2022-12-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Så du ställde frågan inte för att du egentligen undrade utan för att dra ner byxorna offentligt på Elsa? Jag måste säga att jag inte alls förstår mig på folks behov av att ställa influencers till svars för sin livsstil. Man kan väl känna sig som en vanlig Svensson-morsa även om man har tillgång till lyxigare delar än många andra?

I övrigt håller jag med om att de säljer en idealbild av livet som kräver ganska rejält konsumtionsutrymme. Allra deppigast tycker jag det blir när Elsa gör sina interaktionsinlägg med någon som vill få inredningsinspo till sitt deppiga korridorsrum i Uppsala, som de vill få att se ut som en sekelskiftesvåning på Mosebacke.

Nej snälla nån hur tolkar du det så? Jag ville genuint veta för tänkte att de var i prisklass med Blue Billie (runt 2000-2500kr) som hon och Sofia haft smycken ifrån tidigare. Dvs en prisklass jag har råd med. Bildgooglade utan resultat och fick svaret av en slump. Inget intresse av att lägga tid på att dra ner några byxor, men med priset svart på vitt är det uppenbart att hon inte la en adlink i storys på något som kostar som en månadslön för vårdpersonal.

Tycker det är falskt när man vill vara relaterbar för sina följare och döljer lyxkonsumtion för att det inte gynnar ens varumärke.
Citera
2022-12-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Kan någon berätta var Johanna får sina pengar ifrån? Hon verkar ju göra ingenting på dagarna, sociala medier kan väl inte stå för allt? Ärvda pengar? Gift sig rik? Hennes man är väl typ kock eller liknande?

Otroligt nyfiken på detta med! Hon skrev i bloggen för något år sen att de funderade på att skaffa en nanny till barnen.. Men har hon verkligen ett heltidsjobb? Inte lika mycket samarbeten som Sofia och Elsa va? Känns som att hon inte riktigt vill identifiera sig som influenser och är inte lika säljig som de två ovan nämnda. Hur mycket intäkter via blogg och Instagram kan hon ha?
Citera
2022-12-03, 16:12
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans
Nej snälla nån hur tolkar du det så? Jag ville genuint veta för tänkte att de var i prisklass med Blue Billie (runt 2000-2500kr) som hon och Sofia haft smycken ifrån tidigare. Dvs en prisklass jag har råd med. Bildgooglade utan resultat och fick svaret av en slump. Inget intresse av att lägga tid på att dra ner några byxor, men med priset svart på vitt är det uppenbart att hon inte la en adlink i storys på något som kostar som en månadslön för vårdpersonal.

Tycker det är falskt när man vill vara relaterbar för sina följare och döljer lyxkonsumtion för att det inte gynnar ens varumärke.
Varför skulle hon lägga adlinks till allt hon köper, hon kan ju inte ha samarbeten med alla, eller?
Citera
2022-12-03, 21:29
Medlem
Citat:

Kanske misstolkade ditt inlägg, du skrev att du frågat 3 ggr och inte fått svar pga att de var så dyra, så det lät som att du inte behövde svaret utan visste redan vad svaret var. Det är väl iofs inte ovanligt med den typen av indirekt kritik mot offentliga personer, därmed inte sagt att det var ditt syfte
Citera
2022-12-04, 10:12
Medlem
Citat:
Otroligt nyfiken på detta med! Hon skrev i bloggen för något år sen att de funderade på att skaffa en nanny till barnen.. Men har hon verkligen ett heltidsjobb? Inte lika mycket samarbeten som Sofia och Elsa va? Känns som att hon inte riktigt vill identifiera sig som influenser och är inte lika säljig som de två ovan nämnda. Hur mycket intäkter via blogg och Instagram kan hon ha?

Sökte på Bolagsfakta, verkar som att hon och hennes man har ett bolag tillsammans för olika tjänster:

https://www.bolagsfakta.se/5590459102-House_of_Bradford_AB#om-foretaget

House of Bradford:
Bolaget ska producera print-, och webbaserad media med därtill hörande annonsförsäljning, konsult- och frilansarbete som skribent, fotograf, stylist, författare, formgivare, föredrags- hållare och trendanalytiker samt därmed förenlig verksamhet. Samt även ägna sig åt inredningsarkitektur och möbelformgivning, ägna sig åt handel inom branschen inredning (försäljning av möbler, mattor, tavlor, inredningsföremål) i butik och showroom, hyra ut rekvisita till fotograferingar, samt hyra ut lokal till fotograferingar och kontor. Bolaget ska även äga och förvalta värdepapper.

Hon är visst också delägare i «Cupboard&Goods» (köksinredningsbolag) sedan några år tillbaks:

https://johannabradford.elle.se/cupboards-goods/vart-kok-fran-cupboards-goods/
Citera
2022-12-05, 13:31
Medlem
Sardinbruss avatar
Gud, detta eviga Köpenhamn det tjatas om och ständigt åks till. Vissa bloggare är så onyfikna på livets delikatesser, varför inte åka till andra ställen och se något nytt istället för att springa i samma gamla butiker och lägga upp drömmmmmmiga bilder på pet natbarer alla redan sett? Evigt detta tråkiga Köpenhamn.
Citera
2022-12-05, 15:31
Medlem
Telegramas avatar
Apropå dyra smycken, inredning osv. Titta i ELLE eller Damernas Värld, vilka fantasipriser på minsta lilla väska. Tidigare retade jag ihjäl mig på detta världsfrånvända men har numera en inställning att se det som inspiration. Vi vanliga människor får helt enkelt hitta billiga versioner på andra ställen. Jag ser på t ex Elsas blogg på samma sätt. Hon lever med en ekonomi på en högre nivå än de flesta av oss. Varför skulle hon inte visa det? Länka när/om hon vill.
Citera
2022-12-05, 15:38
Medlem
dracculas avatar
Idag på bloggen länkar Elsa till sin spotify-100 bästa lista. Nån mer än jag som tror att detta mer speglar Pontus musiksmak? Att det kanske rentav är hans lista? Inte en enda okreddig träningslåt nånstans vilken rimligtvis borde vara fallet eftersom hon tränar typ 5 dar/vecka. Jag har så svårt att tro att Elsa lyssnar så här mycket på lite mindre mainstream musik, med tanke på att hon typ aldrig skriver om musik. Vad tror ni?
Citera
2022-12-05, 15:42
Medlem
Nu skriver hon om sin trädgård igen, ”Jag är så glad att vi bestämde oss för att strunta i att klippa gräsmattan i somras, det ploppade upp så mycket fina blommor och känns helt rätt för Gotlands torra klimat”. Otroligt att gå runt med självförtroendet och tron av att ha en lummig, frodig men härligt vild engelskt trädgård när den enbart ser oerhört misskött ut à la vischan hos nån hillbilly i sydstaterna. Och då är det med hennes stylade, redigerade bilder från de bästa vinklarna. Fatta hur det ser ut i verkligheten haha gud
Citera
2022-12-05, 16:02
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Idag på bloggen länkar Elsa till sin spotify-100 bästa lista. Nån mer än jag som tror att detta mer speglar Pontus musiksmak? Att det kanske rentav är hans lista? Inte en enda okreddig träningslåt nånstans vilken rimligtvis borde vara fallet eftersom hon tränar typ 5 dar/vecka. Jag har så svårt att tro att Elsa lyssnar så här mycket på lite mindre mainstream musik, med tanke på att hon typ aldrig skriver om musik. Vad tror ni?
Asså gud! - Verklijen!

Hon lyssnar säkert inte alls på musik utan har låtit en indie-bot tillverka listan direkt från Soundcloud. Säkert samma sak med hennes klädsmak, inredning, smink etc - allt är plagierat från AI-bots.
Citera
2022-12-05, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Asså gud! - Verklijen!

Hon lyssnar säkert inte alls på musik utan har låtit en indie-bot tillverka listan direkt från Soundcloud. Säkert samma sak med hennes klädsmak, inredning, smink etc - allt är plagierat från AI-bots.

Haha. Men inte plagierat, det är ju ”inspiration”
Citera
2022-12-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula

Den där listan är varken unik eller kreddig. 90-tals hits, 60-talspop, moderna hits och indielåtar från 00-talet. Sånt som hon skrivit att hon lyssnar på sedan bloggens början dessutom. Om ni tror hon snott den listan för att verka cool så säger det otroligt mycket mer om er än om henne. Och jag antar att det genomsyrar de flesta tankar om henne i den här tråden…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in