2022-12-01, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Du ser visst faror lite överallt. Jag tänker inte göra något för att förhindra dig i något som helst – jag försöker prata med dig. Det verkar du tolka som någon form av intervention. Mår du bra?

Som sagt, vi har sett massor med heterosexuella karaktärer i Disneyfilmer genom åren, och jag har inte sett dig protestera mot det trots att du tycker att sexualitet inte hör hemma i barnfilm.

Hur lyfts heterosexualitet fram i barnfilmer? Förklara gärna det, för inte i en enda Disneyfilm jag sett där alla är heterosexuella, nämns sexualitet en enda gång?

Och ja jag ser faror lite överallt. Det är nog det som skiljer oss normala människor från er vänsterextremister. Vi vet att eld gör ont, det bränns. Ni måste bränna er på elden innan ni fattar att den är farlig. Inte ens då förstår ni att eld ALLTID gör ont. Det kanske bara var den här, just denna elden som var så varm. Nästa eld kanske är "snällare" vi testar den också! Den retoriken har ni ju kört med invandringen.

Vi normala människor vet att apor och vilda djur inte är något man vill ha i sitt hem. Ni bjuder in apa, efter apa. Ni ser hur dom sliter sönder hela bostaden, MEN alla apor är ju inte sådana, nästa apa är säkert jättesnäll....och så fortsätter det i all evighet. Sen när det är ERAN EGNA bostad det gäller....då är plötsligt inte apan lika välkommen och önskad. Men när det gäller andras bostäder, då finns det hopp!

Hycklare, pedofiler och våldtäktsmän - det är vänstern i ett nötskal det.
Citera
2022-12-01, 11:16
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Wow, vilket bra svar. Tack! (:
Det här resonemanget kan jag helt klart förstå. Och ja, vem gillar plattityder.

Den enda detaljen som skaver är förutsättningen att Disney skulle vara mer intresserade av att "uppfostra" sin publik än att tjäna pengar. Det har jag svårt att tro. Min misstanke är snarare att de just nu undersöker sätt att nå andra marknader, alternativt att de tror att den bad will de skulle få av att fortsätta producera heteronormativt content skulle medföra oönskade ekonomiska förluster.

Jag tror också att Disney som organisation främst är intresserade av att tjäna pengar. Men jag tror att fenomenet bäst förklaras av en form av entrism. Anställer man tillräckligt många medarbetare vars åsikt är att politisk agenda är överordnat företagets välmående kommer företaget sakta att stuvas om i politisk riktning oavsett om det är införetagets intresse eller ej. Jag tror även ironiskt nog att bolag som styrs av ”äldre vita män” är mer känsliga för detta än andra bolag eftersom dessa inte vågar sätta ner foten när yngre kvinnliga anställda för fram idéer om representation före kvalitet etc.
Citera
2022-12-01, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har du sett trailern över huvud taget eller gillar du att snacka ur arslet?

https://www.youtube.com/watch?v=bKh2G73gCCs&ab_channel=WaltDisneyAnimation Studios

Japp, och ingen propaganda visas i trailern. Det är precis därför föräldrar inte vet vad dom kan låta sina barn titta på nuförtiden. Det är äckligt.
Citera
2022-12-01, 11:19
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Förstår jag det rätt: Du har inte sett filmen men har ändå gjort en analys av den?
Förstår jag det rätt, det har du också gjort.

Man behöver inte ha sett en film för att läsa detta och sedan läsa vad filmen innehåller för att påvisa att de har en plan.

https://www.opindia.com/2022/03/disney-president-wants-more-disney-characters-to-be-lgbtq-says-her-children-pansexual-and-transgende r/
Senast redigerad av grungewhore 2022-12-01 kl. 11:22.
Citera
2022-12-01, 11:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
https://www.youtube.com/watch?v=bKh2G73gCCs&ab_channel=WaltDisneyAnimation Studios

Japp, och ingen propaganda visas i trailern. Det är precis därför föräldrar inte vet vad dom kan låta sina barn titta på nuförtiden. Det är äckligt.
Du har alltså sett trailen och ändå tror du alltså på allvar att filmen fokuserar på en persons sexualitet? Mår du bra?
Citera
2022-12-01, 11:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Hur lyfts heterosexualitet fram i barnfilmer? Förklara gärna det, för inte i en enda Disneyfilm jag sett där alla är heterosexuella, nämns sexualitet en enda gång?

Och ja jag ser faror lite överallt. Det är nog det som skiljer oss normala människor från er vänsterextremister. Vi vet att eld gör ont, det bränns. Ni måste bränna er på elden innan ni fattar att den är farlig. Inte ens då förstår ni att eld ALLTID gör ont. Det kanske bara var den här, just denna elden som var så varm. Nästa eld kanske är "snällare" vi testar den också! Den retoriken har ni ju kört med invandringen.

Vi normala människor vet att apor och vilda djur inte är något man vill ha i sitt hem. Ni bjuder in apa, efter apa. Ni ser hur dom sliter sönder hela bostaden, MEN alla apor är ju inte sådana, nästa apa är säkert jättesnäll....och så fortsätter det i all evighet. Sen när det är ERAN EGNA bostad det gäller....då är plötsligt inte apan lika välkommen och önskad. Men när det gäller andras bostäder, då finns det hopp!

Hycklare, pedofiler och våldtäktsmän - det är vänstern i ett nötskal det.
Gud så mycket trams i ett inlägg. Pratar vi fortfarande om filmkarsktärers sexualitet eller ska tråden flyttas till I&I???
Citera
Medlem
Citat:
Lärandet sker genom förskola, skola. Underhållning ska vara fri från äcklig vänsterpropaganda. Speciellt när filmerna/underhållningen riktar sig mot barn.
Du motsätter dig alltså underhållning som står envar fritt att konsumera - där konsumtionsvalet och förklaringsbördan helt och hållet vilar på föräldern - detta samtidigt som du lever i övertygelsen om att HBTQxyz-certifierade kollektiv sköter bildandet utifrån din redogjorda världsbild?

Citat:
Är det en "brist" att inte stå bakom vänsterns tramspropaganda? Okej.
Vuxna människor som inte kan förklara narrativen i en barnfilm, en film som alltså anses lämplig från sju års ålder, kan helt klart betraktas som bristfälliga.

Citat:
Tror du den åldersgränsen följs i hemmiljö om det står Disney över hela filmen? Knappast.
Det ständigt återkommande svaret; Föräldraansvaret. Disney äger inte din TV eller fjärrkontroll.
Citera
Bannlyst
Citat:
Du har alltså sett trailen och ändå tror du alltså på allvar att filmen fokuserar på en persons sexualitet? Mår du bra?

När har jag sagt att filmen fokuserar på en persons sexualitet? Det jag stör mig på är att det nämns/uppmärksammas i filmen att en av negerkaraktärerna är homosexuell. Vad har det att göra i en barnfilm?

Hur mår du själv egentligen?
Citera
2022-12-01, 11:24
Bannlyst
Citat:
Gud så mycket trams i ett inlägg. Pratar vi fortfarande om filmkarsktärers sexualitet eller ska tråden flyttas till I&I???

Blev det lite fel i PK-kalkylen för dig nu eller vad är det frågan om?
Citera
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Jag kommer definitivt se den. Jag är väldigt nyfiken på att se vad det är som får högersnöflingorna att gråta så högljutt den här gången.

Disneys bästa film hittills, Fantasia, gjorde också ett uselt resultat till en början. Uppenbarligen har de både råd och lust att experimentera, vilket är glädjande. Om de dessutom lyckas orsaka hjärtattack hos några högertroll är det en välkommen bonus.

Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Mm, det är det vi märker i trådar som dessa - massa vänster snöflingor som gråter om en barnfilm

Ja jag kommer se den men liksom vi vet redan vad för typ av män som gråter över sånt här så det är inte ens roligt det heller. Ännu en barnfilm med märkligt hög budget.

Det märkliga är att ni två vuxna personer vill se en uppenbart kass barnfilm bara för att våga trotsa "högertrollen", sen agerar ni som om det kommer ge er något "moraliskt övertag".

Förövrigt så tjänade Fantasia in sina pengar på VHS/DVD-releasen, ett koncept som Disney lämnat för länge sen, om en film förlorar 100 miljoner dollar på bio så kommer den INTE break even på Disney+.
Disneys aktie har fallit nästan 40% senaste året så de enda som lär få en hjärtattack är deras aktieägare.
Citera
Medlem
Har tyvärr sett skitfilmen med barnen utan att veta vad jag gav mig in på. Den kan sammanfattas typ:

- Lets go towards the great adventure, son!! You & I!

- But But….

- No butts! Except your fag boyfriend with earrings.

- So you dont oppose dad?

-Of course not my fagit son. Your mom is fantastic nigger pilot by the way!

- Lets go save the environment now!!
Citera
2022-12-01, 11:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Jag kan tycka det är märkligt att företag inte haft representation av t ex svarta karaktärer innan, då de rent marknadsmässigt kan sälja 20% mer.

Men att ha en agenda när man skapar något är frånstötande för många, särskilt när man riktar sig till barn:
https://www.opindia.com/2022/03/disney-president-wants-more-disney-characters-to-be-lgbtq-says-her-children-pansexual-and-transgende r/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in