2022-12-03, 21:21
Medlem
Kosmos.s avatar
Jag har mobilskalet som kombinerad plånbok. Så utan skal hade jag behövt extra plånbok. Praktiskt helt enkelt. Klassmarkörer som TS svamlar om är inget som håller mig vaken om nätterna ändå...
Senast redigerad av Kosmos. 2022-12-03 kl. 21:31.
Citera
2022-12-03, 21:37
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Jag har råd att köpa ganska många dyra telefoner utan att blinka. Men varför skulle jag inte ha ett skal på då jag tappar min telefon då och då...

Jag är klumpig, inte fattig.
Citera
2022-12-03, 21:51
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Fattiga överskattar nog hur mycket ett mobilskal för 99kr från Elgiganten skyddar mobilen.
Samtidigt ser man fattiga människor som sitter och läser en mobil med sprucken skärm.
Citera
2022-12-03, 21:52
Medlem
Det är bara en tidsfråga innan man tappar den i golvet och som resultat får en mobil som ser riktigt fattig ut. Spelar ingen roll om man är fattig eller rik, är man ekonomisk ser man till att skydda sina tillgångar. Tror man dessutom att mobiltelefonen är en accessoar som ska flagga om högre klass så är man förmodligen en liten obetydlig plutt ändå. Återhållsamhet är vad som kännetecknar de rikare. Vet folk som har årsinkomster på drygt två miljoner som inte gör ett väsen av sig och klär sig som skit.
Citera
2022-12-03, 21:55
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Ett diskret och skyddande mobilskal är givet. Allt annat är ren idioti.
Citera
2022-12-03, 22:05
Medlem
Europes avatar
Jag köpte ett skal till nyaste mobilen för att skydda den (mest för att min sambo hade det till sin mobiltelefon), då jag har ett fysiskt jobb och ofta tappar dem. Men så fort jag hade testat skalet, så blev första argumentet att jag gillar greppet jag får med skal. Jag avskydde verkligen att mobilen tidigare var hal och svår att använda med en hand.

Sedan bryr jag mig inte om det är arbetarklass med skal, jag kommer från ett finskt arbetarklasshem, har ett knegarjobb och röstade på SD i senaste valet. Som jag inför valet sade till min sambo som är vänster, som kommer från ett medelklasshem och förvisso går en finare utbildning, men trots allt just nu jobbar inom ett serviceyrke med lägre status: "Vi är ett arbetarhem och hos oss röstar vi på Sverigedemokraterna! Så det så." Jag skäms inte över att vara knegare.
Senast redigerad av Europe 2022-12-03 kl. 22:09.
Citera
2022-12-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ett diskret och skyddande mobilskal är givet. Allt annat är ren idioti.

Vad är idiotin? Jag har använt smartphones sen de kom och aldrig haft sönder eller behövt laga en. Vad hade skalet tillfört? Vad är idiotin?
Citera
2022-12-03, 22:08
Medlem
kukflashs avatar
Jag skulle nog säga att det är tvärtom, hur ofta ser man inte små white-trash fjortisar med spruckna telefoner för att dom inte nyttjat mobilskal?
Citera
2022-12-03, 22:13
Medlem
Ja, jag ser upp till dom som har mobilskal. Speciellt såna som har genomskinliga mobilskal. Jävligt balla!
Citera
2022-12-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag har råd att köpa ganska många dyra telefoner utan att blinka. Men varför skulle jag inte ha ett skal på då jag tappar min telefon då och då...

Jag är klumpig, inte fattig.

Så resonerar även jag. Dock är jag noga med att finna genomskinligt plastskal samt ett bra glaskydd. Ger fortfarande ett tunt intryck och färgen syns. Så lite fåfäng är jag allt😉
Citera
2022-12-03, 22:52
Medlem
tuggishs avatar
Din kåthet på överklassen är ingen illusion. Men dina tankar kring den är det.
Citera
2022-12-03, 22:53
Medlem
Men om man är av klass så rör man sig på ett sätt och i miljöer och man gör väl avvägda rörelser utsökta med kroppen så att man skulle tappa sin telefon är osannolikt.

Jag har själv settt dom här människorna dom har allt så utplanerat och färdigt varje rörelse är som en målning av en mästermålare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in