2022-12-04, 15:10
Medlem
Har inte kollat tråden på ett par veckor. Står utredningen still? Har tjejerna sagt något nytt förutom att dom skyller på varandra och är oskyldiga? När kommer det bli åtal?
Citera
2022-12-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag kanske har missat det där med kameror nära fyndplatsen. Ryktas det att en åtelkamera fångat J s bil nära fyndplatsen? Jag har tagit för givet att koordinaten där kroppen låg togs fram med hjälp av deras telefoner.

Det finns väldigt få hus i närheten av fyndplatsen. Och på såna ställen brukar boende ha koll på varandras bilar. Så skulle nån boende vara vaken aktuell tid tror jag dom hade noterat bilen. Även avfarterna från landsväg 125 till dom mindre skogsvägarna kan det gjorts iakttagelser.

Kommentar från Hallonfisken som känner till området: "Finns inga åtelkameror i närheten av fyndplatsen."

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-12-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Ja, de är de jag försöker mig på att bestrida, då flickorn/kvinnorna nekar till brottet. Kan ju ha gått till på något annat sätt och så har någon satt dit flickorna för de, för att själva gå fria. Men vi vet ju inte, de lär nog visa sig.

Precis, jag får inte ihop det med att dessa 2 unga tjejer nekar efter 1,5 månad. Därför presenterar jag mina scenarier, oftast motarbetade..
Citera
2022-12-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Om jag har faktafel? så påpeka det i så fall! Alltså INTE fakta som kommer från grannen under!
En annan sak på samma tema. Vad svarade JJ på den oundvikliga frågan från grannarna i trapphuset "vad var det som hände i lägenheten för ett tag sedan?", om det inte nu var det att MH spytt och ramlat som var svaret?

Hur som helst så får vi väl vänta på svaret. Jag bara berättar mina tankar då de är lika trovärdiga för mig som era uppfattningar om av vad som hände.
Kom bara ihåg att. En annan mgm KAN ha placerat ut Tove EFTER att ha fått uppgifter om JJ och MHs rörelseschema, när allt lugnat ner sig.

Sen så kan det ju mina idéer uppfattas som galna, men alla galna idéer måste till för att hitta rätt mgm!

ALLA påpekar att du har faktafel men ändå fortsätter du ju!

Vad JJ svarade på frågan från grannarna? Hon har inte kunnat svara för hon ÄR HÄKTAD.

Och att någon skulle åkt och placerat Toves kropp mitt ute i skogen efter JJ och MHs rörelsechema? frågan är ju varför det rörelsechemat ens existerar? varför var dom mitt ute i skogen mitt i natten när dom var alkoholpåverkade? Där ute i skogen finns ju INGENTING mer än skog? Skulle dom ha ett raveparty för två mitt i natten?

Hör du inte att dina "teorier" går ifrån verkligenheten? det finns ingen logik alls i det.
Polisen har gått ut med info flertalet gånger för att förhindra sånt här men ändå sitter du och avfärdar polisens egna ord "Det finns inga andra misstänkta"
Citera
2022-12-04, 15:17
Medlem
Citat:
Precis, jag får inte ihop det med att dessa 2 unga tjejer nekar efter 1,5 månad. Därför presenterar jag mina scenarier, oftast motarbetade..

Eller det mest logiska?
Dom nekar för att inte tillbringa livstid i fängelse när dom är så unga?
Men logiskt tänkande existerar inte hos vissa här inne.
Citera
2022-12-04, 15:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Kommentar från Hallonfisken som känner till området: "Finns inga åtelkameror i närheten av fyndplatsen."

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Tack, bra för att försöka få klarhet i det hela.
Citera
2022-12-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Är det Toves cykel som står där utanför? Kan de inte vara någon annan av hennes vänner som glömt den som hon sa?

Fast grannen borde ju inte vetat Toves namn ens? Varför skulle JJ berätta vems cykel det var för grannen? det ska väl han skita i!
Citera
2022-12-04, 15:27
Medlem
Citat:

Det är mycket du inte får ihop, du verkar ha en total avsaknad av slutledningsförmåga och logiskt tänkande, vi får veta varje dag att det är samma saker du inte får ihop. Måste du påpeka detta varenda dag?
Citera
2022-12-04, 15:33
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Bra info, datumet för brottet är dessutom mitt i älgjakten så att det sitter en eller flera kameror i området är väldigt sannolikt.

Sen för att andra ska förstå så står inte en åtelkamera och "rullar" hela tiden som en övervakningskamera utan det är rörelsesensor som tar kort eller kort filmsekvens när den känner av rörelse, just för att spara både minne och batteri.
Så det finns inte mängder med tomma bilder och filmer utan enbart saker som har rört på sig.
Det kan alltså finnas information i flera månader om den sitter tillräckligt länge och har stort minneskort(alternativt skickas det som mms/mail om kameran stödjer uppkoppling.)
Däremot är åtelkameror inte dom bästa när det kommer till kamera, huvudsyftet är att identifiera vad för slags djur och vid vilken tidpunkt dom rör sig på åteln (tillräckligt för att jägaren ska se skillnad på en hjort och en älg, alltså ingen hasselblad vi snackar om utan en dålig kina modell med upplösning 640x480.)
Vilket gör att en personbil mitt i natten och på rätt långt avstånd blir en stor vit fläck på kameran. Man kan kanske avgöra om det är en större eller mindre bil, men inte färg eller vilka som sitter i den med tanke på att det är svart/vit bild eller bildsekvens.

Gryning i Vetlanda den 16/10-22 klockan 05:25-06:10, sannolikt dumpades T på fyndplatsen när det fortfarande var mörkt alltså före kl. 05:25.
Huvuddelen av brottet sker 02:00-02:45. 02:45-03:00 placerar MGM T i bilen. 03:00-03:30 är MGM på fyndplatsen. 03:00-03:15 tid för att dumpa T. 03:15-03:45 återresa till MGM:s bostad.

Länk, soluppgång:
https://www.vackertvader.se/vetlanda/soluppg%C3%A5ng-och-solnedg%C3%A5ng/2022/10
Senast redigerad av Pythia_88 2022-12-04 kl. 16:30.
Citera
2022-12-04, 15:34
Medlem
Citat:
Fast grannen borde ju inte vetat Toves namn ens? Varför skulle JJ berätta vems cykel det var för grannen? det ska väl han skita i!
Ja men hon känner ju sin granne och de är ju naturligt att hon svara på hans frågor då. Han undrar, eller hur? Han var väl intresserad av och ville ha koll på vilka som befann sig där, då han hade hört dunsar och blivit orolig av det.
Citera
2022-12-04, 15:40
Medlem
Citat:

Grannen visste inte Toves namn, han har bara sagt "cykeln" inte "Toves cykel"....
Snälla lägg ner nu...
Citera
2022-12-04, 15:43
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Har inte kollat tråden på ett par veckor. Står utredningen still? Har tjejerna sagt något nytt förutom att dom skyller på varandra och är oskyldiga? När kommer det bli åtal?
Nejdå, utredningen går nog framåt som den bör. Räkna med åtal i juli så slipper du kanske bli besviken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in