2022-11-27, 17:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Svaret på din fråga är så klart Euro, så vi inte missuppfattar varandra. Jag har följt Bitcoin och har noll förtroende för den. Det enda du säger nu, är att du hellre skulle spekulera än spela säkert. Vilket jag menar, visar att du inte själv tror riktigt på Bitcoin som en värdebevarare, utan ser den som en ren spekulationsvaluta. Precis som mig.
Jag tycker INTE euron är säker på 10 års sikt. Då satsar jag hellre på att min miljon bevaras bättre i form av 5.8 Bitcoins.
Citera
2022-11-27, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Det man hatar mest är väl alla dessa halvt autistiska människor som tjatar om kryptovalutor hela tiden, se exempel i denna tråd.
Ja fåntrattarna har till och med namn och avatarer som speglar sitt fanatiska närmast sjukliga intresse av krypto.

Svårt att föreställa sig en större samling töntar, tänk att fastna i hissen med dessa mongos?

Man kan ju bara hoppas att dom försvinner ner under den sten där dom hör hemma (och där dom har tillbringat större delen av livet)

Håller delvis med, men då ska man komma ihåg att motståndarsidan är minst lika autistiskt verklighetsfrånvänd. Läs exempelvis komentarerna i den här tråden: https://twitter.com/MagnusRanstorp/status/1593907434204303361

https://www.youtube.com/watch?v=aXL0xdSXc50
Citera
2022-11-27, 18:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Mystiskt att starta tråden just nu, när världens största bedrägerier dyker upp den ena efter den andra, lättlurade människor som TS luras på sin skjorta av onda människor som älskar naivitet och har fattat att "krypto" är vägen till andras plånbok.

All krypto har ett inneboende värde på noll kronor. Krypto är den nya tidens Tulpan.
Citera
2022-11-27, 18:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag tycker INTE euron är säker på 10 års sikt. Då satsar jag hellre på att min miljon bevaras bättre i form av 5.8 Bitcoins.
SEK och USD har funnits i 150 år, GBP i 200 år, berätta vad som gör att du tror att inte Euron som är världens näst största valuta inte klarar 10 år till.
Citera
2022-11-27, 18:44
Medlem
JagLurarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
SEK och USD har funnits i 150 år, GBP i 200 år, berätta vad som gör att du tror att inte Euron som är världens näst största valuta inte klarar 10 år till.
Vad har dessa valutor för inneboende värde då? Lita på staten?? Det är liksom hög inflation och lågkonjunktur samtidigt!
Citera
2022-11-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
.
Införande av crypto skulle innebära snabbare och billigare överföringar, plus att vem som helst skulle kunna se transaktionerna, inte bara banker och myndigheter.

Då är ett ev. införande av crypto betydligt värre än vad jag någonsin har inbillat mig. Jag vill absolut inte att "vem som helst" ska kunna se mina transaktioner. För mig räcker det gott och väl med banker och myndigheter.
Citera
2022-11-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Vad har dessa valutor för inneboende värde då? Lita på staten?? Det är liksom hög inflation och lågkonjunktur samtidigt!

Du kommer väl ihåg stagflationen i mitten på 70-talet? Bra var den inte men vi överlevde även den. Vinnare då blev de som ägde skuldfri fast egendom.
Citera
2022-11-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Då är ett ev. införande av crypto betydligt värre än vad jag någonsin har inbillat mig. Jag vill absolut inte att "vem som helst" ska kunna se mina transaktioner. För mig räcker det gott och väl med banker och myndigheter.

Att nån kan se transaktionerna betyder inte att dom vet att det är du.
Läs på lite om hur det funkar så släpper oron, jag lovar.
Citera
2022-11-27, 22:48
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
El Salvador och Centralafrika har infört det som "legal tender", ja. Det betyder att det är möjligt att betala med Bitcoin.

El Salvador får mycket kritik av oppositionen med tanke på att Bitcoin gått ner. Kritiken lös med sin frånvaro under den tid den gick upp.
Nix, det var stora protester mot Bitcoin-lagen i september 2021 när priset var över 40k. Det var även då Bitcoin-kritikern Mario Gómez greps.
Citera
2022-11-27, 22:55
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LamaLamaLama
Ibland när man scrollar på exempelvis Facebook (eller andra sociala medier) och det dyker upp någon krypto-relaterad nyhet i flödet så är det alltid fullt av folk som är emot krypto i kommentarerna. En gemensam nämnare brukar vara att de är extremt okunniga, dvs. de har inte en aning om vad de pratar om. En annan nämnare brukar vara att det är väldigt hatiska, de verkligen hatar krypto och anser att alla som investerar i det är idioter (även om de gjort 1000ggr pengarna).
Just hatet har jag svårt att förstå. Vad har krypto gjort dem? Har de aldrig investerat så har de ju aldrig förlorat några pengar. Älskar de banker och deras monopol och kontroll över varenda öre de får in och spenderar? Vad är grejen med hatet? Om något så borde ju gemene man omfamna det krypto "står för"?

Hela kryptorörelsen bygger ju exakt på att man vägrar lyssna på dem som faktiskt kan något. Det är otroligt märkligt.
Citera
2022-11-27, 23:00
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:

Men alltså det vore fullkomligt efterblivet att sitta på så mycket cash i tio år. Konor, dollar eller euro spelar ingen roll.
Citera
2022-11-28, 08:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Men alltså det vore fullkomligt efterblivet att sitta på så mycket cash i tio år. Konor, dollar eller euro spelar ingen roll.
Enig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in