2022-12-03, 16:12
Medlem
plucaps avatar
Amatörer.

Kosmopoliten är lika bekväm i favelorna, som i Djursholms trädgårdar. Denne högst ovanlige, men ädlaste av män, gör naturligtvis följande:
- tar på skalet när han lämnar hemmets borg.
- väl hemma igen, vid dagens slut, tar denne av skalet igen.
- processen repeteras sedan efter behov.

En intelligent mobiltelefon, är spjutspetsen av teknologi. Den senaste länken i en obruten av kedja av människors arbete. Det finns således inget nobelt i att idka slitage på denna produkt.
Lika skamfullt är det, att gömma den i en pärm av syntetiskt skinn. Nej, i hemmets vrå visar du dess patina av safirglas och mattpolerat aluminium med vördnad! Precis som du gör med din Kvinna.

Skam på er alla!
Citera
2022-12-03, 16:18
Medlem
santos_devilles avatar
Känner ingen som har mobilskal, jo boomers med inbyggd plånbok i skalet. Typ farsan har en sån man viker ut som en plånbok.

Klassfråga vet jag inte med det är fult och klumpigt med skal.
Citera
2022-12-03, 16:46
Medlem
Folk med fysiska yrken behöver väl skal helt enkelt. Typ målare.

Känner iofs själv ingen som kör utan skal trots att vi alla är från övre övre medelklass. Det handlar nog mycket om att man inte skulle ha tid att gå och skaffa en ny mobiltelefon varje gång den råkat tappas i golvet. Ingen bryr sig hur telefonen ser ut eller om det är senaste modell osv. Man har den i flera år och byter när den börjar gå långsamt eller börjar bugga.

Kanske är de som kör utan skal för snåla för att slänga någon hundring på ett skal? De har knappt råd med en telefon till att börja med så de sparar in på skalet.
Citera
2022-12-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
Bland mina kolleger har jag sett att dom som inte använder mobilskal så kommer dom från den övre halvan av samhällsskalan och dom som har mobilskal för att skydda sin digitala fotboja som dom frivilligt betalar för så har dom ett mobilskal.

Och då undrar jag om det är något i själva handhavandet som skiljer sig åt som gör att dom som är finare i bakgrunden inte behöver använda mobilskal samtidigt som dom från enklare bakgrund nyttjar sina digitala fotbojor på ett annat sätt.

Kanske det också har med levnadssätt i dessa två samhällsskit som är en vattendelare.

Men så tittade jag på filmen Tár och då såg jag en sak. Huvudrollinnan i filmen som är väldigt mycket överklass hon har en mobiltelefon utan skal och så sitter hon vid ett bord och bordet har en duk. Om man rör sig i omgivningar där borden har dukar så kan man ju självklart alltid lägga ifrån sig telefonen utan att den får repor. Och om man uppehåller sig i rum med stora tjocka persiska mattor kan man tappa telefonen utan att den går sönder.

Är man dessutom från en finare klass ägnar man sig åt andra sporter än underklassen. Stillsammare sådana som gör att risken för att skada telefonen minskar drastiskt.

Man har andra kläder i bättre material och genomtänkt design så fickorna är mer tillåtande att man kan ta ur och lägga i en telefon man fastnar inte med handen till exempel.

Också så rör man sig i miljöer med människor där man kan lämna telefonen obevakad för man vet att ingen stjäl den så där utplånas ytterligare ett moment där telefonen kan skadas.

Har jag rätt här eller har ni någon annan syn på saken?

Nej, du har helt fel.

Att värna om sin egendom signalerar klass och högt värde.

Att inte bry sig om sin egendom är sånt som lågkvalitets människor gör.
Citera
2022-12-03, 17:24
Medlem
På våra leasade jobbtelefoner måste vi ha ett godkänt skal.
Och dagens mobiler är så hala så det är faktiskt bra med ett skal så man har något att hålla i.
Har ett skal från tech21 på min Samsung S21 5G.
Citera
2022-12-03, 17:28
Medlem
Dofternas avatar
Behöver inget skal, har en mobilhållare i bältet. Praktiskt och snyggt.
Citera
2022-12-03, 17:36
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren

Har jag rätt här eller har ni någon annan syn på saken?
Man kan läsa in mycket i folks beteende dock att mobilskal skulle vara en signal om ägarens samhällsstatus var lite överdrift. IMO.
Citera
2022-12-03, 17:43
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Känner iofs själv ingen som kör utan skal trots att vi alla är från övre övre medelklass. Det handlar nog mycket om att man inte skulle ha tid att gå och skaffa en ny mobiltelefon varje gång den råkat tappas i golvet. Ingen bryr sig hur telefonen ser ut eller om det är senaste modell osv. Man har den i flera år och byter när den börjar gå långsamt eller börjar bugga.

+1

Det är inte en fråga om att ha råd att byta ut telefonen om den går sönder.

Det är slöseri med tid att gå och köpa en ny, installera allt igen osv. - eller ännu värre lämna in den till någon hal turk som ska byta glas i någon vecka.

Ett enkelt och diskret skal från samma märke som mobilen i gummi/läder räcker fint. De tjockar inte heller på mobilen speciellt mycket och man får skönare grepp.

Noll uppsida att köra utan skal.
Citera
2022-12-03, 17:49
Medlem
enhetlighets avatar
Mobilskal är som kondomer. Det känns bra att inte ha en på men du kommer till en punkt där du önskar att du hade skalet på...

Det är väl klart att överklassen inte bryr sig om skal. Det känns alltid skönare och mer premium utan.
Citera
2022-12-03, 17:57
Medlem
S.Jorgens avatar
Haha White Trash, överklass ect.
Det jag betalar för är prestandan, inte utseendet.
Alla nya iPhone och Samsung ser likadana ut utan skal/fodral.
Finns ingen anledning att skippa skal för att sticka ut och vara annorlunda.

En tunn jävla mobil är svår att hålla i. Ja, jag skrev mobil och inte smartphone!
Tycker smartphone låter viktigt och nördigt.
Citera
2022-12-03, 18:01
Medlem
Dundersnubbens avatar
Som andra har sagt så är iPhone hal som en tvål. Kör läderskalet från Apple och det har räddat mig ett antal gånger, bra grepp och glider ner i fickan bättre än silkonskal.

Rik eller fattig, onödigt att betala 5-6k för att reparera glaset. Anser att det är mer WT med en skärm med massa sprickor än en hel med skal.

Btw jag avskyr skalen man viker åt sidan med korthållare, stora och otympliga. Man vet att man är gammal när man använder dessa.
Citera
2022-12-03, 18:03
Avstängd
Måste bara vara överklasshemmafruar och riktigt whitetrash som köper egen telefon.
Alla andra inklusive undertecknad plockar bara ut en lur av senaste modell genom jobbet om den går sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in