Citat:
Ursprungligen postat av
jenjen82
Blev det någon ’from the outside’ som investerade?
Nej. Så 1 juli finns enligt Vanja en hel hög väldigt intresserade investerare. Men bara någon månad senare var de plötsligt inte intresserade längre pga att marknaden kraschat. Men det var ju inget som skedde under sommaren. Det är så tydligt att det inte fanns några investerare alls. Vanja skickade kanske några desperata mejl och fick något semester-autoreply tillbaka, that's it.
De drog ner antalet från 10 000 till 5000 för att de insåg att de aldrig skulle kunna sälja 10 000 i rådande läge.
Det är också vissa kommenterare som det vore kul att höra från idag. Typ denna:
Citat:
Emma
Jag är en av dem som inte alls hade hört talas om NFT innan du började snacka om det. I början lät det såklart väldigt osäkert och jag fattade inte riktigt grejen. Varför köpa(eller minta som jag nu har lärt mig😆

en bild när jag kan investera i aktier? Som du sa, nytt är obehagligt. Nu har jag mintat min första WoA NFT och är högst spänd på vad som kommer hända🤩 Jag mintade via crossmint och betalade $218. Vid aktie- och fondinvesteringar är det ju en småsumma, så jag kände att jag gott och väl kan förlora det om allt skiter sig. Hade jag stått där vid sidan av utan om/när en WoA NFT är värd mycket mycket mycket mer hade jag nog blivit rätt irriterad på mig själv🙃 Så jag tar risken att mista dem pengarna🥳
Jag har fortfarande en hel del att lära så jag är väl fel person att svara på om det är scam eller ej. Det skulle dock förvåna mig MYCKET om ni var ute efter att lura folk på pengar. Det känns så långt ifrån er man kan komma❣️
Hittade detta i en kommentar av Vanja också. Återinvestera i princip alla pengar, hahaha.
Citat:
Vi kan självklart inte garantera att våra NFT:er går upp i värde. Men det jag KAN garantera är att vi kommer göra allt vi kan och återinvestera i princip alla pengar vi får in för att bygga värden för communityt (världens finaste medlemsklubb, sprängfylld med bra innehåll t ex). Målet är att ge tillbaka så mycket till communityt som äger våra NFT:er att de inte ska vilja släppa dem.