2022-11-25, 23:59
Medlem
En annan idé angående mitt SHBG som ligger runt 70nmol/L trots en hälsosam livsstil är att ta 10mg Anavar per vecka. Vilket bör sänka mitt SHBG och således höja mitt tillgängliga testosteron.
Citera
2022-11-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkeleMancer
En annan idé angående mitt SHBG som ligger runt 70nmol/L trots en hälsosam livsstil är att ta 10mg Anavar per vecka. Vilket bör sänka mitt SHBG och således höja mitt tillgängliga testosteron.
Du skulle kunna ta proviron istället för anavar. Proviron sänker effektivt ditt SHBG och bör rimligtvis vara mer hälsosamt i det långa loppet.
Citera
2022-11-26, 13:40
Medlem
Citat:
Tänker börja självmedicinera med TRT efter lång depressions med två självmordsförsök.
Vad som fick mig att landa på just TRT var min upplevelse när jag gick på 500mg Testo C per vecka. Det var den bästa tiden i mitt liv där jag blev helt manisk och la all min fokus på att nå framgång i livet. Idag är jag lönnfet och handlingslös med dåligt självförtroende, en riktigt tafatt person som inte gör det han vill.

Jag har gjort ett test hos Werlabs och jag har inte någon direkt underskott men jag har inte några super nivåer heller för den delen. Jag tänkte börja med 125 mg per vecka fördelat på två injektioner. Tillhands så kommer ja ha en AI vid behov.

Vad tror ni?

Det låter rimligt! Det är vad jag brukar rekommendera mina klienter till att börja med. Du borde inte behöva AI på den dosen och om du behöver det så skulle jag öka injektionsfrekvesen först och främst samt fokusera på att förbättra din kroppskomposition.
Citera
2022-11-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddoft
Du skulle kunna ta proviron istället för anavar. Proviron sänker effektivt ditt SHBG och bör rimligtvis vara mer hälsosamt i det långa loppet.
Hur mycket proviron skall jag ta för att sänka mitt SHBG som naturlig? Jag vill inte påverka min egna testosteron produktion. Kan få tag på 25mg tabletter. Räcker det med några tabletter i veckan?
Citera
2022-11-27, 00:38
Medlem
Citat:
Hur mycket proviron skall jag ta för att sänka mitt SHBG som naturlig? Jag vill inte påverka min egna testosteron produktion. Kan få tag på 25mg tabletter. Räcker det med några tabletter i veckan?
Anavar eller proviron eller trt med testo kommer att påverka din egen testosteronproduktion mycket negativt. Suck.
Citera
2022-11-27, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Anavar eller proviron eller trt med testo kommer att påverka din egen testosteronproduktion mycket negativt. Suck.
https://youtu.be/H64KAkM0wF4
I detta klippet start 2:05 yttrar sig en välrenommerad läkare som jobbar med TRT om just protokollet att microdosera Anavar för att minska SHBG.
Protokollet lyder: Ta 10 mg Anavar två till tre gånger per vecka.
Citera
2022-11-27, 07:38
Medlem
Citat:
25mg per dag kan räcka, ta blodprov efter ett par veckor för att se hur du ligger till.

Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Verkar dock råda delade meningar kring om proviron faktiskt påverkar din egna produktion. Finns studier som visar på att det inte påverkar och så finns det studier som visar på att det gör det.
Vad jag har förstått är det en doseringsfråga där de överdrivit höga doseringarna (100+mg/dag) har en negativ påverkan.
Citera
2022-11-27, 10:43
Medlem
Citat:
25mg per dag kan räcka, ta blodprov efter ett par veckor för att se hur du ligger till.

Verkar dock råda delade meningar kring om proviron faktiskt påverkar din egna produktion. Finns studier som visar på att det inte påverkar och så finns det studier som visar på att det gör det.
Vad jag har förstått är det en doseringsfråga där de överdrivit höga doseringarna (100+mg/dag) har en negativ påverkan.

Vad tror du om förslaget i videon som jag skickade en länk på i mitt tidigare inlägg? Dr. Attia syftar på att en såpass låg dos av Anavar inte påverkar den egna produktionen.

Jag har hursomhelst tillgång till både proviron och anavar. Jag tänkte börja med doktorns protokoll och och ta ett nytt blodprov inom 1-2 månader.
Citera
2022-11-27, 10:57
Medlem
Citat:
Vad tror du om förslaget i videon som jag skickade en länk på i mitt tidigare inlägg? Dr. Attia syftar på att en såpass låg dos av Anavar inte påverkar den egna produktionen.

Jag har hursomhelst tillgång till både proviron och anavar. Jag tänkte börja med doktorns protokoll och och ta ett nytt blodprov inom 1-2 månader.

Anavar kommer påverka din testoproduktion och även levervärden. Kör du lägre dos så kommer det bara ta lite längre tid. Vet inte hur det är om man kör varannan eller var tredje dag.

Minns inte exakt vart jag hört och läst det men det finns läkare som gett sina patienter anavar troches som dom tagit sublingualt för minska leverpåverkan.
Det påverkade både egenproduktion och levervärden. Detta har gällt enstaka individer så det betyder ju inte att det kommer ha samma påverkan för dig.
Bästa sättet är egentligen att bara ta prover då och då för att se vad det har för påverkan på en.

Har testat apoteksproviron 2 gånger och det hade 0 effekt på mig. Personligen så hade jag hellre kört anavar och hållt koll på levervärden.
Citera
2022-11-27, 11:28
Medlem
Citat:

Inte en lösning jag personligen hade valt. Som skruvmejsel6 säger så kommer anavar i slutändan påverka din egna produktion, även om det vid låg dos tar längre tid. Personligen hade anavar ingen effekt på min lever men mina blodfetter blev helt skeva, och det är verkligen inget positivt i det långa loppet.

Vilken väg du än väljer att gå så bör du hålla dig till en av dom och ta regelbundna blodprov för att få en tydlig bild av dess påverkan.
Citera
2022-11-27, 12:42
Medlem
Citat:
Inte en lösning jag personligen hade valt. Som skruvmejsel6 säger så kommer anavar i slutändan påverka din egna produktion, även om det vid låg dos tar längre tid. Personligen hade anavar ingen effekt på min lever men mina blodfetter blev helt skeva, och det är verkligen inget positivt i det långa loppet.

Vilken väg du än väljer att gå så bör du hålla dig till en av dom och ta regelbundna blodprov för att få en tydlig bild av dess påverkan.

Hur mycket Anavar tog du per vecka? Jag har väldigt lite kunskap inom AAS men jag antar att du tog det varje dag och i en högre dos än jag syftar på att göra.

Min tanke är att kroppen kommer aldrig uppnå såpass höga värden av Oxandrolone, vid 20-30mg per vecka. Likt alla andra droger har Oxandrolone en halveringstid och jag spår att Dr.Attia menar att de finns ett ackumulerat gränsvärde då Oxandrolone påverkar den naturliga produktion.

Ett optimalt protokoll där jag tar två doser på 10 mg i veckan med 84 timmar mellan varje dos:
24h * 7 dagar / 2 doser = 84 timmar.
Med en halveringstid på runt 10 timmar för Oxandrolone.
10mg->5mg->2.5mg->1.25mg->0.625mg->0.3125mg .....-> 0.0390625mg efter 80 timmar.

Jag skrev ett kodtest där jag räknade på vad nivåerna av Oxandrolone skulle vara efter fem års intag, som påvisar att värdet aldrig överstiger 10.04mg Anavar om jag följer protokollet.

Min slutsats är att om mina blodvärden och levervärden visar ett bra resultat efter en månads användning så kommer jag fortsätta med protokollet sålänge jag känner en bra effekt. Jag kommer också ta konsekventa prover därefter för att följa upp mina hälsomarkörer.
Citera
2022-11-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dipshit
Jag har inte gjort något nytt test än, men det låter ju inge vidare att bli nekad 9.0

Jag hoppas det löser sig för dig, Lycka till!

Verkar vara väldigt olika, det hänger också inte bara på ditt S-testosteron utan kvoten mellan testosteron och shbg + vad som finns bioaktivt.

Jag själv kan säga att jag hade runt 10 när jag påbörjade min behandling.

Så det är inte så simpelt som "Ja du har under 9 nu är de behandling"

Det är extremt individuellt hur kroppen använder sig utan de hormoner som finns att tillgå, om hur de utsöndras mm.

Ge inte upp är mitt råd, är man på gränsen, finns det mängder av råd hur man kan sänka de ytterligare inför en provtagning.

Pingu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in