2022-11-24, 21:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Och det vet du ?
Ja, det vet jag. För om någon vanligtvis inte brukar organisera och planera, lär den knappast kunna göra det i detta läget. Simple as that.
Citera
2022-11-24, 21:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Och att TT ska få för vad TT har orsakat.
Ja, det ligger väl nära till hands.
Citera
2022-11-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Folk gör så många antaganden. Att JJ är varit drivande i såväl mordet som relationen mellan henne och MH , liksom att den senare skulle vara ett viljelöst mähä som mer eller mindre är oskyldig och tvingats att delta är trådsanningar som jag personligen betvivlar.
Inte konstigt att folk drar dessa slutsatser när MH utöver att verka ”svag” psykiskt samt lågintelligent, även beskrivs av hennes handbollsvän, folk som känner henne i tråden OCH av JJs barndomsvän som snäll, omtänksam, mån om andra (speciellt äldre), får dåligt samvete av att göra andra besvikna osv. Till och med Tove verkade tycka om henne, och skrev ”Grattis 😍” i somras när hon fyllde år. Det har inte framkommit några som helt uppgifter från personer som känner henne eller från hennes sociala medier att hon skulle vara elak, kall, ”bitchig”, otrevlig, narcissistisk. Tvärtom verkar hon vara en typisk ”people pleaser” av all information vi har fått fram.

Jämför det med hur JJ beskrivs. Tävlingsinriktad, typisk ”ledare” som skulle planera allt, blir argare än befogad, svårt att hålla i vänskaper (och de som stannar kvar som hennes vän är i någon mån ”rädd” för henne). Rykten om att hon satte eld på exets lägenhetsdörr 2021. Hennes sociala medier, de vi har tillgång till (Pinterest) har bara massa ”Fuck you” bilder samt texter om hur hon är nummer ett och ingen kan mäta sig med henne, hur hon minsann ska visa folk som inte behandlar henne rätt. I kombination med hur hon, enligt hennes vän, säger saker på ett okänsligt sätt till andra oavsett om det sårar dem, då känns hon typiskt ”bitchig”.

Dessutom förundras man över hur en tjej som JJ med bra betyg, och som ska vara så cool, blir så nära vän med en yngre tjej som inte ens klarade av skolan och är efter rent mentalt. Någon i tråden, som jag tycker ansågs trovärdig, skrev att MH var som hennes lilla svans. Passar bra överens med kompisen (i podden) som beskrev relationen mellan dem i stil med att MH var JJs lillasyster. Tyder väl ändå på en ojämn maktbalans, där ena är ledare och andra är följare.

Angående att JJ har varit drivande i mordet baserar de flesta på att konflikten var mellan JJ och Tove. Det var alltid de två som bråkade. Det var deras bråk som splittrade ”gänget”. Det är de två som är jämnåriga. MH verkade vara Toves vän och vi har inte hört en enda uppgift om att det skulle vara osämja mellan de två. Om det dessutom stämmer att Tove och JJ började slåss fysiskt på Nöjet så stärker det JJs motiv mer. Och som jag beskrev innan, utifrån deras ”personligheter” tror jag inte JJ skulle sätta sig själv i fängelse för att skydda sin yngre vän. Hon sa ju själv i P7an att hon oroar sig över hur häktningen påverkar hennes rykte. Tror du en sådan person hade offrat allt för att dölja någon annans brott?

Absolut kan vi ha helt fel i våra ”analyser” härinne, men vi baserar inte det på ingenting. Varför betvivlar du det? Är genuint nyfiken på din åsikt om deras relation, maktbalansen, vem som varit drivande osv.
Citera
2022-11-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
När ska detta gå till åtal?
6 till 9 månaders förundersökningstid enligt en erfaren åklagare som jag frågat.
Citera
2022-11-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Det jag funderat på är hur JJ inte verkar bry sig så mycket om att hon här misstänkt… eller jo hon kanske är bra på att hålla en fasad och fejka sitt mående. Det man retar sig på är hur bra hon talar om sig själv och att hon säger sig är ledsen för att hennes kompis är död men i själva verket är det för att hennes liv är förstört.
Otäck iskall människa.
Det sägs ju att hon är manipulativ enligt folk som känner henne, så hon har väl en fasad som hon gömmer sig bakom.
Citera
2022-11-24, 21:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det finns även en skribent som säger att barchefen vem vilka mgm är, så du är rätt på det. Stämmer detta så borde han känt igen M på bilden som T visade. Men jag står fast vid min teori tills vidare.
Jag var också övertygad om att det var M, tills någon skrev att barchefen inte kände igen fotot och inte hade sett tjejen i fråga, men visste vem M var.
Då slog det knut. Och nu vet jag inte vad jag tror.
Men...att T visat ett foto på tjejen hon sökte är väl en trådsanning, eller sa barchefen det? Sa han egentligen inte bara att han inte sett tjejen T frågade efter? I så fall är det ju fortfarande öppet.
Citera
2022-11-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Minns jag fel när jag minns att barchefen sa att han visste vem tjejen var som T letade efter, men han kände inte igen T?

Du minns rätt, men uppgiften kommer från en skribent.

I sammanfattningen del 4 står det:

Jag har hört att bartendern vet vilka MGM är samt vem tjejen Tove letar efter är men han vet inte vem Tove är. (Wattweke)
Citera
2022-11-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det sägs ju att hon är manipulativ enligt folk som känner henne, så hon har väl en fasad som hon gömmer sig bakom.

Klassiskt psykopat beteende
Citera
2022-11-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Det går utanför mitt förstånd att det inte diskuteras om att grannen är mördaren. Han hade 1 timme på sig från att TT pratade med pojkvännen till att han stod i trappen när JJ skull fyllköra till McD..
Allt i min värld pekar på grannen. Sen hade han nästan 2 veckor på sig att lägga ut TT så det skulle passa med deras kända (MHs positionering) bilfärd.
Vi har alla förstått du skyddar JJ och inte vill tro på hon är en mördare som dessutom släpar sin ex kompis kropp in i sin bil, kör till skogen och släpar ut henne där och lämnar hennes kropp i den kalla skogen.

Men du får nog släppa grannen nu. Det finns inga bevis som binder honom till brottet. Däremot sa polisen att de, utifrån tjejernas position (mobilerna antagligen) kunde följa och analysera fram exakt rätt fyndplats. Så de har varit i skogen och lämnat hennes kropp. Eller tror du grannen haft dem under pistolhot och tvingad dem till det?

Sluta trolla nu, du skriver om och om igen om grannen även när polisen säger de har starka bevis mot tjejerna och ingen annan är misstänkt. Och om du inte trollar så snälla skärp till dig. Du låter dina känslor gå överstyr. Inse bara, JJ är inte vem du trodde hon var. Tänk lite logiskt för fan.
Citera
2022-11-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
My är det, därför sägs det inte med tanke på hennes sorg. Min gissning

Tror också det är My, då Tove beskyddar henne otroligt enligt podden.
En tvillingsyster är ett band utan dess like och är något väldigt speciellt.
Känns lite väl att skydda en vän så pass mycket att konflikten återupptas gång på gång.
Men man vet sldrig.
Citera
2022-11-24, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Indicierna är mycket starka!

Inte om de bedöms var för sig...
Citera
2022-11-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tvivlar på att kompisen som berättade om roten till osämjan skulle kalla My för Ts kompis. Hon kände ju alla inblandade och då säger man inte kompis om ett syskon.

Är det inte endast Alessander som säger nära vän?
Exet säger väl hans väns flickvän eller säger han TT's nära vän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in