2022-09-20, 10:54
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Nja 12 mg utan tolerans låter mycket, men räkna med att kanske känna av max hälften, den är värdelös den här varianten.

man får 0 effekt förutom som det är tänkt medicinskt av denna skit filmen eller va fan det är.
Det är skit. plus suboxone och naloxon som är skitsvårt att dosera. Får bara halva effekten av suboxone jämfört med vanlig sub, samt jobbigt illamående av naloxonen möjligen.

Kan ju återkoppla med att jag blev ganska dunder på det ändå. Men hade man försökt jämföra med sub 8or via inhalation... Så kanske det känts som 6mg eller så. Så precis som du sa i princip.
Sen kom jag på mitt i det hela att jag inte riktigt uppskattar ruset längre heller.. Inslag av ågren också i det hela. Nja blir inte fler gånger iallafall.
Citera
2022-09-23, 01:45
Medlem
FatFreddysCats avatar
Ni som använder eller använt Norspan plåster och haft problem att se till att dessa sitter på plats (speciellt på sommaren när det är varmt eller om man är utomlands i värmen med och badar dagligen etc etc) så har jag hört att man kan ha Tegaderm Transparent Dressing eller Bioclusive Transparent Dressing som man då täcker över Norspan (i vanliga fall ska ju Norspan plåster EJ täckas över) men dessa två är godkända visst. Dock jäkligt dyra... Vanlig kirurgtejp funkar inte så bra direkt i värme eller vatten och lossnar lätt... Så någon som har något gott att säga om dessa två produkter? Frågade mitt Apotek om detta som hade noll koll... Visade t o m att det är godkänt i bland annat USA (Denna medicin heter väl Butrans där) och står t o m på deras hemsida att Tegaderm eller Bioclusive kan användas för extra fäste vid värme eller dusch/bad m.m. Från sida 22 på deras hemsida:

https://www.butrans.com/images/pdf/pharmacistsGuide.pdf

"If the edges of the BUTRANS
patch start to loosen:
• Apply first aid tape only to the
edges of the patch.
• If problems with the patch not
sticking continue, cover the patch
with special see-through adhesive
dressings (for example Bioclusive
or Tegaderm).
° Remove the backing from the
transparent adhesive dressing
and place it carefully and completely over the BUTRANS patch,
smoothing it over the patch and
your skin.
• Never cover a BUTRANS patch
with any other bandage or tape. It
should only be covered with a special see-through adhesive dressing.
Talk to your healthcare provider
or pharmacist about the kinds of
dressing that should be used."

Visade upp detta och personalen på detta Apotek stod som fågelholkar och liksom "Öh vi har kirurgtejp".

Och Tegaderm fanns på detta Apotek men finns många olika storlekar och varianter och hade hoppats på svar från dom men icke... Min smärtläkare är inte den lättaste att nå heller men förhoppningsvis har hen koll på detta. Märkligt annars.

Sorry för långt och osammanhängande text kanske. Trötta ögon som vanligt. Så inga tips tack om att kirurgtejp funkar kanon längs kanterna för det gör det inte hahaha. Kanske på hösten/vintern nu men direkt när det blir varmare eller om man tar en dusch så lossnar skiten (tejpen, inte Norspan) direkt typ. Och när tejpen lossnar så öppnar sig oftast en liten lucka i plåstret och vattnet kommer in under plåstret och jag kan ha tokfel men känns spontant som att effekten blir sämre om vatten kommer in under plåstret så att säga där medicinen utsöndras. Som sagt, kan ha tokfel där.

Väl mött och trevlig Fredag till er alla nu!
Senast redigerad av FatFreddysCat 2022-09-23 kl. 01:48.
Citera
2022-09-27, 01:19
Medlem
Ni som slår i er suben brukar ni filtrera eller lägger ni bara ner den i pumpen, drar upp vatten och skakar tills det löst upp sig? Så gör jag och typ alla jag känner mig fattat det som att det inte är särskilt bra för kroppen pga allt bindemedel. Fattat det som att 98% av en fransk b8a är bindemedel och endast 2% är buprenorfin. Har för mig att en sub väger 400 mg. Men oavsett så innehåller dom väldigt mycket bindmedel!
Citera
2022-09-30, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Ja jo, är ju därför jag tipsade om Lactulos.
Det är ett preparat du kan ta resten av ditt liv om du vill.
Jobbade tidigare inom äldreomsorgen/LSS där dom flesta brukare hade använt det i åratal för att hålla magen lugn.

Att hetsa igång magen på det viset du gör nu är ju inte speciellt bra, misstänker att babypuder kommer användas frekvent dom närmsta dagarna.

30:- för en flaska är inte heller dyrt.
Har man såna problem som du verkar ha så har du inget att förlora på att åtminstone pröva.
Men som jag skrev, det kan ta någon dag innan magen kommer igång, men fortsätter du med Lactulos sedan så håller den (förhoppningsvis) sig stabil.

Är med i en del smärtgrupper (andra forum), och detta är vad som ligger i topp när det tipsas om vad man ska göra åt hård mage pga värktabletter.

På en nivå längre ner finns ju också Proviva, som kan ha effekt på diverse magproblem. Ett litet glas på morgonen och ett på kvällen kan ge resultat efter några dagar. Testade först efter rekommendation från en läkare då jag stod på nåt läkemedel som slog ut alla bakterier, även dom man behöver i magen. (Borde ha varit någon antibiotika.) Nu kanske dina problem är på en helt annan nivå än vad Proviva kan ha effekt på. Mer ett allmänt tips till er som har diverse olika magproblem. Testa att köpa ett par tetror, inte mycket att förlora på.
Citera
2022-10-14, 08:37
Medlem
Kommit en ny sub-variant nu har edan kommit. Dock bara för patienter som har 8 mg som max ett Implantat på typ 74.2 mg. Sixmo heter den vekar ju undebart om den fungerar men inget för mig som har 16 i tablettform. Den ska även sitta där 6 månader vilket ju är betydligt bättre än buvidal eller för dem som skrivs ut ur programmet. Den sätts in som en P-stav som verkar det som ovanför biceps. Dock så får man ju klara sig på 8 mg om dagen vid behandling med Sixmo.
Citera
2022-10-14, 15:26
Medlem
Ajss avatar
Hur mycket avtändning kan man förvänta sig om man legat på 0.5-1mg om dagen i ca ett år?
(Har klippt det förut efter längre skov men då har det gått massa benso så minns inte hur mycket man led direkt.)
Läser om folk som mår piss i månader, men då känns det som att dom legat på 24mg och blivit klippta från LARO.
Fick tag i lite Tram så har käkat de i veckan, 400-500mg om dagen verkar knappt ge nån effekt, tog sista linan Sub i söndags. Mår inte dåligt (än) och märker mest att jag inte har energin att göra saker på samma sätt, går inte och OCDar och plockar med saker/städar osv. Har Teralen till natten så får sova iallafall.
Försöker röra på mig så mycket jag kan och få sundare vanor, det ska bli skönt att få igång testot igen och slippa den här feta Sub-kroppen 😅

Edit: Nwm.
Senast redigerad av Ajs 2022-10-14 kl. 16:03.
Citera
2022-10-16, 11:33
Medlem
azizzizs avatar
Äter Citodon för smärta och har gjort det nu ett par dagar, men funderar på att köpa en sub istället. Men hur länge bör jag vänta mellan Citodonen och subutexen?

Och visst hjälper sub även mot smärta?
Citera
2022-10-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azizziz
Äter Citodon för smärta och har gjort det nu ett par dagar, men funderar på att köpa en sub istället. Men hur länge bör jag vänta mellan Citodonen och subutexen?

Och visst hjälper sub även mot smärta?

Vänta gärna ett dygn eller tills ATn om du är beroende av opisar kickat in. Sub är inte jätte bra för smärta, skulle tro att kodeinet är bättre isf. Ta inte för tidigt (om du är beroende) då kan du få Post-Acute Withdrawal Syndrome (PAWS). Jag får Sub men inte för smärta men har haft lite smärtor o suben hjälper knappt.
Citera
2022-10-16, 15:47
Medlem
azizzizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Vänta gärna ett dygn eller tills ATn om du är beroende av opisar kickat in. Sub är inte jätte bra för smärta, skulle tro att kodeinet är bättre isf. Ta inte för tidigt (om du är beroende) då kan du få Post-Acute Withdrawal Syndrome (PAWS). Jag får Sub men inte för smärta men har haft lite smärtor o suben hjälper knappt.

Är inte beroende av citodonen, ätit det i ett par dagar bara efter en skada. Men väntar ett par dygn isåfall utan äta dem om jag ska ta suben.

Tack för svar!
Citera
2022-10-16, 16:26
Medlem
fssf

Citat:
Ursprungligen postat av azizziz
Är inte beroende av citodonen, ätit det i ett par dagar bara efter en skada. Men väntar ett par dygn isåfall utan äta dem om jag ska ta suben.

Tack för svar!

Du kommer få mer effekt ju längre du väntar så ju längre desto bättre. Är man inte beroende så är det inga problem att ta några timmar efter skulle iaf säga 12h. Sub är ändå en väldigt stark opiod så tänk på det att börja försiktigt. Bara för den inte biter lika bra på smärta som andra opioida preparat så är den ändå en medel stark opioid medans citodon är en svag opi.
Senast redigerad av ImovaneKungen 2022-10-16 kl. 16:27. Anledning: fssf
Citera
2022-10-18, 09:52
Medlem
Hej tog tramadol senaste igår på morgonen, när kan jag ta suboxone med full effekt?
Citera
2022-10-18, 13:27
Medlem
youlaugh.s avatar
Någon som vet av EGEN erfarenhet hur det är med loperamid och buprenorfin, krockar dom? Kan inte riktigt ta bup än då jag har metadon kvar i systemet så jag vill skjuta på absen tills jag kan gå på subben igen men om loperamiden också krockar är det ju bara tram som gäller typ och JUST idag har jag svårt o lösa tram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in