2022-12-04, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Du ger dig verkligen inte. Du har skrivit exakt detta i flera inlägg nu. Folk har varit vänliga mot dig och presenterat ALL fakta som motsäger det du påstår. Men ändå upprepar du samma sak, gång på gång. Sluta tramsa.

"Tove begick självmord", "Cykeln var inte Toves", "Tove låg i grannens baklucka"....

Din agenda är mycket tydlig.
Nej nu blandar du ihop, och stressar iväg i dina påstående, Det har jag inte sagt.

Tycker bara ni ska lugna ner er lite så får vi se hur de jär utvecklar sig och vad som är sant eller inte. Viktigt att hålla sig till sanningen!

Kanske är de därger de går gå så många mördare lösa i vårt land? Och brotten ökar!
Citera
2022-12-04, 11:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Just det ovanliga med en bil där mitt I natten gjorde att jaktlaget diskuterade det, men inte mer än så.
I och med att flera deltog i diskussionen är chansen större att de tillsammans kan komma fram till vilken natt det handlade om.

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Beror nog på vilket program kameran är kopplad till, men utgår från att tidpunkt och datum registreras. På mitt jobb sparas filmerna två månader t.ex. När det gäller åtelkameror har jag svårt att tro det finns en bortre tidsgräns för hur länge man får spara filmerna. Men generellt rekommenderas så kort tid som möjligt när det avser övervakning. Åtelkameror rekommenderas att inte riktas mot bilvägar eller där människor rör sig. Så tveksamt att det skulle finnas en åtelkamera som fångat hennes bil på film.

Vi får se, men polisen har ju som sagt att det inte var övervakningskameror som ledde till fyndplatsen, vilket ändå får mig att tänka att man i efterhand möjligen kollar igenom eller att man plötsligt minns det udda i att en bil åker där på natten och sedan diskuterar ihop ett ev datum eller att man faktiskt har kvar bilderna trots att det handlar om flera veckor.

Nu är det här på landsbygden ochdet kan vara så att man inte är så noga med hur en bil som passerar registrers när det är mycket litet trafik och personer som vistas där:

Från Naturskyddsverket:

"Du måste kunna förklara
Dataskyddsförordningen innebär också att du som satt upp viltkameran kan förklara:
[...]
hur länge uppgifterna kommer att lagras,
[...]
"
//
"Du måste planera för
Rent praktiskt bör du tänka på, och planera för, följande saker då du använder en viltkamera:
[...]
rikta kameran så att du minimerar risken för att ta bilder på människor eller saker som går att koppla till en viss person, exempelvis fordon,
ha som vana att alltid radera alla fotografier som innehåller någon information som går att koppla till en viss person, till exempel bilder på människor eller fordon
."

I det här fallet skulle det ju vara väldigt bra om det faktiskt fins någon suddig svartvit bild på en lite bil, men vi får se.
Citera
2022-12-04, 11:57
Medlem
honung66s avatar
I början av tråden diskuterades flitigt vad som fick polisen att agera så ovanligt snabbt och kraftfullt. Det antogs att det hade med det eventuella samtalet/meddelandet 02.30 att göra.

Kan JJ/MH ha skickat ett avskedsmeddelande till pojkvännen från Toves mobil? För att ge sken av att hon tagit sitt liv?

Att det skulle ha hörts skrik eller bråk på meddelandet har jag svårt att tro, då skulle väl tjejerna plockats in på en gång och inte ett dygn senare.
Citera
2022-12-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi får se, men polisen har ju som sagt att det inte var övervakningskameror som ledde till fyndplatsen, vilket ändå får mig att tänka att man i efterhand möjligen kollar igenom eller att man plötsligt minns det udda i att en bil åker där på natten och sedan diskuterar ihop ett ev datum eller att man faktiskt har kvar bilderna trots att det handlar om flera veckor.

Nu är det här på landsbygden ochdet kan vara så att man inte är så noga med hur en bil som passerar registrers när det är mycket litet trafik och personer som vistas där:

Från Naturskyddsverket:

"Du måste kunna förklara
Dataskyddsförordningen innebär också att du som satt upp viltkameran kan förklara:
[...]
hur länge uppgifterna kommer att lagras,
[...]
"
//
"Du måste planera för
Rent praktiskt bör du tänka på, och planera för, följande saker då du använder en viltkamera:
[...]
rikta kameran så att du minimerar risken för att ta bilder på människor eller saker som går att koppla till en viss person, exempelvis fordon,
ha som vana att alltid radera alla fotografier som innehåller någon information som går att koppla till en viss person, till exempel bilder på människor eller fordon
."

I det här fallet skulle det ju vara väldigt bra om det faktiskt fins någon suddig svartvit bild på en lite bil, men vi får se.

Jag kanske har missat det där med kameror nära fyndplatsen. Ryktas det att en åtelkamera fångat J s bil nära fyndplatsen? Jag har tagit för givet att koordinaten där kroppen låg togs fram med hjälp av deras telefoner.

Det finns väldigt få hus i närheten av fyndplatsen. Och på såna ställen brukar boende ha koll på varandras bilar. Så skulle nån boende vara vaken aktuell tid tror jag dom hade noterat bilen. Även avfarterna från landsväg 125 till dom mindre skogsvägarna kan det gjorts iakttagelser.
Citera
2022-12-04, 11:59
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNydiken123
Finns det bevis på att grannen inte är medbrottsling förutom hans alibi till pappa? Även om han är huvudvittne så utesluter det inte att han kan vara gärningsman heller. Tror faktiskt också att dem fick hjälp av någon men vet inte vem än. Om det är grannen, pappa, pojkvän, annan vän?? Hur det må vara hoppas dem löser alla dessa frågor snart så dem anhöriga får ett svar.

Snarare personerna i röda bilen som JJ pratar med utanför Donken.
Citera
2022-12-04, 12:03
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainjules
Det känns som att genom hela tråden har JJ utmålats som den som styrt det hela, den manipulerande, och MH som hennes "offer" (dock kanske lika skyldig till brott). Hur började egentligen detta? Att se dem på det sättet?

Det började nog när hennes vänner beskrev henne som manipulativ och sen framkom det ganska tidigt att T och J hade haft konflikt som låg och puttrade. Sedan när grannen beskrev hur han mitt i natten mötte henne ensam i trappan. Ingen har sagt något ont om M. Eller ens sett henne i huset där T troligen dog. Så började det.
Citera
2022-12-04, 12:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag kanske har missat det där med kameror nära fyndplatsen. Ryktas det att en åtelkamera fångat J s bil nära fyndplatsen? Jag har tagit för givet att koordinaten där kroppen låg togs fram med hjälp av deras telefoner.

Det finns väldigt få hus i närheten av fyndplatsen. Och på såna ställen brukar boende ha koll på varandras bilar. Så skulle nån boende vara vaken aktuell tid tror jag dom hade noterat bilen. Även avfarterna från landsväg 125 till dom mindre skogsvägarna kan det gjorts iakttagelser.
Åtelkameran är bara en tråduppgift.
Citera
2022-12-04, 12:08
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Om jag har faktafel? så påpeka det i så fall! Alltså INTE fakta som kommer från grannen under!
En annan sak på samma tema. Vad svarade JJ på den oundvikliga frågan från grannarna i trapphuset "vad var det som hände i lägenheten för ett tag sedan?", om det inte nu var det att MH spytt och ramlat som var svaret?

Hur som helst så får vi väl vänta på svaret. Jag bara berättar mina tankar då de är lika trovärdiga för mig som era uppfattningar om av vad som hände.
Kom bara ihåg att. En annan mgm KAN ha placerat ut Tove EFTER att ha fått uppgifter om JJ och MHs rörelseschema, när allt lugnat ner sig.

Sen så kan det ju mina idéer uppfattas som galna, men alla galna idéer måste till för att hitta rätt mgm!

Hrmm…
Du vet att dom som haft MGM rörelseschema under natten är polisen.
Har då en polis ”man” som haft kännedom om detta placerat ut T på fyndplatsen?
På tal om galna idéer hrmmm….
Det är nämligen den enda slutsatsen av det du hävdar, hur liket har utplacerats EFTERÅT.
Citera
2022-12-04, 12:17
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Polisen säger visserligen att det var inga tips eller övervakningsfilmer som ledde dom till fyndplatsen. Utesluter givetvis inte att filmer plockats in efter kroppen hittats.

Det stämmer.
Kroppen hittades med hjälp av elektroniskspårning, hur och i vilket område MGM rört sig under natten.
Det gick inte få exakt position ute i skogen, men område där FP låg visades och avsöktes systematiskt.
T hittades innan övervakningsfilmerna tankades ner till polisen.
Citera
2022-12-04, 12:31
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Om jag har faktafel? så påpeka det i så fall!
Det är vi många som har påpekat för dig med underlag. Har du ens läst det som jag och andra försökt tydliggöra i utförliga svar till dig?
Citat:
Kom bara ihåg att. En annan mgm KAN ha placerat ut Tove EFTER att ha fått uppgifter om JJ och MHs rörelseschema, när allt lugnat ner sig.
Ja. Det måste ha varit jättejobbigt att vänta så länge.. Sedan när allt lugnat ner sig och ingen brydde sig om att han var mördare - gick han ut på åkrarna igen med slagruta.

Det blev en lång promenad. Även om han var synsk ihop med sin älskade, vinda träpinne - så fick de gå flera mil rakt in i granskogen innan han åt en tårtbit och pinneluringen plötsligt bestämde sig!
Senast redigerad av Xedome 2022-12-04 kl. 12:38.
Citera
2022-12-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det stämmer.
Kroppen hittades med hjälp av elektroniskspårning, hur och i vilket område MGM rört sig under natten.
Det gick inte få exakt position ute i skogen, men område där FP låg visades och avsöktes systematiskt.
T hittades innan övervakningsfilmerna tankades ner till polisen.

Ok, vilka övervakningsfilmer?
Citera
2022-12-04, 12:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ok, vilka övervakningsfilmer?
De från macken, där deras fram-och återresa klockades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in