Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-25, 12:14
  #781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
En massa människor som inte förstår skillnaden mellan biologisk- och socialt kön. Eller som låtsas inte förstå, som Matt Walsh tex.

Han förstår i allra högsta grad, men han ser att det finns människor som inte förstår det som är enkelt för t.ex. afrikanerna i filmen och hans fru.

Varför är det svårt att svara på vad en kvinna är? Den biologiska förklaringen är förklaringen för över 99% av kvinnorna vad ni sitter och dissekerar är i slutändan om kuk ska få finnas på tjejtoan eller ta över kvinnosporter.

För mig som slidbärare är valet mycket enkelt vem jag solidariserar mig med och mot. Jag är kvinna, jag tänker inte vara det ständiga undantaget. Trans är något man blir klar med i den mån man kan bli klar och går vidare i livet. Det kan inte utgöra ens identitet för då är man verkligen inte kvinna. Att vara kvinna är att leva livet som kvinna, du tycker inte pungen är ett livslångt handikapp du ska göra någonting åt kanske så du kan bli en kvinna bland andra? I stället ska kvinnor acceptera kukar på muggen. Tycker du inte själv att det är att be kvinnor om väldigt mycket kanske på gränsen till kvinnofientligt?
Citera
2022-11-25, 12:24
  #782
Medlem
I övrigt, svårt att få mer kognitiva förvrängningar än att det å ena sidan är superviktigt med transvård på småbarn men att springa runt med pungen på sned, det kan man sysselsätta sig med för livet för är man född med transäggstockarna på utsidan av kroppen är det inte äckligt alls för normala att titta på.
Citera
2022-11-25, 12:31
  #783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Han förstår i allra högsta grad, men han ser att det finns människor som inte förstår det som är enkelt för t.ex. afrikanerna i filmen och hans fru.

Varför är det svårt att svara på vad en kvinna är? Den biologiska förklaringen är förklaringen för över 99% av kvinnorna vad ni sitter och dissekerar är i slutändan om kuk ska få finnas på tjejtoan eller ta över kvinnosporter.

För mig som slidbärare är valet mycket enkelt vem jag solidariserar mig med och mot. Jag är kvinna, jag tänker inte vara det ständiga undantaget. Trans är något man blir klar med i den mån man kan bli klar och går vidare i livet. Det kan inte utgöra ens identitet för då är man verkligen inte kvinna. Att vara kvinna är att leva livet som kvinna, du tycker inte pungen är ett livslångt handikapp du ska göra någonting åt kanske så du kan bli en kvinna bland andra? I stället ska kvinnor acceptera kukar på muggen. Tycker du inte själv att det är att be kvinnor om väldigt mycket kanske på gränsen till kvinnofientligt?

Skulle afrikanerna i filmen stött på typ Buck Angel så hade de utgått från att han är man.

Och det är rimligare att han går in på herrarnas än på damernas och det är rimligare att Bailey Jay går in på damernas än på herrarnas.

Det där med sport är komplicerat och jag bryr mig inte tillräckligt om sport för att orka engagera mig i frågan. Där tycker jag det ävore bäst om sportläkare och andra kunniga benar ut detaljerna. Det blir ju ett rätt jävla stort problem om transmän som går på testosteron tävlar tillsammans med cis-kvinnor också men den aspekten verkar inte vara tillräckligt viktig för att lyfta fram av alla som helt plötsligt blivit intresserade av damsport.
Citera
2022-11-25, 12:35
  #784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Skulle afrikanerna i filmen stött på typ Buck Angel så hade de utgått från att han är man.
Tills han gick på toa eller skulle byta kalsonger. De skulle läsa att det var något udda med honom inom ett par timmar. Om du har en fitta och försökt stå och kissa så märks det. Han ska inte dricka bira och bli udda när han ska kissa.

Penis saknas ibland. Men ibland är det en penis för mycket. Varför tror du transmän och transkvinnor alls lever under samma villkor.

Transmän tar ett steg upp i hierarkierna trans kvinnor ett steg ner. Varför jämför du ens.
Citera
2022-11-25, 12:51
  #785
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
När vi säger människa så inkluderas redan blinda, folk med 6 fingrar eller simhud mellan tårna. Vill man exkludera de så får man utöka det till "människor, förutom de som föds med 6 fingrar". Samma gäller kvinna. Det inkluderar transkvinnor och vill man räkna bort de kan man säga 'biologisk kvinna" eller whatever.

Det fiffiga med språk är att man kan använda det för att förtydliga vad man menar.
Om jag skulle bli obstinat och sluta att ens försöka förstå vad folk menar när de uttrycker sig skulle jag snart inte ha nån alls att diskutera med.
Hade du varit lite nyfiken på vad jag menade, hade du testat att "steelmanna" det jag skrev, men i stället gjorde du en halmdocka och då tar diskussionen slut.
Citera
2022-11-25, 12:58
  #786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Tills han gick på toa eller skulle byta kalsonger. De skulle läsa att det var något udda med honom inom ett par timmar. Om du har en fitta och försökt stå och kissa så märks det. Han ska inte dricka bira och bli udda när han ska kissa.

Penis saknas ibland. Men ibland är det en penis för mycket. Varför tror du transmän och transkvinnor alls lever under samma villkor.

Transmän tar ett steg upp i hierarkierna trans kvinnor ett steg ner. Varför jämför du ens.

Det är ingen annan än du som snackar om huruvida man eventuellt hade kunnat luska ut om någon är trans eller inte. Enklast är nog att fråga så slipper du stå där med örat upptryckt mot toalettbåsdörren och analysera piss sen.
Citera
2022-11-25, 13:01
  #787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det är ingen annan än du som snackar om huruvida man eventuellt hade kunnat luska ut om någon är trans eller inte. Enklast är nog att fråga så slipper du stå där med örat upptryckt mot toalettbåsdörren och analysera piss sen.

Varför är det svårt för dig att acceptera att kvinnor med fitta inte vill ha kukar i sina spaces. Varför vill du argumentera för att det ska finnas kukar inne på tjejtoan?


edit: https://www.fass.se/LIF/product?user...19780414000015

Citat:
Vid behandling av män:
Anemi har rapporterats under behandling med Androcur. Din läkare kommer därför att kontrollera mängden röda blodkroppar under behandlingen.


Om du behandlas med Androcur för att hämma sexualdriften kan effekten minska vid samtidigt alkoholintag.

Är man på toa när man dricker bira?

Citat:
Sällsynta biverkningar (kan förekomma hos upp till 1 av 1000 användare)

allergiska reaktioner (hypersensitivitet)

godartade hjärntumörer (meningeom) (se avsnitten ”Använd inte Androcur” och ”Var särskilt försiktig med Androcur”)

Var tusende piller finns en chans för hjärntumör. Tror du det finns medicinska orsaker till att man vill kastrera så snart som möjligt och inte ha folk som går på stopphormon och använder hormoner som en periodare använder sprit?

Vad man än är om man väljer det som livsstil så har man inte en transsexuell diagnos enbart och inte heller identifierar en ickebinär som kvinna.

Hela grejen med kukar på tjejtoan vilar på en grund som är oerhört tveksam. Handikapptoan finns för handikappade. Använd den till ni kan fungera normalt och inte lever destruktiva livsstilar med självdiagnosticering och självmedicinering.
__________________
Senast redigerad av 43dz 2022-11-25 kl. 13:19.
Citera
2022-11-25, 13:29
  #788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Om jag skulle bli obstinat och sluta att ens försöka förstå vad folk menar när de uttrycker sig skulle jag snart inte ha nån alls att diskutera med.
Hade du varit lite nyfiken på vad jag menade, hade du testat att "steelmanna" det jag skrev, men i stället gjorde du en halmdocka och då tar diskussionen slut.

Om du ska sitta och lista fräsiga debattermer så kan du väl ta och lära dig vad de betyder först?

Om man beskriver en människa så nämner man förmodligen att vi har 5 fingrar på vardera hand men om man träffar någon som har 6 fingrar så är det fortfarande en människa. Att ha 5 fingrar är inte nödvändigt för att kunna klassas som människa. Samma med alla möjliga sorters avvikelser.
Citera
2022-11-25, 14:00
  #789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Tills han gick på toa eller skulle byta kalsonger. De skulle läsa att det var något udda med honom inom ett par timmar. Om du har en fitta och försökt stå och kissa så märks det. Han ska inte dricka bira och bli udda när han ska kissa.

Penis saknas ibland. Men ibland är det en penis för mycket. Varför tror du transmän och transkvinnor alls lever under samma villkor.

Transmän tar ett steg upp i hierarkierna trans kvinnor ett steg ner. Varför jämför du ens.
En transman har dock prevelegiet att kunna sminka sig utan att feminister som enhalvboj kräver en hel bibel med ursäkter till sminkningen
De flesta transman i feministiska Hollywood sminkar sig utan problem, samma Hollywood har klädkoder för cismännen där smink ej ingår
Citera
2022-11-25, 14:16
  #790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Varför är det svårt för dig att acceptera att kvinnor med fitta inte vill ha kukar i sina spaces. Varför vill du argumentera för att det ska finnas kukar inne på tjejtoan?


edit: https://www.fass.se/LIF/product?user...19780414000015



Är man på toa när man dricker bira?



Var tusende piller finns en chans för hjärntumör. Tror du det finns medicinska orsaker till att man vill kastrera så snart som möjligt och inte ha folk som går på stopphormon och använder hormoner som en periodare använder sprit?

Vad man än är om man väljer det som livsstil så har man inte en transsexuell diagnos enbart och inte heller identifierar en ickebinär som kvinna.

Hela grejen med kukar på tjejtoan vilar på en grund som är oerhört tveksam. Handikapptoan finns för handikappade. Använd den till ni kan fungera normalt och inte lever destruktiva livsstilar med självdiagnosticering och självmedicinering.

Skulle påstå att det är rätt jävla vanligt att kvinnor med fitta vill ha kukar i sina spaces...

Men angående toaletterna så tror jag fler skulle reagera illa på att typ Buck Angel kom in på toan än att nån random transkvinna gjorde det. Oavsett så finns det bås.
Citera
2022-11-25, 14:20
  #791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Skulle påstå att det är rätt jävla vanligt att kvinnor med fitta vill ha kukar i sina spaces...

Men angående toaletterna så tror jag fler skulle reagera illa på att typ Buck Angel kom in på toan än att nån random transkvinna gjorde det. Oavsett så finns det bås.

OK fast har du några siffror på hur vanligt det är för i Afghanistan skulle du bli ihjälslagen om du inte är helt 100 på det och det vet du.

Det är en extremt liten minoritet i världen som ens fattar att du inte är en bög som ska hängas om du börjar prata om tjejkukar och flera av de som kommer skrika om att du ska hängas kommer vara kvinnor, så var snäll och ta fram säkra siffror och sen svara du på om det på det hela taget inte minskar slidbärande kvinnors utrymme om det är kukar i utrymmen som det inte ska vara kukar på, typ i tjejsporter. Aerodynamiken blir konstig osv.
Citera
2022-11-25, 14:27
  #792
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
OK fast har du några siffror på hur vanligt det är för i Afghanistan skulle du bli ihjälslagen om du inte är helt 100 på det och det vet du.

Det är en extremt liten minoritet i världen som ens fattar att du inte är en bög som ska hängas om du börjar prata om tjejkukar och flera av de som kommer skrika om att du ska hängas kommer vara kvinnor, så var snäll och ta fram säkra siffror och sen svara du på om det på det hela taget inte minskar slidbärande kvinnors utrymme om det är kukar i utrymmen som det inte ska vara kukar på, typ i tjejsporter. Aerodynamiken blir konstig osv.

Vi bor inte i Afghanistan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback