2022-12-13, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Varför ska cannabisen vara labbtestad?
Menar du att det kan vara utblandat?

Ska det säljas i affärer så ska den ju vara labbtestad. Finns utblandat/besprutade med rc på den svarta marknaden men mest för att kolla så det inte finns spår av farliga kemikalier som man kan ha odlat med som PGR's (sök pgr weed) och liknande. Men man testar ju även för att se hur mycket Cannabinoider det innehåller (cdb halt, thc halt, vilken typ terpener och hur många %).
Citera
2022-12-13, 09:06
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Ska det säljas i affärer så ska den ju vara labbtestad. Finns utblandat/besprutade med rc på den svarta marknaden men mest för att kolla så det inte finns spår av farliga kemikalier som man kan ha odlat med som PGR's (sök pgr weed) och liknande. Men man testar ju även för att se hur mycket Cannabinoider det innehåller (cdb halt, thc halt, vilken typ terpener och hur många %).

Blir det legaliserat borde det ju då ske tester precis som det är med alkohol och livsmedel.
Citera
2022-12-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Blir det legaliserat borde det ju då ske tester precis som det är med alkohol och livsmedel.

Så kommer det bli, men i USA är det ett väderlöst system på alla fronter! Vet inte om detta gäller i alla stater men thc halten får vara runt 10% fel så står det 30% thc så kan det lika gärna vara 20%...såg något om detta men kommer inte riktigt ihåg.

När det blir lagligt här så kommer det bli så dyrt att den svarta marknaden fortfarande kommer blomstra, man måste erbjuda billigt cannabis! Det är ju en ört och inte guld, för i Cali får du betala 600kr-1000kr/3.5g om du skall köpa top shelf i affärer.
Citera
2022-12-13, 09:24
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Så kommer det bli, men i USA är det ett väderlöst system på alla fronter! Vet inte om detta gäller i alla stater men thc halten får vara runt 10% fel så står det 30% thc så kan det lika gärna vara 20%...såg något om detta men kommer inte riktigt ihåg.

När det blir lagligt här så kommer det bli så dyrt att den svarta marknaden fortfarande kommer blomstra, man måste erbjuda billigt cannabis! Det är ju en ört och inte guld, för i Cali får du betala 600kr-1000kr/3.5g om du skall köpa top shelf i affärer.

Precis priset är avgörande helt klart. Vettiga priser när det är legat, då minskar gängens inkomster.
Citera
2022-12-13, 09:30
Medlem
Citat:
Precis priset är avgörande helt klart. Vettiga priser när det är legat, då minskar gängens inkomster.

Man kan ju hitta ok priser i vissa stater men det verkar vara betydligt billigare i Kanada, men tyvärr går båda länderna åt helvete och motståndarna här i Sverige försöker skylla det på det lagliga gräset men det har varit utför länge...bara kolla på Kanada's president Justin T, hur fick han ens 10 röster?
Citera
2022-12-13, 09:35
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Man kan ju hitta ok priser i vissa stater men det verkar vara betydligt billigare i Kanada, men tyvärr går båda länderna åt helvete och motståndarna här i Sverige försöker skylla det på det lagliga gräset men det har varit utför länge...bara kolla på Kanada's president Justin T, hur fick han ens 10 röster?
Så är det tyvärr och en legalisering i Sverige är nog rätt långt borta. Fortfarande finns det folk som inte vet skillnaden mellan hasch och heroin.
Citera
2022-12-13, 09:40
Medlem
Citat:
Så är det tyvärr och en legalisering i Sverige är nog rätt långt borta. Fortfarande finns det folk som inte vet skillnaden mellan hasch och heroin.

Ja tyvärr men om befolkningen hade haft rätt info och inte varit så programmerade med propaganda så hade majoriteten varit för en legalisering.

"Vi" är så korkade och tror att "vi" har rätt medans resten av jorden har fel, för varje år så legaliserar ett par nya länder men dom har fel och "vi" har rätt...skrämmande hur lite folk använder sin hjärna.
Citera
2022-12-14, 19:29
Medlem
Citat:
Så är det ju helt klart. En del gillar cannabis och en del inte. Samma med tjack och opiater och så vidare.
Sedan när det gäller cannabis så kan det vara skitröka som inte ger något bra rus. Beror ju också på vad man vill uppleva av ruset.

Precis så är det! Har fått riktigt dåligt flera gånger och då har man fått ångest istället. Jag är mest ute efter avslappnande och uforiska effekterna av det.
Citera
2022-12-18, 15:24
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Precis så är det! Har fått riktigt dåligt flera gånger och då har man fått ångest istället. Jag är mest ute efter avslappnande och uforiska effekterna av det.
Du kanske mår allmänt dåligt som mig. Och därför mår du dåligt av cannabis.
Citera
2022-12-18, 17:17
Medlem
HarryHurtigs avatar
Citat:
Du kanske mår allmänt dåligt som mig. Och därför mår du dåligt av cannabis.

Hm tror inte det är därför. Det brukade vara min favoritdrog, rökte varje dag i 2 år som ungdom. Mådde inte jättebra egentligen men när jag rökte så var allt lugnt.

Nu känns det som att jag är en helt annan människa och skulle jag röka idag får jag extrema katastroftankar och mycket ångest. Mitt mående idag är däremot mycket bättre generellt.

Det verkar alltså påverka en väldigt annorlunda beroende på var man är i livet och vilka "grundläggande" tankar man har. Nu mera så tänker jag på framtiden och sånna saker på ett hälsosamt sätt, men då sket jag lite i vilket. Tror den naturliga men hälsosamma oron kan fucka med en när man röker.
Citera
2022-12-18, 17:24
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Vad är grejen med att skriva "Vad i helvete..." i sina frågeställningar. Det låter så jävla överdrivet, helt ärligt. Rasar TS över att det finns de som gillar cannabis, eftersom TS själv inte gör det?
Citera
2022-12-18, 17:37
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Okej! Tack!
Men om vi tänker om 10 år och jag mår bättre och kommit över mina trauman och lever i en trygg miljö så kanske jag gillar det då?

Förmodligen.

Många får nojjor för att de VET att de är påtända av en olaglig drog, Ett slags nojja som samhället bidragit med. Sedan kan man reagera negativt på cannabis på grund av personliga psykiska händelser.

Är man i balans och befinner sig i ett land där cannabis rökning är helt lagligt så mår många betydligt bättre av ruset än vad de gör i Sverige.

Så även omgivningens syn på drogen kan spela in mycket.

Att röka på om man sitter på en pråm i Amsterdam en sommardag är väldigt mycket trevligare än att röka på i ett köpcenter i en storstad i Sverige.

Dagens cannabis har mist en del av sin charm på grund av höga THC halter och manipulerade cannabis stammar. Dessa slår värre än 70-talets röka.. även sorten av cannabis påverkar olika en del gör dig "mellow" och lugn medans annan kan stena ner dig ordentligt och ge svåra nojjor som personen kanske inte är med på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in