidigare anställdas pensioner upp mot prisbasbeloppet, som en värdesäkring för pensionerna. Och eftersom prisbasbeloppet stigit rejält (har för mej ca 8 %), så ökar pensionskostnsderna för anställda rejält. Detta lär märkas på alla arbetsplatser med tjänstepensionssystem.

Spådom: Arbetslösheten kommer att öka rejält nästa år.
Citera
2022-11-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puss.in.boots
Nästa års budget på jobbet är rejält myclet tajtare än tidigare. Kanske måste säga upp folk. Den post som drar iväg är PO på personalens löner. Tydligen räknas den peng man avsätter till nuvarande och tidigare anställdas pensioner upp mot prisbasbeloppet, som en värdesäkring för pensionerna. Och eftersom prisbasbeloppet stigit rejält (har för mej ca 8 %), så ökar pensionskostnsderna för anställda rejält. Detta lär märkas på alla arbetsplatser med tjänstepensionssystem.

Spådom: Arbetslösheten kommer att öka rejält nästa år.
Det vi ser idag är lugnet före stormen. Inflation är satans verktyg.
Citera
2022-11-15, 21:37
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Har också märkt att det är mycket drygare. Det säljs ofta festis i trepack för 10 kronor som kan bli dyrt i längden om du köper ofta, så det är mer ekonomiskt med egen saft och kanske mindre socker också.

Köper inte jättemånga men jag blir ändå lite snål. Om jag ska dricka pulverkaffe kan ungarna nöja sig med saft utan sugrör.

Funderade på om det lönar sig med mjölkpulver i snabbkaffet istället för mjölk. Pulvret kostar 39 kronor för 5 liter utblandas dryck, jämfört med (billigaste) mjölken som kostar 11,50 kronor litern på Willys där jag handlar. Då dricker jag hellre riktig mjölk. Men för den som räknar och vänder på varenda krona är det ju skillnad förstås.
Senast redigerad av Tzatzikin 2022-11-15 kl. 21:40.
Citera
2022-12-05, 15:03
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Är det du? https://youtu.be/Fw1Xt4eL4LU

Haha, nej och jag skulle aldrig köpa sköljmedel som dom blå flaskorna på kassabandet är.
Helt meningslös produkt och slöseri med pengar.
Citera
2022-12-06, 19:40
Medlem
Ringhals3s avatar
En flaska Bollinger Champagne på Systembolaget gick från 495 kr till 549 kronor, det blir rätt mycket mer pengar på ett år för ett lyxhushåll men inget som märks på det hela taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in