2022-12-04, 19:58
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad menar du med att det inte finns markerade jaktmarker?

Det bedrivs jakt i skogen oavsett om det är markerad mark eller inte.

Vad är ens markerad jaktmark, vad har det för relevans i det konkreta fallet?

Vi diskuterar åtelkameror som kan ha fångat sekvenser av bil MGM färdades i. I området där T hittades finns inga jaktmarker markerade och således inga åtelkameror.
Citera
2022-12-04, 20:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Vi diskuterar åtelkameror som kan ha fångat sekvenser av bil MGM färdades i. I området där T hittades finns inga jaktmarker markerade och således inga åtelkameror.

Det finns ingen skyldighet att markera någonstans att en mark är jaktmark. Markägaren jagar bäst f-n han vill på sin egen mark inom lagens råmärken. Var markägaren eller jakträttsinnehavaren jagar och sätter upp åtelkameror är inte något som annonseras.

Dina egna ord;

Citat:
Generaliseringar eller att ta död på en hypotes med att skriva som du gör är inte fruktbart.
[jag har fetat]

Din slutsats att det inte finns åtelkameror vilar på en generaliserande och osann grund.
Citera
2022-12-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Grannen visste inte Toves namn, han har bara sagt "cykeln" inte "Toves cykel"....
Snälla lägg ner nu...

Anledningen att jag misstänker grannen är att han var/är alldeles för intresserad av att berätta vad som hänt med ljud(dunsar och sparkar)/cykel/McD-resa mm. Det som gör mig misstänksam att han har en egen agenda då han utan att tveka eldar på för att få JJ utpekad som mgm hos gemen man.
Det är för mycket som inte kan förklaras som logiskt för att jag ska se JJ som självklar mördare.

Och varför ska jag lägga ner? Känner du "grannen"?
Citera
2022-12-04, 20:12
Medlem
Alonens avatar
Läste nånstans att det preliminära utlåtandet ifrån den rättsmedicinska us har stärkt misstankarna emot de två mgm…
Citera
2022-12-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Anledningen att jag misstänker grannen är att han var/är alldeles för intresserad av att berätta vad som hänt med ljud(dunsar och sparkar)/cykel/McD-resa mm. Det som gör mig misstänksam att han har en egen agenda då han utan att tveka eldar på för att få JJ utpekad som mgm hos gemen man.
Det är för mycket som inte kan förklaras som logiskt för att jag ska se JJ som självklar mördare.

Han vill väl ha sin tid i rampljuset? Han är absolut inte misstänkt utav polisen och kan absolut inte kopplas till varken gärningen eller fyndplatsen.
Det är väldigt mycket som kan förklaras som logiskt och där är inte grannen med överhuvudtaget.
Grannen är inte inblandad mer än som vittne.
Ska grannen mittemot också vara inblandad då eftersom han också hört dunsarna och vet mer exakt klockslag?
Dina teorier har ingen logisk förklaring och det du lägger fram har polisen redan avfärdat gång på gång på gång på gång..... men du fortsätter att köra ditt race att polisen har fel och du vet mer än vad dom gör...

Vet du varför det kan vara så att både grannen och polisen och alla andra eldar på att JJ är den självklara mördaren? För att alla bevis pekar på henne och MH! Dom pekar ingen annanstans...
Citera
2022-12-04, 20:19
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Eller en igenspikad kista. Just saying.

Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, även den möjligheten finns, men den förefaller lite för makaber .

Där slog ni huvudet på spiken. JJ hade en kista med lock, hammare och spik liggandes i lägenheten.
Hylla i huvudet på TT, ner med henne i kistan, Hamra i 5 min kl 2-3 på natten. Det perfekta mordet.
Ni bör meddela polisen om denna banbrytande teori.
Citera
2022-12-04, 20:33
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns ingen skyldighet att markera någonstans att en mark är jaktmark. Markägaren jagar bäst f-n han vill på sin egen mark inom lagens råmärken. Var markägaren eller jakträttsinnehavaren jagar och sätter upp åtelkameror är inte något som annonseras.

Dina egna ord;

[jag har fetat]

Din slutsats att det inte finns åtelkameror vilar på en generaliserande och osann grund.

Jaha.
Var har jag påstått att markägare som bedriver jakt måste skylta med att området är jaktmark? Njae en markägare jagar inte var hen vill. Länsstyrelsens rekommendation är att innehavare av åtelkamera markerar med en skylt var kameran sitter.
För övrigt måste jägare ha ett personligt skottlossningstillstånd för att använda skjutvapen inom detaljplanerat område. Tillståndet söker du hos polisen.
Citera
2022-12-04, 20:46
Medlem
Citat:

Det var som nån skrev, även om det skulle dyka upp en film där man ser JJ ta TT`s liv skulle du fortfarande skylla på grannen, du är ett hopplöst fall, förmodligen ett troll
Citera
2022-12-04, 20:49
Medlem
Citat:
Jaha.
Var har jag påstått att markägare som bedriver jakt måste skylta med att området är jaktmark? Njae en markägare jagar inte var hen vill. Länsstyrelsens rekommendation är att innehavare av åtelkamera markerar med en skylt var kameran sitter.
För övrigt måste jägare ha ett personligt skottlossningstillstånd för att använda skjutvapen inom detaljplanerat område. Tillståndet söker du hos polisen.

Markägaren jagar vart han vill på sin mark, men han får inte jaga VAD han vill. det är skillnad.
Du behöver inte registrera jakt, men då får du inte skjuta allt heller.
Har du åtelkamera så SKA det finnas skylt och information vid skylten om du inte vill bryta mot lagen.
Skottlossningstillstånd inom detaljplanerat område är något helt annat, oftast söks det vid eftersök efter trafikolycka om djuret sprungit in i samhället/villakvarter där det är detaljplanerat område.
Nye är INTE ett detaljplanerat område.
Och till ditt tidigare inlägg om att det inte finns åtelkamera bara för att det inte finns registrerad jakt är något du själv hittat på. Dom har inget med varandra att göra.

Så det lär troligtvis funnits kameror som kan fått med dom MGM på bild längs med den 1,2mil långa sträckan. Men det lär vi inte få reda på förrens i FUPen.
Citera
2022-12-04, 20:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jaha.

Du har inte påstått att man måste skylta upp att ett område är ett jaktområde. Däremot tolkar jag ditt pladder om markerad jaktmark som att du inbillar dig att jaktmark annonseras som jaktmark på ett eller annat vis. Du påstår att det inte finns åtelkameror i fyndplatsområdet därför att det inte är markerad jaktmark.

Fyndplatsen ligger knappast inom detaljplanelagt område. Om du har missat det så har jag det höga nöjet att avslöja att Tove hittades i en skog på landsbygden. Apropå personligt skottlossningstillstånd inom detaljplanerat område.

Jo, en markägare innehar jakträtten och jagar på sin egen mark över hela ytan inom lagens råmärken.

Citat:
Länsstyrelsens rekommendation

En rekommendation är just bara en rekommendation, således betyder avsaknad av skyltning inte att det inte finns åtelkameror i området.

Nedkokat så betyder det att det kan finnas åtelkameror i fyndplatsområdet som kan ha fångat något på bild som är relevant i det aktuella fallet.
Senast redigerad av OY 2022-12-04 kl. 21:02.
Citera
2022-12-04, 20:58
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Väldigt knepigt fall. Händer ju inte ett skit.

Borde komma något väldigt snart, suck
Citera
2022-12-04, 21:02
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Finns inte en chans i helvete att man som mördare - syltar in sig så till den milda grad i händelserna på mordnatten - och går ut offentligt och talar om allt detta självmant.

Läser du inte alla motargument? Själv drar jag slutsatsen att det är ngt annat än logik som är motivet till att du försvarar just JJ.

Det kan du göra - utan att för den sakens skull anklaga ett oskyldigt vittne, som försökt hjälpa till i utredningen så gott han - för att vara mördare.

Låt honom vara nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in