Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Var har du hört att JJ förklarat att " de varit ute där till någon"?
Så kan hon ha föklarat det förstås, men i backspegeln ser det mycket illa ut. Det med tanke på att det ser ut att passa in i tidslinjen väldigt bra.
Om tjejerna hade typ sovit över hos pappan skulle även det skulle verka misstänkt, men skulle kunna vara en mer rimlig förklaring än att de varit borta i två timmar under natten.
Nu verkar det ju inte som att de sovit över där.
I några fall som jag har följt har polisen lagt mycket möda på att se den misstänktes förehavanden och beteende efter att mordet har skett. I det här fallet är det förstås intressant att se hur JJ och MH reagerar och agerar på nyheten om att Toves är försvunnen.
Stefan Davidsson låtsades som att han arbetade som vanligt. Skojade och skickade något meddelande i samband med att anhöriga hörde av sig.
Samtidigt gjorde han flera väldigt konstiga saker, som att inte säga till Lenas vän som han träffat på väg till jobbet och som strax efter det att Stefan fått höra av sonen att de inte kunde hitta Lena i hennes hem när minsta sonen skulle uppvaktas på födelsedagen. Han var alltså helt ensam i huset, dörren på glänt, ingen Lena. När Lenas vän hörde av sig sa han inte ett enda ord till henne om Lenas försvinnande. Andra påbörjade direkt kedjor och kontaktade varandra, Stefan vare sig sökte, hörde av sig till någo annan utan på uppmaning av fd maken. Inte ens till hans bästa vän som också kände Lena mycket väl sa han något, trots att han hade kontakt upprepade gånger. Han frågade inte någon, t ex fd maken som hörde av sig hur det gått, om Lena hade hittats. Inte sökte han heller.
Sedan följde dagar med fler avvikande beteenden. T ex kände grannar olust av hans "påtvingande" beskrivningar och kryptiska meddelanden som kunde tydas som att de skulle hjälpa till med alibi. "Du såg mig inte sitta vid köksbordet med datorn kl xx".
Vi får vl se hur tjejerna beter sig och vad de säger till andra.
Vad de har gjrort och inte gjort.
Jag tror att om man är skyldig är det ändå ganska svårt att förstå hur man skulle bete sig för att verka normal. Är man oskyldig brukar man ändå kanske göra någon efterfrågan, särskilt som att Tove varit hos JJ sent på natten. Oro över vad som har hänt, kolla på om man ska göra något? Toves kille hade ju fört av sig.
Men nu tog sig polisen inte så värst mkt tid att hålla koll på de misstänkte, de anhölls ju ganska snabbt.
Till skillnad från fallet Lena, eller hur? Jag följde också det fallet och vet hur engagerad du var/är, men att dra paralleller mellan det fallet och Toves blir ganska långsökt.
Inget illa ment, men tråden är lång och fylld med konstiga teorier, så alla referenser och jämförelser med Stefan Davidsson bidrar för min del inte till något konstruktivt.
Peace out?