Citat:
Jag vill jobba som lastbilschaufför, industriarbetare eller annat vanligt kneg i USA (sånt jag gjort här hemma i Sverige, och sånt som jag vet att jag kan) om jag ska gå på CSN, gör jag det för att gå någon IT-utbildning, eller liknande. Mest för att rida ut bostads"kraschen" här, och avvakta tills priserna åker uppåt igen. Sedan säljer jag, tar med vinsten, och skaffar bankkonto i USA. Skulderna, blattarna, miljötramset och resten lämnar jag kvar här i Svedala!
Förstår att du vill dra. Kan man det ska man ju det. Men det är svårt att få jobb där som lastbilschaufför eller liknande jobb för lågutbildade. Man ska ha en kompetens som är bristvara där för att kunna få ett Greencard. Och att kunna flytta till USA på grund av egen förmögenhet kräver nog minst 10 miljoner på banken. Får du nånsin såpass för din bostadsrätt?
Det enklaste sättet då är att hitta en amerikan o gifta sej. Greencard direkt. Efter 5 år kan du söka medborgarskap. Har du levt lagligt i 5 år så är det inga problem. Vill du skilja dig innan dessa 5 år så måste du ha fått anställning på nåt åkeri först. Men även med anställning kan ditt Greencard dras in. Du kan anses ha fejkat giftemål för att få Greencard.
Så det gäller då att hitta en kvinna du verkligen gillar på riktigt. Och det är såklart lite svårt eftersom Atlanten ligger emellan. Svårt att hälsa på den man hittat på en dejtingsajt där.