2022-11-24, 18:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Vad vet man om hur just JJ/MH tänkte? Kanske just därför, för att "man inte planerar att döda någon i sitt eget vardagsrum". Två orutinerade tjejer kan e entuellt ha tänkt att det skulle innebära att de inte blev misstänkta.

Men - jag tar det inte heller för särskilt sannolikt att planen var att döda T i vardagsrummet just. Dock KAN det vara så att ett iscensatt mord på henne hade förekommit i deras tankar innan hon blev dödad. Min tanke är, om de har mördat T, att de trots allt lyckades hålla sig ganska samlade och få iväg den döda kroppen, hitta på lögner e t c. Det verkar rätt konstigt om det var ett mord som bara hände sådär plötsligt, för just två orutinerade tjejer. Menar alltså att tankar på att mörda T och hur man skulle agera i s f KAN ha funnits i tjejernas huvuden redan innan mordet hände.

Men bara funderingar från min sida, alltså inga påståenden.
Det har sagts i tråden att J var en partypingla, att hon gillade att fixa fester och ofta gjorde det. Av det drar jag slutsatsen att hon är en hyfsat duktig organisatör, som inte skulle ha några större problem med att snabbt få överblick och styra upp det hela utan föregående planering.
Citera
2022-11-24, 18:25
Medlem
Folk gör så många antaganden. Att JJ är varit drivande i såväl mordet som relationen mellan henne och MH , liksom att den senare skulle vara ett viljelöst mähä som mer eller mindre är oskyldig och tvingats att delta är trådsanningar som jag personligen betvivlar.
Citera
2022-11-24, 18:26
Medlem
notknapparens avatar
Inget nytt egentligen, säkert har ni redan diskuterat det. Hinner tyvärr bara följa tråden sporadiskt:

”Enligt P4 Jönköping hade polisen då fått fram koordinater och skalat av sökområdet till en ”geografisk tårtbit” i ett skogsparti.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-hittade-polisen-tove-efter-tva-veckors-sokande/

Tyckte väl att just ordet ”Tårtbit” var väldigt intresssnt och udda och borde kanske ha med det it- tekniska att göra då.

Så kanske Avel har några bra förklaringar. Jag tänker förstås på en sådan tårtbit som en mast fångar upp signaler på.

Och denna plats, tårtbit kanske typ överlappades av inte vara ett besök under mordnatten utan även under morgondagen efter?

När får man annars in en tårtbit som sökområde? Efter ett gediget polisarbete.

Tårtbit mellan vägarna kan man kanske få till då genom vittnesuppgifter?

Vad tror ni?
Senast redigerad av notknapparen 2022-11-24 kl. 18:33.
Citera
2022-11-24, 18:27
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
MH får dock Concerta utskrivet, ofta kan man dricka mer än normalt och ändå vara alert på den medicinen

Det kan stämma, men motsatsen kan också stämma!Metylfenidat och alkohol kan vara en riktigt dålig kombination vilken kan påverka hjärta och blodtryck negativt. Vilket i sin tur kan skapa en omfattande noja.
https://adhd-npf.com/concerta-alkohol-nej/
Om nu MH var orolig och ledsen kan det bero på kombon av alkohol och Concerta.
Citera
2022-11-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller med till 100%. Både det och ev. kriminaltekniska fynd i JJs lägenhet är av största intresse.
Tiderna är verkligen av intresse och dessa borde gå att få fram. Fundering: måste man veta vad man söker efter vid en masttömning, dvs måste man uppge ett mobilnr och söka på det eller kan man få fram alla nummer som vistats i området vid den aktuella tiden?
Citera
2022-11-24, 18:29
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det viktiga var väl att skydda kompisen, inte att behålla vänskapen med J?
Vem är kompisen som Tove skyddar? Skrivs väldigt lite om henne.
Senast redigerad av Tristan-Isolde 2022-11-24 kl. 18:34.
Citera
2022-11-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Framkommer det något nytt?

Beror på hur mycket man tagit del av tidigare, men den är bra att lyssna på om man vill få en senaste uppdatering.
Beskrivning av fakta från kvällen den 15 Oktober fram till idag. De nämner preliminär obduktionsrapport i väntan på den fullständigs rättsmedicinska rapporten och även MGM: bakgrund, personligheter och lite om reaktioner i förhör.
Mycket arbete kvarstår från polisens sida. Etc.
Citera
2022-11-24, 18:34
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adnil11
Beror på hur mycket man tagit del av tidigare, men den är bra att lyssna på om man vill få en senaste uppdatering.
Beskrivning av fakta från kvällen den 15 Oktober fram till idag. De nämner preliminär obduktionsrapport i väntan på den fullständigs rättsmedicinska rapporten och även MGM: bakgrund, personligheter och lite om reaktioner i förhör.
Mycket arbete kvarstår från polisens sida. Etc.

Är det så mycket kvar att diskutera egentligen? De har fimpat en bekant. Allt talar mot dem. De kommer torska.
Citera
2022-11-24, 18:39
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde

Nej, ingen säger nått fast halva Vetlanda vet. Så genom denna tystnad förstår jag att det är hennes syster My. JJ pojkvän som går ut med sin röst i podden sägs inget namn heller. Skulle vara intressant att se vilken typ av person JJ gillar
Citera
2022-11-24, 18:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
Det skrivs inte lite. Det skrivs inget alls om vem kompisen är.
Citera
2022-11-24, 18:43
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det skrivs inte lite. Det skrivs inget alls om vem kompisen är.

My är det, därför sägs det inte med tanke på hennes sorg. Min gissning
Citera
2022-11-24, 18:47
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Om en misstänkt inte kan bindas till ett brott genom t.ex. vittnesmål, teknisk bevisning och/eller starka indicier så går han eller hon fri även med ett erkännande .

Tack för infon. Hoppas dom har bindande bevis. 😥
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in