2022-12-03, 16:44
Medlem
PengHattars avatar
En god väns dotter är drabbad av ME. Vi har länge följt V och N då deras kanaler nått ut till många om den annars ganska okända sjukdomen.
Inför woa talades det om hur stort detta skulle bli, och vad det på sikt skulle göra rent ekonomiskt för ME-forskningen. De fick med sig många godrogna (och svårt sjuka) där och då. Smakar lite beskt så här i efterhand om ni frågar mig. Vi har således valt att sluta följa V och N.
Citera
2022-12-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PengHattar
En god väns dotter är drabbad av ME. Vi har länge följt V och N då deras kanaler nått ut till många om den annars ganska okända sjukdomen.
Inför woa talades det om hur stort detta skulle bli, och vad det på sikt skulle göra rent ekonomiskt för ME-forskningen. De fick med sig många godrogna (och svårt sjuka) där och då. Smakar lite beskt så här i efterhand om ni frågar mig. Vi har således valt att sluta följa V och N.

Jag beklagar verkligen. Det är självklart man får upp förhoppningarna och vill stötta en person som blir en stark röst utåt.

Det är förargligt och V&N är lika desperata som vilka insjuknade som helst. De är därmed inga bra representanter eller entreprenörer när det handlar om pengar + ME, eftersom fokuset ligger i dem själva. De försöker desperat lösa SIN egen situation i första hand, ingen annans, tyvärr.

Det finns jättebra organisationer och forskningar som går att stötta direkt, t.ex. https://rme.nu/, men det kanske ni redan har koll på. Önskar er väns dotter all lycka till och att hålla sig borta från V&N’s innehåll tills vidare.
Citera
2022-12-03, 20:24
Medlem
PengHattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjen82
Det finns jättebra organisationer och forskningar som går att stötta direkt, t.ex. https://rme.nu/, men det kanske ni redan har koll på.

Tack ja, vi har bra koll på var det är bäst att lägga pengar till forskning. Vi vart bara så glada då det inledningsvis lät som att woa fullkomligt skulle ösa in pengar till forskningen. De borde inte nämnt det överhuvudtaget. Det blir bara dumt, folk blir besvikna och irriterade. Sjuka människor blir lätt desperata, vilket tyvärr utnyttjas sannerligen strategiskt.

Nåväl, vi har i alla fall inte förlorat en krona till detta spektakel, tack o lov.
Citera
2022-12-04, 10:05
Medlem
kaktusplastiks avatar
Ett till inlägg från Vanja som inte åldrats väl:

Citat:
Jag är ju också övertygad om att det kommer gå att tjäna mycket, mycket MERA pengar på WoA´s NFT:er om man INTE säljer dem nu. Ju mer vi snickrar på företaget, bygger varumärket och FRAMFÖRALLT ju mer värde vi skapar för er som är med oss i detta - ju mer värdefulla kommer NFT:erna vara. Det ska bli spännande att se vad de ligger på i värde om ett år. 🙊

https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/info-om-minten-so-far-och-om-kvallens-reveal/
Citera
2022-12-04, 10:38
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik

https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/info-om-minten-so-far-och-om-kvallens-reveal/
Ofattbart.

Hela den här historien är ju lite som en speedrun av kryptovalutor och bitcoin i allmänhet.
Citera
2022-12-04, 10:57
Medlem
Vad betyder ens "scam" när det man påstår sig sälja är en jpg för 1000 spänn? Det är som att starta en bluff-homeopatifirma och inte ens lägga i de 0,0000001 % silveroxid man lovat i vattnet.
Citera
2022-12-04, 13:04
Medlem
Citat:

Det är ändå extremt underhållande att se tillbaka på Vanjas uttalanden. Men samtidigt känner man en stor suck. Bara dessa stycken får ögonbrynen att ofrivilligt resa sig:

Citat:
Sen har ju vi våra investerarspår som vi fortsätter att gå på. Vi har kontakt med ett helt gäng fantastiska kvinnor inom tech och finans som är väldigt intresserade av att köpa in sig (då med större summor). Detta kommer förmodligen ligga vilande ett tag då folk envisas med att ha semester 😂 men i augusti kommer vi nog med största sannolikhet kunna säkra vår första investerare. 💪🏻

Blev det någon ’from the outside’ som investerade?

Citat:
Det som ligger närmast på Road mappen är till exempel att alla ägare kommer att få ett art drop. Med det menas att alla som äger en WoA NFT kommer att få ytterligare en NFT gratis. Denna NFT skickar vi ut (den landar i allas plånböcker, ni behöver inte göra något) och det kommer vara ett konstnärssamarbete som är väldigt fint. Denna NFT är ytterligare en digital tillgång som även den kan gå upp i värde. Lite som att få ett gäng aktier, typ. 🌟

Var det denna gåva som visade sig vara Niklas egna kreation, som dessutom var plagiat av ett annat NFT-projekt?

Citat:
Sen är det inom en snar framtid också dags för gåvorna till de lyckliga rackarna som lyckats minta en Enlightened. De som äger en Enlightened NFT kommer att få (väldigt fina &#129392 gåvor av WoA två gånger om året. Den första gåvan går snart i produktion (vi har jobbat fram den under våren) och den blir SÅ FIN. 😭 Dessa kommer vi alltså också att skicka ut till er lyckliga Enlightened-ägare. 💌

Någon som vet vad det var för gåva?
Citera
2022-12-04, 13:15
Medlem
Citat:
Det är ändå extremt underhållande att se tillbaka på Vanjas uttalanden. Men samtidigt känner man en stor suck. Bara dessa stycken får ögonbrynen att ofrivilligt resa sig:

Var det denna gåva som visade sig vara Niklas egna kreation, som dessutom var plagiat av ett annat NFT-projekt?

Någon som vet vad det var för gåva?

Tror det var halsbandet som gjordes av hennes granne aka bästis. Man fick välja guld eller silver.
Citera
2022-12-04, 13:16
Medlem
Citat:

Otroligt pinsamt att hon i samma andetag nämner att marknaden för NFT har totalkraschat. Det borde ha varit tillräckligt för att de skulle ställt in minten.
Citera
2022-12-04, 14:55
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:

Nej. Så 1 juli finns enligt Vanja en hel hög väldigt intresserade investerare. Men bara någon månad senare var de plötsligt inte intresserade längre pga att marknaden kraschat. Men det var ju inget som skedde under sommaren. Det är så tydligt att det inte fanns några investerare alls. Vanja skickade kanske några desperata mejl och fick något semester-autoreply tillbaka, that's it.

De drog ner antalet från 10 000 till 5000 för att de insåg att de aldrig skulle kunna sälja 10 000 i rådande läge.

Det är också vissa kommenterare som det vore kul att höra från idag. Typ denna:

Citat:
Emma
Jag är en av dem som inte alls hade hört talas om NFT innan du började snacka om det. I början lät det såklart väldigt osäkert och jag fattade inte riktigt grejen. Varför köpa(eller minta som jag nu har lärt mig&#128518 en bild när jag kan investera i aktier? Som du sa, nytt är obehagligt. Nu har jag mintat min första WoA NFT och är högst spänd på vad som kommer hända🤩 Jag mintade via crossmint och betalade $218. Vid aktie- och fondinvesteringar är det ju en småsumma, så jag kände att jag gott och väl kan förlora det om allt skiter sig. Hade jag stått där vid sidan av utan om/när en WoA NFT är värd mycket mycket mycket mer hade jag nog blivit rätt irriterad på mig själv🙃 Så jag tar risken att mista dem pengarna🥳
Jag har fortfarande en hel del att lära så jag är väl fel person att svara på om det är scam eller ej. Det skulle dock förvåna mig MYCKET om ni var ute efter att lura folk på pengar. Det känns så långt ifrån er man kan komma❣️

Hittade detta i en kommentar av Vanja också. Återinvestera i princip alla pengar, hahaha.

Citat:
Vi kan självklart inte garantera att våra NFT:er går upp i värde. Men det jag KAN garantera är att vi kommer göra allt vi kan och återinvestera i princip alla pengar vi får in för att bygga värden för communityt (världens finaste medlemsklubb, sprängfylld med bra innehåll t ex). Målet är att ge tillbaka så mycket till communityt som äger våra NFT:er att de inte ska vilja släppa dem.
Citera
2022-12-04, 18:34
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:

Jag reagerar på det här från vanja i kommentar också

Citat:
Ytterligare ett värde är ju att vi har vårt kapital i ETH, som i dagsläget ligger mycket lågt (idag kostar 1 ETH 11 000 SEK, för några månader sen var ETH uppe på 35 000 SEK). Så när valutan börjar klättra igen (vilket jag är övertygad om att den kommer att göra) ökar ju även värdet på vårt kapital.

Så här är en till av vanjas många lögner angående woa. Det visade ju sig att de i själva verket växlat kapital från etherium till både fiat och stablecoins. Detta kom fram efter att flashback grävt bland deras transaktioner på opensea. Jag tycker att det var ett väldigt riskfyllt och vårdslöst beteende att dribbla med kapitalet på det sättet.

Sen är det ju gölligt att vanja är rackarns övertygad om att ETH ska gå upp. Den naiva tilltron har garanterat varit en del av deras glädjekalkyler.
Citera
2022-12-04, 18:45
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Vad betyder ens "scam" när det man påstår sig sälja är en jpg för 1000 spänn? Det är som att starta en bluff-homeopatifirma och inte ens lägga i de 0,0000001 % silveroxid man lovat i vattnet.

Japp. Jag personligen tror att nft projekt av den typen WoA är, alltså en 10K collection, är lite som beanie baby fenomenet på 90talet. Folk blev som galna och köpte mjukdjur för 5000 dollar styck, som hade inköpspris 5 dollar. Sen kraschade den bubblan.

Jag tror att det är lika sannolikt att en beaniebaby ska säljas för 5000 dollar igen som att dessa nft 10K collections ska återfå något värde.

Det var en mer eller mindre obegriplig bubbla som kommit och gått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in