Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Det är väl en förutfattad mening att kvinnor örfilar istället för knuten näve när dom slåss. Kanske stämmer iof. Men det blev nog inga synliga skador eftersom polisen inte vidtog åtgärder.
Kan ju absolut vara en örfil.
Jag har tidigare efterlyst varifrån uppgiften kommit. Tror att jag då kollade på Grevens sammanfattning, men möjligt att jag inte gjorde det då jag har varit på landet. Kan tänka mig att uppgiften kommer från någon i tråden.
Jag kan väl tänka mig att om någon försöker påkalla uppmärksamhet om en mindre allvarlig incident som en örfil, och att bråket inte verkar pågå längre, så kanske man inte gör så stor grej av det. Mycket som händer i slutet av kvällen, fylla och annat kanske. Fel eller inte...
Sedan är det förstås med facit i handen olyckligt. Men hur ska man kunna ana att det skulle gå till denna ytterlighet.
Och jag undrar förstås vad som föregick själva det fysiska bråket?
DET är ändå intressant, även om det för själv mordutredningen inte är en nödvändig pusselbit. Motivet försöker man alltid reda ut om det går, och här kan det vara en del av förklaringen till att Tove t ex kom till Nöjet överhuvudtaget, eller att hon ens följde med hem till JJ.
För anhöriga väldigt viktigt.