Citat:
Du beskrev just allt jag sa, typ. Förutom att den kan vara uppdiktad. Självklart kan det vara en vals jag drog här, på nätet. Kanske passar för en annan tråd, förstår att du går hårt åt mig nu eftersom det är i denna tråd. Men som jag nämnde ligger någon slags militär-drönare närmre verkligheten. Jag var heller inte ensam att se den.
Då vore det dock mycket intressant att höra mer om vad det kan ha varit. Det jag är mest intressersd av är den extrema hastigheten den kom upp i, och hur den kunde göra manövrar som inte ett flygplan gör, hur den propellerades alltså. Hemligt militärt projekt? Känns ändå kul att veta att någon jävel flyger runt med sånt. Och det där var som sagt runt 2010...
Då vore det dock mycket intressant att höra mer om vad det kan ha varit. Det jag är mest intressersd av är den extrema hastigheten den kom upp i, och hur den kunde göra manövrar som inte ett flygplan gör, hur den propellerades alltså. Hemligt militärt projekt? Känns ändå kul att veta att någon jävel flyger runt med sånt. Och det där var som sagt runt 2010...
Tack för att du ser på mitt svar på ett sunt sätt, och inte reser ragg och börjar tramsa som annars är extremt vanligt när man svarar på ett kanske vetenskapligt tråkig sätt för de som man svarar.
Nåväl.
Mina logiska tankar om din beskrivning.
Det är synnerligen osannolikt att man på den tiden skulle ha så små och så kraftfulla drönare de skulle kunna göra sådana manövrar.
Hur tyst den var är nog svårt att avgöra då du väl inte stod ute och lyssnade, så den kan ju haft ljus för sig med som var kan ha överröstats av andra ljud runt dig.
På den tiden fanns knappast drönare i den storleken du beskriver med sådan batterikapacitet att de skulle klara några längre sträckor, och ”moderskepp” borde ni ha upptäck på er radar kan man tycka.
Nä så tyvärr, det är överlägset mest sannolikt att storyn antingen är uppdiktad eller handlar om misstolkning av avstånd storlek etc, och att det kan ha varit nåt helt annat än det du tror.
Säger inte att det var så i ditt fall, men det är tyvärr inte ovanligt att folk kan misstolka reflexer av ljuskällor genom eller mot fönster/glasrutor etc för att vara märkligt som far runt i luften utanför och göra omöjliga manövrar.