2022-12-04, 14:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är väl en förutfattad mening att kvinnor örfilar istället för knuten näve när dom slåss. Kanske stämmer iof. Men det blev nog inga synliga skador eftersom polisen inte vidtog åtgärder.

Kan ju absolut vara en örfil.
Jag har tidigare efterlyst varifrån uppgiften kommit. Tror att jag då kollade på Grevens sammanfattning, men möjligt att jag inte gjorde det då jag har varit på landet. Kan tänka mig att uppgiften kommer från någon i tråden.

Jag kan väl tänka mig att om någon försöker påkalla uppmärksamhet om en mindre allvarlig incident som en örfil, och att bråket inte verkar pågå längre, så kanske man inte gör så stor grej av det. Mycket som händer i slutet av kvällen, fylla och annat kanske. Fel eller inte...

Sedan är det förstås med facit i handen olyckligt. Men hur ska man kunna ana att det skulle gå till denna ytterlighet.

Och jag undrar förstås vad som föregick själva det fysiska bråket?

DET är ändå intressant, även om det för själv mordutredningen inte är en nödvändig pusselbit. Motivet försöker man alltid reda ut om det går, och här kan det vara en del av förklaringen till att Tove t ex kom till Nöjet överhuvudtaget, eller att hon ens följde med hem till JJ.

För anhöriga väldigt viktigt.
Senast redigerad av notknapparen 2022-12-04 kl. 14:07.
Citera
2022-12-04, 14:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Målsäganden = TT (inte MH).

Handgemäng/örfil.
Same shit, different day..

Bbl

Ja, naturligtvis.
Ser att jag skrivit fel.
Citera
2022-12-04, 14:10
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Väldigt knepigt fall. Händer ju inte ett skit.

Jag är övertygad om att det händer väldigt mycket bakom de lyckta dörrarna… sekretessen är helt riktigt stenhård.
Citera
2022-12-04, 14:12
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, naturligtvis.
Ser att jag skrivit fel.
Tänker att vakterna ingripit om det var mer än en örfil. Men det var en egen slutsats. Över 200 vittnen hörda redan, det är bra. Återkommer
Citera
2022-12-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Ja, de är de jag försöker mig på att bestrida, då flickorn/kvinnorna nekar till brottet. Kan ju ha gått till på något annat sätt och så har någon satt dit flickorna för de, för att själva gå fria. Men vi vet ju inte, de lär nog visa sig.
Trådens egna försvarsadvokat. Vilken mgm rycker du ut till försvar åt när dina kära j och m blir dömda för detta då? För du motiverade ju ditt försvarande här i tråden med att ”någon måste ju göra det också”.
Citera
2022-12-04, 14:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Tänker att vakterna ingripit om det var mer än en örfil. Men det var en egen slutsats. Över 200 vittnen hörda redan, det är bra. Återkommer

Har ändrat i mitt inlägg.

Jag tror faktiskt att jag sett "örfilen" tidigare i tråden.

Tror att det finns uppgifter om vad som hände i utredningen. Och att vakter/polisen inte sett att det fanns någon anledning till att börja utreda något som de själva kanske inte hade observerat och något som inte var pågående.

En typisk kommentar borde vara att JJ själv kunde polisanmäla det för vidare utredning, inget man löser på plats om ingen verkar skadad, blöder el liknande.
Citera
2022-12-04, 14:31
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det jag funderar över är hur länge åtelkameror sparar info?
Kroppen hittas ju flera veckor efter försvinnandet.

Och om informationen i en åtelkamera återger film med både datum, tid osv under så lång tid, då kan det ju vara möjligt att någon kollar igenom materialet i efterhand och ser denna lilla bil åka just vid den här tidpunkten den aktuella natten.

Om åtelkameran däremot endast kan lagra info för kortare period, då borde det vara extremt svårt att kunna komma ihåg när man såg en liten bil åka där på natten, efterspom man då kanske inte ens visste att kroppen låg där.

Möjligen kan man ha varit lite mer på tårna om polisen varit i området och sökt tidigare. Det måste ändå vara EXTREMT ovanligt att det åker bilar på natten på dessa mindre skogsvägar. De leder ju inte direkt någonstans. Inte något man råkar åka förbi sas.

Karta jaktområden

Inte helt omöjligt att en åtelkamera fångat upp sekvenser av en bil på väg till fyndplatsen av T. Lila markerar jaktområde älg så det är inte helt osannolikt att det finns åtelkameror i markerade områden

https://ext-geoportal.lansstyrelsen.se/standard/?appid=fc467ac65f7b4ddbad435187e17aa33f

edit: zooma
Senast redigerad av Pythia_88 2022-12-04 kl. 14:33.
Citera
2022-12-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Trådens egna försvarsadvokat. Vilken mgm rycker du ut till försvar åt när dina kära j och m blir dömda för detta då? För du motiverade ju ditt försvarande här i tråden med att ”någon måste ju göra det också”.
Ja😊
Citera
2022-12-04, 14:49
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ja, de är de jag försöker mig på att bestrida, då flickorn/kvinnorna nekar till brottet. Kan ju ha gått till på något annat sätt och så har någon satt dit flickorna för de, för att själva gå fria. Men vi vet ju inte, de lär nog visa sig.
Jag beundrar din godtrogenhet. Finns inte många som utgår från att det är sanning när någon häktad nekar till brott. Speciellt inte när indicier och förmodligen bevisning finns.
Men det står dig fritt ha ha den övertygelsen. Men om du vill ha trovärdighet så kom men mer än noll,nada,zero argument.

Annars slösar du bara el på att skicka meningslösa inlägg. El är dyrt idag.
Citera
2022-12-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Karta jaktområden

Inte helt omöjligt att en åtelkamera fångat upp sekvenser av en bil på väg till fyndplatsen av T. Lila markerar jaktområde älg så det är inte helt osannolikt att det finns åtelkameror i markerade områden

https://ext-geoportal.lansstyrelsen.se/standard/?appid=fc467ac65f7b4ddbad435187e17aa33f

edit: zooma

Bra info, datumet för brottet är dessutom mitt i älgjakten så att det sitter en eller flera kameror i området är väldigt sannolikt.

Sen för att andra ska förstå så står inte en åtelkamera och "rullar" hela tiden som en övervakningskamera utan det är rörelsesensor som tar kort eller kort filmsekvens när den känner av rörelse, just för att spara både minne och batteri.
Så det finns inte mängder med tomma bilder och filmer utan enbart saker som har rört på sig.
Det kan alltså finnas information i flera månader om den sitter tillräckligt länge och har stort minneskort(alternativt skickas det som mms/mail om kameran stödjer uppkoppling.)
Däremot är åtelkameror inte dom bästa när det kommer till kamera, huvudsyftet är att identifiera vad för slags djur och vid vilken tidpunkt dom rör sig på åteln (tillräckligt för att jägaren ska se skillnad på en hjort och en älg, alltså ingen hasselblad vi snackar om utan en dålig kina modell med upplösning 640x480.)
Vilket gör att en personbil mitt i natten och på rätt långt avstånd blir en stor vit fläck på kameran. Man kan kanske avgöra om det är en större eller mindre bil, men inte färg eller vilka som sitter i den med tanke på att det är svart/vit bild eller bildsekvens.
Citera
2022-12-04, 15:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag kanske har missat det där med kameror nära fyndplatsen. Ryktas det att en åtelkamera fångat J s bil nära fyndplatsen? Jag har tagit för givet att koordinaten där kroppen låg togs fram med hjälp av deras telefoner.

Det finns väldigt få hus i närheten av fyndplatsen. Och på såna ställen brukar boende ha koll på varandras bilar. Så skulle nån boende vara vaken aktuell tid tror jag dom hade noterat bilen. Även avfarterna från landsväg 125 till dom mindre skogsvägarna kan det gjorts iakttagelser.

Här är uppgiften från Grevens sammanfattning, del 6:

"Bil fångas av åtelkamera under natten:
- Samma bil som setts på kameraövervakning vid Gulf ska också ska ha fastnat på en åtelkamera i närheten av fyndplatsen. Detta har diskuterats i jaktlaget och inget som reflekterade över först förens polisen hade gått ut och bett alla jaktlag kolla över material. Inga personer syns på åtelkamerabilden utan enbart en liten bil. Svartvit bild.
(Obekräftat. Eyodfresh)
"

Ja, och polisen/åklagaren har ju sagt att kamerorna inte varit avgörande för fyndet.
Citera
2022-12-04, 15:06
Medlem
Citat:
Ja men problemet är ju att de känns bättre tro på vad hon säger, på den tiden då visste hon ju inget om Toves försvinnande är min hypotes och har ju ingen anledning till att ljuga om man ser det så. Tänk om hon pratat sanning?

Tror att JJ tänker och rör sig väldigt snabbt hit och dit och de gör de svårt hänga med i svängarna.

Hon sa ju att hon besökt någon på söndagsmorgonen ute i Nye, vilket ju inte kan vara så svårt kolla upp om de stämmer.

Jag tycker vi ska vara mer försiktiga här i på FB

Blir ju mörkrädd förfan... så du menar att vi ska bortse från alla bevis och tro på en lögn från någon som försöker rädda sitt egna skinn efter denne har mördat någon?
Varför känns det bättre att tro på henne än på polisen?

"På den tiden visste hon ju inget om Toves försvinnande"
Jo hon visste precis vad som har hänt men ingen annan gjorde och därför försöker hon plocka bort sig själv från tidslinjen med bortförklaringar som inte går ihop(lögner).

"Tänk om hon pratat sanning?"
NEJ det har hon inte och det är därför hon är häktad!
Hennes historier går inte ihop då det är rena lögner och därför är hon misstänkt
Punkt slut från din sida, din teori är överkörd flertalet gånger men ändå försöker du köra HLR för att dra bort tankarna från dom MGM vilket är helt sjukt.

Det här med att "polisen borde gå ut med mer info så tråden lugnar sig" Har dom redan gjort! Men ändå så lyssnar inte folk på polisen och drar sin egna slutsats som är helt åt helvete åt andra hållet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in