Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Jag är absolut ingen överklass men har aldrig mobilskal. Om man betalat dyrt för att telefonen ska vara tunn, snygg, ligga bra i handen o s v - vad blir då poängen med att sätta på den ett tjockt fult skal så det blir en klumpig plastig tegelsten? Visst, det finns fler egenskaper än tunn och snygg som gör en flagship dyr som kameror mm. Men att få in mycket prestanda i en slimmad pryl är en del av det som gör den dyr. Vill man ha en klumpeduns i fickan är det väl lika bra att köpa en billigare tjocktelefon? Eller en sån där extra tålig.
Om man är en person som använder telefoner ett kort tag för att sälja vidare och köpa nya modeller kan jag förstå att man vill skydda den för att behålla värdet. Jag använder mina rätt länge - inget som är värt att sälja ändå och lite repor är en del av livet.
Kan förstå i o f s om man vill ha skal i utsatta miljöer/aktiviteter dock.
Som sagt, inget överklassrelaterat i mitt fall - bara exempel på anledningar varför någon kan föredra utan.
Håller med dig på alla plan.
Skulle vilja se en person köpa en Ferrari för att sedan dra på något slags skydd över hela bilen
Skulle fan hamna på kvällsnyheterna