2022-12-05, 15:52
Medlem
foxxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Du påstår alltså att du får lägre ränta än Nordnets lägsta utan att förhandla?
Läs igen.
Citera
2022-12-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foxxi
Läs igen.

Menar du att man kan få ännu lägre av nordnet eller vad? Jag skulle gärna få något bevis på alla era räntefantasier.

Flandern påstod tidigare idag att han fick lägre ränta jämfört med snitträntorna än Nordnet ger sina rikaste kunder. Kravet är max 50% belåning och 15 miljoner i sparande hos Nordnet.
Senast redigerad av trickget 2022-12-05 kl. 16:17.
Citera
2022-12-05, 16:03
Medlem
Det mest symboliska jag kommer minnas av denna fastighetskrasch är nog paret som var med i Husdrömmar och köpte något jättelitet radhus i Enskede för typ 12 miljoner (det var typ 60 kvadrat). Mannen var helt ohändig och hade hantverkare till allt, de skulle t om bygga om källaren som hade typ 1,8 meter i takhöjd genom att bila upp golvet mm.

Tjejen i förhållandet verkade mest intresserad av inredning och det slutade med att mannen blev helt slut av bygget och hamnat på sjukhus för utmattning.

Lycka till att sälja det där huset idag haha
Citera
2022-12-05, 16:17
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Menar du att man kan få ännu lägre av nordnet eller vad? Jag skulle gärna få något bevis på alla era räntefantasier.

Flandern påstod tidigare idag att han fick lägre ränta jämfört med snitträntorna än Nordnet ger sina rikaste kunder.
Jobbar man på Riksbanken så får man låna till riktigt bra %
Citera
2022-12-05, 16:19
Medlem
foxxis avatar
Citat:

Flandern påstod tidigare idag att han fick lägre ränta jämfört med snitträntorna än Nordnet ger sina rikaste kunder. Kravet är max 50% belåning och 15 miljoner i sparande hos Nordnet.
Har du motbevis att det inte går?
Citera
2022-12-05, 16:21
Medlem
Citat:
Har du motbevis att det inte går?

Nej, men jag tycker det känns väldigt otroligt.
Tycker inte du det?

Men det är klart alla på Flashback sitter väll på 50 miljoner cash och direktnummer till bankchefen. Inga problem att få låg ränta då.
Citera
2022-12-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot

Ja, det skulle väll vara likt Flanders att jämföra med ränta som bara gäller bankanställda och sen yra om förhandling.

Hur stor brukar sånn rabatt vara?
Senast redigerad av trickget 2022-12-05 kl. 16:58.
Citera
2022-12-05, 16:27
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ja, det skulle väll vara likt Flanders att jämföra med rabbaterad ränta.

Hur stor brukar sånn rabatt vara?
Jag tror att dom lånar till samma som reporäntan.
Citera
2022-12-05, 16:28
Bannlyst
Citat:
Det kallas tragikomiskt. Slå upp det.
Okej! Ja, då ska vi se. Tragikomisk, samma betydelse som sorglustig...i svenska ordlistor åtminstone sedan 1846. Tragikomisk, när man är sorglig och lustig samtidigt.

Men jag ser inte något som är lustigt i artikeln? Kanske att mainstream är lustiga, med alla sagor de hittar på "on the fly," och tutar i svenska par, som de i artikeln.

"Bostäder går bara upp! Svälj vårat trams!"

Det finns mycket som är tragiskt som kretsar kring hela situationen däremot. Nu står de där, med en vedbod som de "bara" vill ha ambitiösa 5 miljoner riksdaler för, på 60 kvadrat, som de förmodligen inte har råd med, men som de kommer fortsätta behöva betala för, om de inte hittar några dummare än dem själva som vill köpa deras vedbod.

Det kanske är där hela lustigheten kommer in i bilden?
Citera
2022-12-05, 16:32
Medlem
Citat:
Jag tror att dom lånar till samma som reporäntan.

Just i detta nu erbjuder Nordnet bolån med ränta lägre än styrräntan.
https://www.nordnet.se/se/tjanster/lan/bolan

Men det kommer ju ändras snart med största sannolikhet. Men ja, nästan alltid är det ju extremt fördelaktigt att låna till styrräntan, om de nu går.
Senast redigerad av trickget 2022-12-05 kl. 16:35.
Citera
2022-12-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiksbanksGangster
Okej! Ja, då ska vi se. Tragikomisk, samma betydelse som sorglustig...i svenska ordlistor åtminstone sedan 1846. Tragikomisk, när man är sorglig och lustig samtidigt.

Men jag ser inte något som är lustigt i artikeln? Kanske att mainstream är lustiga, med alla sagor de hittar på "on the fly," och tutar i svenska par, som de i artikeln.

"Bostäder går bara upp! Svälj vårat trams!"

Det finns mycket som är tragiskt som kretsar kring hela situationen däremot. Nu står de där, med en vedbod som de "bara" vill ha ambitiösa 5 miljoner riksdaler för, på 60 kvadrat, som de förmodligen inte har råd med, men som de kommer fortsätta behöva betala för, om de inte hittar några dummare än dem själva som vill köpa deras vedbod.

Det kanske är där hela lustigheten kommer in i bilden?

Hey, du glömde bort att nämna jacuzzin Lite lustigt får du väl hålla med om att det är?

För att vara fair är det 60kvm+60kvm biarea souterrain där jacuzzin står och väntar. Eller rättare sagt jacuzzin står i badrummet i källaren.

Utgångspriset är dessutom sänkt till 4 500 000 kronor, men inga bud än för nyttjanderätten till fastigheten. Tomträtt och pantbrev på 2 728 500 kr. Byggår 1946.

Den mest avgörande och skrämmande biten är frågan om hur mycket de skrivit under på att betala för den nyproducerade villan som väntas vara klar först i oktober 2023. Det verkar som om de har drämt på med allt vad de har kunnat.

Kanske det finns en risk att byggbolaget går i konkurs och att de därmed kommer ur avtalet? Det är en fråga som Immelman eller liksom-fb säkert kan svara på.
Senast redigerad av EinsteinAfricAnus 2022-12-05 kl. 17:04.
Citera
2022-12-05, 16:57
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Det mest symboliska jag kommer minnas av denna fastighetskrasch är nog paret som var med i Husdrömmar och köpte något jättelitet radhus i Enskede för typ 12 miljoner (det var typ 60 kvadrat). Mannen var helt ohändig och hade hantverkare till allt, de skulle t om bygga om källaren som hade typ 1,8 meter i takhöjd genom att bila upp golvet mm.

Tjejen i förhållandet verkade mest intresserad av inredning och det slutade med att mannen blev helt slut av bygget och hamnat på sjukhus för utmattning.

Lycka till att sälja det där huset idag haha
Det lär vara detta du tänker på https://www.byggahus.se/renoverar-radhus-i-gamla-enskede-pa-100-dagar-husdrommar
Men varifrån fick du att killen var ohändig?
Man blir inte ohändig bara för att man driver en arkitektbyrå.

Sedan var det inflammerad bukspottskörtel han råkade ut för. Inte utmattning.

Uppenbarligen gillar folk att bo relativt centralt. Så det där går nog att sälja.

Var tom så att folk inte ville köpa dessa när de byggdes 1909 för att de låg "på landet". Så det där med att bo centralt verkar ha suttit i i 100 år iaf.

Citat:
RB har ingen utlåningsverksamhet. Här är det någon som lurat dig.

Eller vilken bank skulle lämna rabatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in