Citat:
Ursprungligen postat av
Ambador
Makabert, og ikke minst ekstremt vågalt om hypotesen om å skjule lik i støpte forsterkninger stemmer. Vanskelig å tro, men som du sier, kan ikke utelukkes(?). Jeg kan ikke nok om politiets muligheter for å undersøke slikt.
Dette med oppussing kan være dekke for stigen som måtte (?) stå inntil veggen. DNA og for å lage blindspor som politiet var forpliktet til å følge opp og bruke ressurser på. Holdt ikke AE opptatt i den grad at hun umulig kunne flyttet eller kontakte advokat når TH var i utlandet men. Har tenkt på den symbolske verdien av oppussing for THs del også. Vanlig å pusse opp et hus når noen splitter opp, for å "vaske bort" minnene av personen en bodde sammen med.
Såvidt jeg vet var det kun snakk om ytre oppussing og ikke innvendig.
Kan AE ha rukket å sende sms eller ringt elektriker Skansen i forbindelse med den knuste lampa på badet i 2.etg? Når hun hadde en avtale med han (den tror jeg var løs, ta det når det passer typ), kan det ha virket nødvendig å varsle fort når oppdraget plutselig utvidet seg i fht den opprinnelige bestillingen. Om hun ikke sa fra til Skansen om lampa, kanskje dette også sier oss noe?
Jeg tviler på at Tom Hagen har bygd en svær mur-klump i kjelleren, fra gulv til tak, for at kjøkkengulvet over, skal tåle vekten av AGA-komfyren. Det må da finnes enklere måte å forsterke gulvet på.
Og politiet har flere ganger vært i Sloraveien 4 med lange bor. Antar de har boret på utvalgte mistenkelige steder i huset. Kanskje i kjelleren. Jeg vet ikke.
Når man forsøker å sette sammen enkelte brokker av en historie, og bitene egentlig ikke hører sammen, så får man rare og noen ganger makabre resultater. Det må man forvente. Det er nå slik det er.
Det var visst på høy tid med ytre vedlikehold i S4. Mener brukere her inne har fortalt at huset så slitt og nedsarvet ut. Kan hende AE måtte være hjemme mens oppussingen foregikk. I tilfelle noe uventet skulle skje. At hovedvannkranen måtte stenges. At strømmen måtte kobles fra. Eller lignende.
Det er ingenting som tyder på at AE har kontaktet elektrikeren om knust lampeskjerm på badet.
Den knuste lampeskjermen var heller ikke nevnt i telefonsamtalen med sønnen TEH fra 09:14 -09:16.
Badekar-historien dukket først opp i januar, eller var det februar, 2019. I avhør med TH. Sannsynligvis fordi politiet spurte hvordan vann, blod og glasskår på gulvet på badet i 2. etasjen hadde havnet der.
Jeg synes det meste peker mot at AE ble drept og skjult i løpet av natten. Og at telefonaktiviteten på morgenen 31. oktober er blitt forfalsket. På en eller annen måte.