2022-12-03, 01:31
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Yes, ska lägga mig nu men tar på mig detta imorgon. Kan tipsa dig tills vidare att googla pedohile hunters och research så kommer du antagligen bli förvånad över hur mycket material som finns.

Har skummat igenom det ikväll och det är uteslutande väldigt kritiskt till denna typ av verksamhet. Intervjuer med poliser, åklagare, anhöriga, offer och tidigare pedofiljägare som hoppat av då dom kommit till insikt med dess kontraproduktiva verkan.

I många fall har pedofiljägare rent av saboterat pågående utredningar och indirekt hjälpt pedofilerna bli fria. Denna typ av verksamhet är knappast ny och det finns mängder med seriös forskning. Det finns en anledning till att barnrättsorganisationer inte vill röra i Dumpen med tång.

Dom flesta av oss kritiker är som ni andra emot pedofiler och vill få stopp på eländet. Själv var jag utsatt av en släkting som barn och om jag inte bearbetat traumat hade jag säkert varit lika bitter som Sara och Patrik, och velat få ut mitt hat mot förövare. Men jag har släppt det som varit och kan därför se detta med klara ögon.

Dumpen ser på ytan ut att vara bra men skrapar man lite grann ser man snart vilket mörkt helvete som Dumpen bygger på. Hat föder hat och detta är en farlig väg som i värsta fall hjälper pedofilerna, skapar fler offer och farligare pedofiler.
Blabla bla ..
Kan du visa bevis imorgon?
För det enda jag ser är en lång magtömning från din sida.
Och jag gissar lite vilt nu
men tror att skillnaden på dig och mig är att jag inte går på magkänsla utan hanterar utsatta och har en liten fot i verkligheten.
Citera
2022-12-03, 01:41
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Blabla bla ..
Kan du visa bevis imorgon?
För det enda jag ser är en lång magtömning från din sida.
Och jag gissar lite vilt nu
men tror att skillnaden på dig och mig är att jag inte går på magkänsla utan hanterar utsatta och har en liten fot i verkligheten.

Det är meningslöst att diskutera med såna som dig för du har ett starkt bias som gör att vad en kritiker än säger omvandlar din hjärna det till just bla bla bla.

Vi lever i en rättsstat med rättsprocesser där välutbildade och professionella jurister hanterar domar. En av anledningen är att detta förr eller senare inträffar:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7655057/Paedophile-hunter-group-heartbroken-two-innocent-men-arrested-sting.html
Citera
2022-12-03, 01:52
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vad heter kvinnan som åkte fast nyligen ?
Missade du modertormeddelandet? Man får inte posta namn i tråden. Men det finns en rebus lite längre bak som du kan kika på.
Citera
2022-12-03, 01:57
Medlem
populopiduss avatar
"National Center for Missing and Exploited Children's Exploited Child Unit has stated that the NCMEC does not condone investigations by citizens because according to the NCMEC, those actions do not deter predators and can push the predators to move to other locations and become more effective at hiding their identities. The Internet safety organization CyberAngels, an offshoot of the Guardian Angels echoes similar concerns."

Finns hur mycket som helst som påvisar att den här typen av verksamhet har kontraproduktiv verkan och ingenstans går att finna att den här typen av verksamhet haft den minsta påverkan på lagstiftningen. Detta i sig är bevis nog, men välkomna att söka själva. Hint: Ni kommer inte hitta något som stödjer er tes

Dumpen riskerar att göra saken värre för utsatta barn och inte minst då jag själv var utsatt som barn (och därmed vet vilket helvete det är) vill jag inte att detta ska hända. Fiska på, kontakta familj och ev arbetsgivare men ge fan i att hänga ut dom. Det leder bara till att pedofilerna lär sig hur dom ska undvika att bli fångade och blir därför farligare, vilket första stycket i min text visar på.
Senast redigerad av populopidus 2022-12-03 kl. 02:02.
Citera
2022-12-03, 02:09
Medlem
Citat:
"National Center for Missing and Exploited Children's Exploited Child Unit has stated that the NCMEC does not condone investigations by citizens because according to the NCMEC, those actions do not deter predators and can push the predators to move to other locations and become more effective at hiding their identities. The Internet safety organization CyberAngels, an offshoot of the Guardian Angels echoes similar concerns."

Finns hur mycket som helst som påvisar att den här typen av verksamhet har kontraproduktiv verkan och ingenstans går att finna att den här typen av verksamhet haft den minsta påverkan på lagstiftningen. Detta i sig är bevis nog, men välkomna att söka själva. Hint: Ni kommer inte hitta något som stödjer er tes

Dumpen riskerar att göra saken värre för utsatta barn och inte minst då jag själv var utsatt som barn (och därmed vet vilket helvete det är) vill jag inte att detta ska hända. Fiska på, kontakta familj och ev arbetsgivare men ge fan i att hänga ut dom. Det leder bara till att pedofilerna lär sig hur dom ska undvika att bli fångade och blir därför farligare, vilket första stycket i min text visar på.

Okej, citat av en amerikansk organisation grundad av Ronald Reagan, men du skrev ju om att "pedofiljägare" självfallet inte hade påverkat lagstiftningen i England och att du enkelt kunde påvisa detta?
Citera
2022-12-03, 02:18
Medlem
Hej och hå. Är det någon härinne som har handlat i Dumpens förnämliga web shop? Den är ju outsourcad till någon hobby-verksamhet i Tranemo eller var det Tranås.

Pic på kvittot or it didn’t happen. Du kan maska namnet.

Om Dumpen börjar sälja droger online till sina ”host” ”host” 100k anhängare, då kan det bli fett med cash.

S och P borde släppa en jullåt oxå
Senast redigerad av Eskalera 2022-12-03 kl. 02:27.
Citera
2022-12-03, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Sök högt, såg lågt.
Hittar du inget är du idioten.
Precis dom som varit från Dumpen är identifierade.
Dom som inte är Dumpar har man inte kunnat hitta och fastställa identitet på.

Och du vet att de man inte kunnat hitta inte är dumpen för att??? Det är bara för osannolikt att det skulle komma en riktig pedofilmamma som chattar med honom precis samtidigt som alla deras andra konton. Stilen på chatten är för lik dumpens övriga chattar, det är som ett eget dna. Jag är övertygad om att mammakarin också är dumpen. Ockhams rakkniv.
Citera
2022-12-03, 03:02
Medlem
https://www.uea.ac.uk/news/-/article/new-study-finds-paedophile-hunter-groups-violate-human-rights-must-be-regulated

”NEW STUDY FINDS ‘PAEDOPHILE HUNTER’ GROUPS VIOLATE HUMAN RIGHTS, MUST BE REGULATED”

The activities of these groups, which have sometimes involved the use of violence against alleged suspects, are antithetical to numerous core values and functions of the criminal justice system, said Dr Joe Purshouse, a lecturer in criminal law in the UEA’s School of Law. His findings are published today in the Journal of Law and Society.

This research comes ahead of a UK Supreme Court judgment next month, which will determine whether or not the tactics of ‘paedophile hunter’ groups, and the use of their evidence by police, infringe on the privacy rights of their targets.

Dr Purshouse, whose research focuses on the intersection of human rights law, policing and technology, said: “It should not be permissible for procedural safeguards and human rights laws, which constrain police investigations, to be bypassed by groups of citizens who decide for themselves to engage in intrusive surveillance, public censure and shaming exercises.

“English law is failing to adequately regulate the activities of paedophile hunters. In fact, this research found that more investigatory discretion is afforded to paedophile hunters than to state law enforcement agencies.”

“Untrained paedophile hunters are able to bypass procedural safeguards and regulations on police investigations, and undermine due process and violate the fundamental human rights of suspects.

“Moreover, the tactics these groups use are incompatible with the rules of criminal evidence and procedure, and may damage the proper administration of justice”

Åsikter? Dumpen är historia snart.
Citera
2022-12-03, 04:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
på vilket sätt har dumpen vidareförmedlat barnporr?
Det är dessutom olagligt att efterfråga b,porr. Får man det skickat till sig efter efterfrågan har man gjort lagbrott.
Citera
2022-12-03, 05:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De klarade ju inte av att hålla sig på banan när de hade fru, barn, ville och ett bra arbete så vad bar skulden till att de sökt kontakt med barn trots allt de haft

Frun och barnen? Det är ju de som ofta får bära hundhuvudet när någon hängs ut enligt Dumpen-/dumplingmetoden. Den fömente förövaren är väl oftast fri att byta namn och flytta till fjärran ort, då det inte är straffbart att bara snacka skit på nätet med Dumpen.
Citera
2022-12-03, 05:18
Medlem
Citat:
Det är meningslöst att diskutera med såna som dig för du har ett starkt bias som gör att vad en kritiker än säger omvandlar din hjärna det till just bla bla bla.

Vi lever i en rättsstat med rättsprocesser där välutbildade och professionella jurister hanterar domar. En av anledningen är att detta förr eller senare inträffar:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7655057/Paedophile-hunter-group-heartbroken-two-innocent-men-arrested-sting.html

Den här direktsända pedofiljagandet fungerar ju väldigt dåligt. Att mer komprimerat lägga ut klipp i efterhand fungerar bättre. För under en konfrontation och ett tag efter finns möjligheterna till att felsöka.

Dumpen kontaktar ju ibland polisen och då kan de agera innan någon som har förstört material. Men det är ju upp till polisen. Kalmarpolisen där sumpade verkligen chansen.
Citera
2022-12-03, 06:35
Avslutad
Citat:
Det är det här jag påpekat hela tiden. Helt jävla uppenbart för en som kan tänka själv och inte låter sitt sinne fördunklas av pöbelns kollektiva reptilhjärna.

Hade också tänkt att framhålla de inläggen.[*] Man känner igen Dumpen och dumplingarna i var och varannan mening...
[*] #42119, #42124
Senast redigerad av Brooz 2022-12-03 kl. 06:39. Anledning: Tillägg ref. inläggsnummer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in