2022-11-25, 07:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Nej men du måste ligga med mig annars är det ett hatbrott man bah wtf alltså sådär säger bara folk som har testiklar. Män dras till kvinnor som utstrålar fertilitet. Det gör man inte om man går runt och stinker pung, man utsöndrar fortfarande fermoner. På samma sätt lämnar en man fermoner efter sig inne på en toa. De lämnar mer än bajslukt i luften. Detta skriver jag eftersom folk gärna vill gå in på sina olika intersexuella tillstånd när de snackar om trans för att bygga sitt argument om att kön sitter i skallen.

edit: för att förtydliga det där, trans låter rätt mycket som mycket tonåringar med tonåringars problem idag. Det är F66.0 i första hand.

https://www.icd10data.com/ICD10CM/Codes/F01-F99/F60-F69/F66-/F66

Att det sitter en massa äldre homosexuella män som tycker det är radikalt att springa runt i kvinnokläder och är lite för intresserade av att andras ungar ska utforska sitt kön på ett sätt som är för tidigt för dem skapar problem över tid. Svaret är inte att medicinera och skära i barnen. Man måste ha en mental styrka om man ska klara ett könsbyte du dör på vägen annars. Det är inget man ska ge sig in på om man inte är beredd på att arbeta med sig själv.

Samtidigt har man förstått hur den tidens homosexuella män i den kulturella sfären såg på barn genom vissa personers adoptioner av utomeuropeiska barn och så vidare. Jag har hört att de gjorde ungdomsfilmer som en hel generation kan utantill.

Där tar debatten om transors fertilitet och surrogatmödraskap och pengars makt vid. Det finns ju äldre homosexuella män som köper livmoder med.
Senast redigerad av 43dz 2022-11-25 kl. 07:20.
Citera
2022-11-25, 10:45
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Jag tycker icke-binär i sig är lätt att förstå med tanke på att det finns människor med låga nivåer av könshormoner och människor med höga nivåer av både manliga och kvinnliga könshormoner. Det kanske går att jämföra med asexualitet och bisexualitet.
Nej, det är helt olika saker. Dina hormoner bestämmer inte ditt kön, men ditt kön är en indikator på att du har mer av det ena eller det andra.
Varje cell i din kropp avslöjar dig som XX eller XY.
0,028% av befolkningen har något annat och det är färre än de som föds med 6 fingrar eller tår, eller simhud mellan tårna.
Fler föds blinda, men det betyder inte att när vi beskriver "människa" att vi säger att de föds blinda, med tolv fingrar och simhud mellan tårna.

Eller hur?
Citera
2022-11-25, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nej, det är helt olika saker. Dina hormoner bestämmer inte ditt kön, men ditt kön är en indikator på att du har mer av det ena eller det andra.
Varje cell i din kropp avslöjar dig som XX eller XY.
0,028% av befolkningen har något annat och det är färre än de som föds med 6 fingrar eller tår, eller simhud mellan tårna.
Fler föds blinda, men det betyder inte att när vi beskriver "människa" att vi säger att de föds blinda, med tolv fingrar och simhud mellan tårna.

Eller hur?

När vi säger människa så inkluderas redan blinda, folk med 6 fingrar eller simhud mellan tårna. Vill man exkludera de så får man utöka det till "människor, förutom de som föds med 6 fingrar". Samma gäller kvinna. Det inkluderar transkvinnor och vill man räkna bort de kan man säga 'biologisk kvinna" eller whatever.

Det fiffiga med språk är att man kan använda det för att förtydliga vad man menar.
Citera
2022-11-25, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
När vi säger människa så inkluderas redan blinda, folk med 6 fingrar eller simhud mellan tårna. Vill man exkludera de så får man utöka det till "människor, förutom de som föds med 6 fingrar". Samma gäller kvinna. Det inkluderar transkvinnor och vill man räkna bort de kan man säga 'biologisk kvinna" eller whatever.

Det fiffiga med språk är att man kan använda det för att förtydliga vad man menar.

När jag personligen talar om transkvinnor pratar jag oftast om pre op och post op. Det förutsätter att det finns ett op för att den uppdelningen ska vara korrekt.

Att få en fitta är en stor dag i en kvinnas liv är väl allt jag kan säga om det? Har man inte fått sin fitta så har ens kvinnlighet inte manifesterats i den verkliga världen än.

Så i stället för lexikal semantik kanske man ska försöka tänka i termer av "hur påverkar jag andra genom mitt beteende" och så utgår man ifrån att om det finns en endaste liten redneck TERF som måste flytta på sig för här kommer transorna så har man minskat alla slidbärares utrymme och ökad utrymmet för alla som har penis.

Detta förklaras i dagsläget med att penisen egentligen inte är en penis. Det är en fitta förklädd till penis. Penisen kommer mogna till en fitta en dag. Undrar varför människor skriker på en karl som lyfter ut dåren från tjejtoan?
Citera
2022-11-25, 11:46
Medlem
Citat:
När jag personligen talar om transkvinnor pratar jag oftast om pre op och post op. Det förutsätter att det finns ett op för att den uppdelningen ska vara korrekt.

Att få en fitta är en stor dag i en kvinnas liv är väl allt jag kan säga om det? Har man inte fått sin fitta så har ens kvinnlighet inte manifesterats i den verkliga världen än.

Så i stället för lexikal semantik kanske man ska försöka tänka i termer av "hur påverkar jag andra genom mitt beteende" och så utgår man ifrån att om det finns en endaste liten redneck TERF som måste flytta på sig för här kommer transorna så har man minskat alla slidbärares utrymme och ökad utrymmet för alla som har penis.

Detta förklaras i dagsläget med att penisen egentligen inte är en penis. Det är en fitta förklädd till penis. Penisen kommer mogna till en fitta en dag. Undrar varför människor skriker på en karl som lyfter ut dåren från tjejtoan?

Att du bara tänker på pre- och postop betvivlar jag inte. Du verkar rätt besatt av kuk, fitta, pung och dess dofter.

Men om man möter tex Buck Angel på stan så skulle man inte veta att karl har en fitta mellan benen.
Citera
2022-11-25, 11:50
Avslutad
Citat:
Att du bara tänker på pre- och postop betvivlar jag inte. Du verkar rätt besatt av kuk, fitta, pung och dess dofter.

Men om man möter tex Buck Angel på stan så skulle man inte veta att karl har en fitta mellan benen.

Inte först men när han skulle på toa så skulle jag höra på skvalandet i båset där han satt och pissade att fallhöjden var fel.
Citera
2022-11-25, 11:51
Medlem
Citat:
Inte först men när han skulle på toa så skulle jag höra på skvalandet i båset där han satt och pissade att fallhöjden var fel.

Jag betvivlar inte att du brukar lyssna efter sånt.
Citera
2022-11-25, 11:55
Avslutad
Citat:
Jag betvivlar inte att du brukar lyssna efter sånt.

Började det här handla om mig nu? Jag lämnar det upp till killarna att deala med fittor på killmuggen. Jag är inte en av dem.
Att fittor ökar sina territorium är helt i sin ordning för min del.
Citera
2022-11-25, 11:56
Medlem
RedXs avatar
Citat:

Eller fördunkla vad man menar.
Citera
2022-11-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Eller fördunkla vad man menar.

Absolut. Och man kan alltid be om förtydliganden.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-11-25 kl. 12:00.
Citera
2022-11-25, 12:00
Avslutad
Citat:
Absolut. Och då kan man alltid be om förtydliganden.

Vad tror du filmen i topic handlar om?
Citera
2022-11-25, 12:03
Medlem
Citat:
Vad tror du filmen i topic handlar om?

En massa människor som inte förstår skillnaden mellan biologisk- och socialt kön. Eller som låtsas inte förstå, som Matt Walsh tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in