2022-12-01, 10:37
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Ja, jag tillhör den normalfuntade delen utav befolkningen som kan hålla isär riktiga människor, och trams. Du är vaken du....

Nej, tittar själv mycket på film. Men klarar inte av woke-tramset, sånt skräp stänger jag av. Vill man höra/se propaganda ska man söka sig till sådant. Vill man se film och underhållning, ska man kunna göra det utan pekpinnar/propaganda.
Menar du att någon tvingar dig att se filmer du inte vill se? Det verkar jobbigt.
Citera
2022-12-01, 10:38
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Vilka ekonomiska och politiska propagandabudskap tycker du har bakats in i den här filmen, och på vilket sätt?
Det är uppenbart att om man marknadsför något med en svart bög som karaktär så är det en flirt med BLM och LGBTQ-communityt, som man genom de senaste åren stött. Du kanske missat intervjuerna med Disney?

Edit:
https://www.nbcnews.com/nbc-out/out-news/disney-heir-comes-publicly-transgender-condemns-anti-lgbtq-bills-rcna23888

Ett av många exempel på Disneys nya agenda.
Senast redigerad av grungewhore 2022-12-01 kl. 10:41.
Citera
2022-12-01, 10:38
Medlem
Stormkappas avatar
Citat:
Men varifrån kommer kravet att kulturen bara ska få skildra det som är "normalt"? Jag vet att nazisterna tyckte det på sin tid men vi har ju kommit lite längre i civilisationsbygget sedan dess.

längre i civilisationsbygget? Är mångkultur, främmande religioner och kaos bättre än att ha trygga hyfsat homogena länder där befolkningen känner igen sig och känner tillit till varandra? Vad är det som utvecklats i samhället till det bättre tycker du? Ge mig några exempel, för jag har nämligen svårt att hitta något som rättfärdigar massinvandringen och folkutbytet, jag tycker bara att samhället blir sämre, kallare och våldsammare
Citera
2022-12-01, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -.0
Du verkar missa föräldraansvaret - förklaringsbördan och däri lärandet. Hur annars tänker du att barnen får insikt i sig själva och andra?

Men såklart; Det är lättare att förbjuda vetskap om ens egna brister.

Och utöver detta - filmen är från sju år.

Lärandet sker genom förskola, skola. Underhållning ska vara fri från äcklig vänsterpropaganda. Speciellt när filmerna/underhållningen riktar sig mot barn.

Är det en "brist" att inte stå bakom vänsterns tramspropaganda? Okej.

Tror du den åldersgränsen följs i hemmiljö om det står Disney över hela filmen? Knappast.
Citera
2022-12-01, 10:41
Medlem
bomhulls avatar
Har netflix men ej kollat på skräpet .
Jag vill inte se något som gynnar det onda...
Citera
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är uppenbart att om man marknadsför något med en svart bög som karaktär så är det en flirt med BLM och LGBTQ-communityt, som man genom de senaste åren stött. Du kanske missat intervjuerna med Disney?

Edit:
https://www.nbcnews.com/nbc-out/out-news/disney-heir-comes-publicly-transgender-condemns-anti-lgbtq-bills-rcna23888

Ett av många exempel på Disneys nya agenda.
Förstår jag det rätt: Du har inte sett filmen men har ändå gjort en analys av den?
Citera
Medlem
anaryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Kommer just DU se "Strange World"?
Nej, jag bojkottar all judisk demoraliseringspropaganda.
Citera
Bannlyst
Citat:
Menar du att någon tvingar dig att se filmer du inte vill se? Det verkar jobbigt.

Ska försöka förklara så att även du förstår (Börjar inse att du är smått utvecklingsstörd)

Det är ingen som tvingar mig att se på vissa filmer. Däremot TVINGAS det in mycket propagande/woke-bullshit i filmer nu för tiden. Då stänger jag av.

Barn har inte den förmågan, att skilja på vad som är vettigt/riktigt och vad som är propaganda/trams. Dom tar in allt, oavsett om dom vill eller inte. Därför ska vänsterpropaganda och woke/pedofilsnusk/HBTQCP-fjolleri inte förekomma i barnfilmer.
Citera
2022-12-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Sources told Variety that Strange World will likely lose at least $100 million in its theatrical run. The film will need to make at least $360 million just to break even, they estimated.

'Stop Making Everything Sexual'

Others used the box office numbers as an example of the expression "Get Woke, Go Broke." Adopted by conservatives, it expresses the view that corporations that embrace political correctness or cave to the demands of social justice activists will suffer financially as a result.

För er som inte är uppdaterade så bockar den i princip av hela woke-listan, bland annat är huvudkaraktären en öppet homosexuell neger.

Tänk att det skulle komma en dag då det tydligen är viktigt vilket hål karaktärer vill stoppa sin kuk i - i barnfilm... fy fan... men ändå gött att den storfloppar! Dock blir man ju rädd för vad judarna ska försöka trycka på våra barn nästa gång... hoppas verkligen inte att de går mot att normalisera pedofili som tyvärr allt lutar mot med "one love" och allt vad det nu heter.

Ordet är fritt!
Kommer just DU se "Strange World"?

Mycket rasism på en gång här. Men spontant låter det som om du aldrig har sett en Disneyfilm i hela ditt liv? Du får för fan reda på sexuell läggning på varje karaktär om du tittar på katterna i Aristocats.

Och att nästa steg, efter den här floppen, skulle vara att normalisera pedofili? Skrev du inlägget från 1950-talet?
Citera
2022-12-01, 10:42
Medlem
Hazizas avatar
Allt Disney producerat de senaste åren är woke med en massa bögeri och onödigt många negrer i.

Ingen vill se sånt förutom vänsterliberaler, i Kina och andra delar av världen censorers de bort eller filmen visas inte överhuvudtaget.
Citera
2022-12-01, 10:43
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Ska försöka förklara så att även du förstår (Börjar inse att du är smått utvecklingsstörd)

Det är ingen som tvingar mig att se på vissa filmer. Däremot TVINGAS det in mycket propagande/woke-bullshit i filmer nu för tiden. Då stänger jag av.

Barn har inte den förmågan, att skilja på vad som är vettigt/riktigt och vad som är propaganda/trams. Dom tar in allt, oavsett om dom vill eller inte. Därför ska vänsterpropaganda och woke/pedofilsnusk/HBTQCP-fjolleri inte förekomma i barnfilmer.
Jag tänker mig att det är föräldrarnas sak att avgöra vilka filmer deras barn ska få se. Varför vill du lägga dig i andras barnuppfostran? Har det något att göra med din högerextrema agenda?
Citera
2022-12-01, 10:44
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Allt Disney producerat de senaste åren är woke med en massa bögeri och onödigt många negrer i.

Ingen vill se sånt förutom vänsterliberaler, i Kina och andra delar av världen censorers de bort eller filmen visas inte överhuvudtaget.
Lol ja, allt är mycket bättre i Kina. Kanske dags att flytta dit så att du slipper allt obehagligt vänsterflum i film?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in