2022-11-27, 17:07
Medlem
CockWitchs avatar
Hej pundarsvin!

Jag undrar hur det känns att ta fentanyl? Låt säga en låg dos. Hur reagerar man fysiologiskt och psykiskt? Får man konstiga små skumma svettningar?
Citera
2022-11-28, 14:01
Medlem
3ncor3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elden1
Brukar vanligtvis de franska subutexen men har dom senaste veckorna haft svenska Actavis 8mg.
Tycker inte jag känner alls samma välmående som jag brukade göra på dom franska.
Någon mer än jag som upplevt något liknande?

Citat:
Ursprungligen postat av Jontessyster
Nu pundar jag inte på sub (längre) men alltid tyckt att den enda bra ”svenska” är Sandoz. Actavis ger jag inte mycket för. Spända käkar och huvudväk dessutom. Franska har jag för mig är bättre ja.

Håller med också, Orifarm, Actavis o de andra håller inte samma kvalité o funkar inte på "rätt" sätt för mig så bad min läkare att skriva att de på apoteket inte får byta ut från Sandoz...
Citera
2022-11-28, 14:02
Medlem
3ncor3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Hej pundarsvin!

Jag undrar hur det känns att ta fentanyl? Låt säga en låg dos. Hur reagerar man fysiologiskt och psykiskt? Får man konstiga små skumma svettningar?

Har du tagit o undrar om d du känner e pga fentan lr bara för o få igång en diskussion?
// 3ncor3
Citera
2022-11-28, 14:44
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3ncor3
Har du tagit o undrar om d du känner e pga fentan lr bara för o få igång en diskussion?
// 3ncor3
Jag har tagit lite tabletter som innehåller någon sorts benso, det vet jag garanterat, men den kan också innehålla något annat. Vissa har pratat om att de kan innehålla fentanyl. Och jag får en lite konstig reaktion som jag inte helt känner igen från benso. Tex när de börjar slå på så får jag en skum typ av svettningar. Och jag är konstant orolig i magen, känner mig skitnödig hela tiden nästan.
Citera
2022-11-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Jag har tagit lite tabletter som innehåller någon sorts benso, det vet jag garanterat, men den kan också innehålla något annat. Vissa har pratat om att de kan innehålla fentanyl. Och jag får en lite konstig reaktion som jag inte helt känner igen från benso. Tex när de börjar slå på så får jag en skum typ av svettningar. Och jag är konstant orolig i magen, känner mig skitnödig hela tiden nästan.

Nee sådär fungerar inte fentanyl. Dessutom så är skitnödig det sista du skulle bli av opioider...
Citera
2022-11-29, 07:40
Medlem
voidxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Ni som slår i er suben brukar ni filtrera eller lägger ni bara ner den i pumpen, drar upp vatten och skakar tills det löst upp sig? Så gör jag och typ alla jag känner mig fattat det som att det inte är särskilt bra för kroppen pga allt bindemedel. Fattat det som att 98% av en fransk b8a är bindemedel och endast 2% är buprenorfin. Har för mig att en sub väger 400 mg. Men oavsett så innehåller dom väldigt mycket bindmedel!

Filtrera alltid. Jag har en vän som slog i sig en B8 och fick amputera armen ovanför armbågen då det blev stopp i kärlet. Han hade filtrerat tom också, men bara med ciggfilter. Ska du slå i dig sub använd micronfilter från sprutbytet.
Citera
2022-11-29, 07:54
Medlem
Hej, ville bara fråga om någon mer som har/hart bulvidal som fått biverkningarna Håravfall. Jag håller på och tappar allt mitt hår. Har nu tappat 70% av håret. Och allt är undersökt och det kommmer fram till att det är bulvidalen som orsakar det. Har en vän som ochså har bulvidal som fick samma biverkning. Det känns inte så roligt att vara kvinna och tappa allt sitt hår. Dock så är det två veckor sen jag bytte tillbaka till tabletter. Men förmodligen så växer det ut igen. Jag hoppas det!

Mvh
Citera
2022-11-29, 13:12
Medlem
Opiaters avatar
Buvidal + tramadol ?

Jag ska då få min buvidal veckoinjektion imorgon, tänkte ta ungefär 400 mg kanske 2-3 timmar innan injektionen
Jag vet ju att buprenorfin och tramadol faktiskt går att blanda men hur tror ni det kommer gå?
Kommer dem interagera med varandra eller är jag safe?

MVh✌🏼
Citera
2022-11-29, 15:43
Moderator
Morfar-52s avatar
"Buvidal + tramadol ?" infogad./mod
Citera
2022-11-29, 16:50
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvax1989
Hej, ville bara fråga om någon mer som har/hart bulvidal som fått biverkningarna Håravfall. Jag håller på och tappar allt mitt hår. Har nu tappat 70% av håret. Och allt är undersökt och det kommmer fram till att det är bulvidalen som orsakar det. Har en vän som ochså har bulvidal som fick samma biverkning. Det känns inte så roligt att vara kvinna och tappa allt sitt hår. Dock så är det två veckor sen jag bytte tillbaka till tabletter. Men förmodligen så växer det ut igen. Jag hoppas det!

Mvh
Asså det är inte buvidalen som orsakar erat håravfall, hur gammal är du ...?

Buprenorfin orsakar inte håravfall
Citera
2022-11-30, 15:14
Medlem
snooper123s avatar
Hur är det att ta suboxone när jag fått buvidal?
Kommer jag bli mer hög eller kommer naloxonet i suben göra för mycket skada?
Citera
2022-12-01, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
Asså det är inte buvidalen som orsakar erat håravfall, hur gammal är du ...?

Buprenorfin orsakar inte håravfall

Jo det är det jag menar att bulvidalen som orsakar det. Jag är 33 år. Det är ju inte bara ren bupernorfin och sojaböna i det 🤭
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in