2022-11-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det har sagts i tråden att J var en partypingla, att hon gillade att fixa fester och ofta gjorde det. Av det drar jag slutsatsen att hon är en hyfsat duktig organisatör, som inte skulle ha några större problem med att snabbt få överblick och styra upp det hela utan föregående planering.
Att någon dödat någon är en väldigt extrem situation, knappast jämförbart med att ordna en fest. Jag tycker det är svårt att greppa att man är i stånd att planera (tänka någorlunda rationellt och klart alltså) efter icke överlagt mord. Speciellt med tanke på tjejernas unga ålder och att, antar jag, att de inte gjort något liknande tidigare. Men visst, det är inte väl inte helt omöjligt att de är av den kalibern. Måste vara EXTREMT ovanligt dock.
Citera
2022-11-24, 20:36
Medlem
Citat:
Det scenariot skulle då förklara varför T både gick tillsammans med J och M från Nöjet och sedan följde med upp i lägenheten.
Varför T frivilligt gick upp till Js lgh har vänts och vridits många varv här.
Men...Var det inte så att barchefen sa att han inte sett till tjejen T sökte, att hon inte befann sig på Nöjet den kvällen? Samt att han visste vem M var och att hon fanns på plats?
Eller har jag rört ihop något?

Jag håller med dig om mycket hur det kan ha gått till men vem T sökte är vet man inte. Barchefen bör fått sitta i långa förhör, om hur mycket M drack på Nöjet? Bartendern har alltid koll och speciellt i en mindre stad där det ofta är samma människor ute.

Jag har skrivit det tidigare i tråden.

Jag tror J och T satt och hade en diskussion om vänner och M sen tappade J omdömet helt.
Citera
2022-11-24, 20:40
Medlem
Citat:
Det scenariot skulle då förklara varför T både gick tillsammans med J och M från Nöjet och sedan följde med upp i lägenheten.
Varför T frivilligt gick upp till Js lgh har vänts och vridits många varv här.
Men...Var det inte så att barchefen sa att han inte sett till tjejen T sökte, att hon inte befann sig på Nöjet den kvällen? Samt att han visste vem M var och att hon fanns på plats?
Eller har jag rört ihop något?

Barchefen hade inte sett tjejen T letade efter på hela kvällen. M är ganska lätt att känna igen tänker jag, men stället är stort och vi vet inte när J och M kom dit.
Citera
2022-11-24, 20:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Det går väl inte att jämföra fixa fester och städa / organisera upp efter ett mord.
Varför inte? Har du organisationsförmåga och vanan inne att planera, fixa och dona så kommer de egenskaperna väl till pass.
Citera
2022-11-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sissen888
Jag har funderat på en sak gällande Toves cykel som stod konstigt o slarvigt med en påse i, kan hon ha blivit medtvingad upp till JJs lgh med hot?
Kanske har fel men kan inte släppa det.

Ja, säkerligen någon typ av hot. Att de stulit någon frågn TT.

Rykten säger att JJ var skyldig TT pengar, stämmer det?
Citera
2022-11-24, 20:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Att någon dödat någon är en väldigt extrem situation, knappast jämförbart med att ordna en fest. Jag tycker det är svårt att greppa att man är i stånd att planera (tänka någorlunda rationellt och klart alltså) efter icke överlagt mord. Speciellt med tanke på tjejernas unga ålder och att, antar jag, att de inte gjort något liknande tidigare. Men visst, det är inte väl inte helt omöjligt att de är av den kalibern. Måste vara EXTREMT ovanligt dock.
Jag kan mycket väl tänka mig att den rationella planeringsådran "stänger av" vad det egentligen handlar om och bara kör. "Här är ett problem. Det ska lösas. Punkt!"
Citera
2022-11-24, 20:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Barchefen hade inte sett tjejen T letade efter på hela kvällen. M är ganska lätt att känna igen tänker jag, men stället är stort och vi vet inte när J och M kom dit.
Då var jag inte helt fel på det.
Citera
2022-11-24, 20:50
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Varför inte? Har du organisationsförmåga och vanan inne att planera, fixa och dona så kommer de egenskaperna väl till pass.

Och det vet du ?
Citera
2022-11-24, 20:50
Medlem
Citat:
Jag kan mycket väl tänka mig att den rationella planeringsådran "stänger av" vad det egentligen handlar om och bara kör. "Här är ett problem. Det ska lösas. Punkt!"

Och att TT ska få för vad TT har orsakat.
Citera
2022-11-24, 20:51
Medlem
Citat:
Då var jag inte helt fel på det.

Det finns även en skribent som säger att barchefen vem vilka mgm är, så du är rätt på det. Stämmer detta så borde han känt igen M på bilden som T visade. Men jag står fast vid min teori tills vidare.
Citera
2022-11-24, 20:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrarn
Detta kanske är utrett men funderat på Ts jacka och skor. Var är dem? Om hon hittades utan är det ju ganska lätt att avgöra att hon troligen var inomhus när hon dog. Svårt att tro att mgm krånglar med att ta på dem etc. Iofs kan hon ju ha stannat i hallen i lgh och aldrig varit in ordentligt. Har för mig jag läste nåt om klädesplagg vid sök, men otydligt om de ens hörde till detta.
Jo, det känner jag igen. Direkt när söken började uppmanades folk att även vara uppmärksamma på kläder och tillhörigheter som skulle kunna vara av intresse.
Och, som du skriver, OM T saknade skor och ytterplagg när hon återfanns pekar det tydligt på att hon bragts om livet inomhus. En viktig pusselbit!
Citera
2022-11-24, 21:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Minns jag fel när jag minns att barchefen sa att han visste vem tjejen var som T letade efter, men han kände inte igen T?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in