Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Du verkar vara en stor anhngare av att plocka krsbr eller "cherry-picking", liksom-fb. Du klipper och klistrar sm citat ur sitt sammanhang som du sen argumenterar med.
Helt riktigt att jag tar mig an avgrande detaljer som fr helheten att rasa ihop.
D behver de avgrande detaljerna redas ut frst.
De som grter och skriker "cherrypicking" r de som saknar argument men inte mentalt klarar av att ta in informationen. Mrks vanligen p att de inte har ngon fakta och logik att komma med.
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Du utelmnar sen hela sammanhanget.
Nr pstenden, som sammanhanget baserar sig p, falerar pga felaktig data och logik s har sammanhanget ocks rasat.
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Du skriver hr i inlgget att det r mer korrekt att beteckna de, som enligt dig, "utvecklar BRF" som fastighetsutvecklare. Underfrsttt r d enligt dig bostadsutvecklare en mindre korrekt term fr att frst verksamheten. Nu har du d fullstndigt snurrat in dig, liksom-fb.
Jag har uppmrksammat att den som utvecklar fastigheten inkl fastighetstillbehr, ingr i klassen fastighetsutvecklare.
Och frklarat detta. Att det blev fr komplicerat fr dig s att det snurrar r inget jag kan hjlpa. Behver du hjlp fr det fr du ska den p annat hll.
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Ska vi testa att anvnda oss av din argumentationsteknik?
"Ja, bilproducent kan man vara utan att man producerar alla typer av bilar. Men vad har det med frgan om bostadsutvecklare att gra??? Nu fr du nog tnka till lite."

Bilproducenter har inget med bostadsutvecklare att gra. Dr kan du slappna av. Det har dremot med ditt problem med klassning av utvecklare att gra. Syftet var att du lttare skulle frst terminologi och klasstillhrighet. Vad du nu sger gick det ver huvudet p dig, s d r det bttre att du bara glmmer det.
Vad du verkar ha sovit bort r att det var du som drog upp terminologifrgan. D blir det fel att du grter ver att du fr svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Jag vet att det lrdag men det r dags att stlla tillbaka flaskan i skpet. Immelman, liksom-fb och Barf - Ni r som de tre pepparkaksgubbarna. liksom-fb har numera smnsvrigheter.
Jag skulle i sig tro att de flesta som lser i forumet nu har klassat dig som en fantasifull svammelmakare som inte kan argumentera sakligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Ni r en fantastisk kontraindikatator mot bostadskp just nu. Man brjar frst lite av just hur illa stllt det r p bostadsmarknaden nr man lser era inlgg.
Har man ingen fakta och logik s r det vl knslor som folk f luta sig mot, som du beskriver att du gr.
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
En kombination av frnekelse, grinighet, lttkrnkthet och bitterhet frn er gubbar blandat med felaktig terminologi.
Erfarenhetsmssigt r det bubbelpratarna som uppvisat dessa beteendeyttringar. Inte de f som ifrgasatt bubbelpratat.
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Nr lget p bostadsmarknaden har blivit s pass illa att ni har frsvunnit frn trden, d kanske det r dags fr folk som str utanfr marknaden att kliva in.
Ja, givet att jag varit med frn 2010 och priserna stigit (om n inte varje mnad) s r det ju risk att det fortstter g upp s lnge jag r kvar. Den tanken du fr fram hr vill jag inte invnda mot.