Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-24, 19:14
Medlem
Suckmesidewayss avatar
AD ser en muskulös man, ca 180 cm, grå ulster med svarta inslag och en sherlock holmes hatt. Med andra ord beskriver han Mohammed Latif i stort sett. Latif hade motiv, kom via Ryssland, hade kläderna, även dokumentportfölj, försvann från sitt boende kvällen innan. Uppgav att han skulle träffa andra kurder samma helg. Hade senare en ritning över mordplatsen. Trapinskaja upplevde mannen som shabbig.
https://drive.google.com/file/d/1bHxO78YZWV5aR6-1efEcrBa4QFmPrPc1/view

Stämmer även med Ljubisa ,korvkioskinnehavaren, som såg att det gick en 180 cm, storvuxen man ca 10 m bakom Palme, sliten grå rock, mannen hade dålig smak.
http://www.itdemokrati.nu/page36b.html
Senast redigerad av Suckmesideways 2022-11-24 kl. 19:26.
Citera
2022-11-24, 19:48
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
AD ser en muskulös man, ca 180 cm, grå ulster med svarta inslag och en sherlock holmes hatt. Med andra ord beskriver han Mohammed Latif i stort sett. Latif hade motiv, kom via Ryssland, hade kläderna, även dokumentportfölj, försvann från sitt boende kvällen innan. Uppgav att han skulle träffa andra kurder samma helg. Hade senare en ritning över mordplatsen. Trapinskaja upplevde mannen som shabbig.
https://drive.google.com/file/d/1bHxO78YZWV5aR6-1efEcrBa4QFmPrPc1/view

Stämmer även med Ljubisa ,korvkioskinnehavaren, som såg att det gick en 180 cm, storvuxen man ca 10 m bakom Palme, sliten grå rock, mannen hade dålig smak.
http://www.itdemokrati.nu/page36b.html

Länge sedan jag läste om Mohammed Latif, därav mina frågor. Men gjorde han detta på uppdrag åt PKK, Iran eller Irak, eller åt ryssen? Lever han?
Citera
2022-11-24, 20:19
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Länge sedan jag läste om Mohammed Latif, därav mina frågor. Men gjorde han detta på uppdrag åt PKK, Iran eller Irak, eller åt ryssen? Lever han?

En bra fråga som jag själv tänker så här; KGB liksom andra liknande organisationer som behöver likvidera personer jobbar normalt på det sättet att mordet utföres av en utomstående person som enbart fokuserar på själva dödandet och övrig planering skötes av andra. Vladimir Nezjiniski ordnade fram en s.k. hitman vid namn Muhammed Latif, Han kom till Sverige den 27 januari 1986 , dvs ca 1 månad för mordet på Palme via Moskva men skulle enligt uppgift ha sin härkomst från Syrien. Han fick husrum hos en rysk tolk vid namn Natalija Topinskaja i Husby i västra Stockholm och skulle stanna till juni samma år.

Kurderna hade ett välkänt kafe på David Bagares gata 12 vid tillfället, utmärkt att gömma sig i.
Latif återkom till Tapniskaja på söndagen dagen efter mordet och var upprörd över att hon hade angett Latif för polisen som misstänkt. Tapinskaja nämnde också att Latif tyckte om att vara i Gamla Stan vilket rimmar med dem som LP spanat in.

Vladimir Nezjinksi är KGB-chefen som försade sig på förhand om ett förestående attentat.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/kgb-chef-forsade-sig-till-sin-hustru/
Senast redigerad av Suckmesideways 2022-11-24 kl. 20:24.
Citera
2022-11-24, 20:25
Citat:
En bra fråga som jag själv tänker så här; KGB liksom andra liknande organisationer som behöver likvidera personer jobbar normalt på det sättet att mordet utföres av en utomstående person som enbart fokuserar på själva dödandet och övrig planering skötes av andra. Vladimir ordnade fram en s.k. hitman vid namn Muhammed Latif, Han kom till Sverige den 27 januari 1986 , dvs ca 1 månad för mordet på Palme via Moskva men skulle enligt uppgift ha sin härkomst från Syrien. Han fick husrum hos en rysk tolk vid namn Natalija Topinskaja i Husby i västra Stockholm och skulle stanna till juni samma år.

Kurderna hade ett välkänt kafe på David Bagares gata 12 vid tillfället, utmärkt att gömma sig i.
Latif återkom till Tapniskaja på söndagen dagen efter mordet och var upprörd över att hon hade angett Latif för polisen som misstänkt. Tapinskaja nämnde också att Latif tyckte om att vara i Gamla Stan vilket rimmar med dem som LP spanat in.

Från min vy är denna man högintressant, och har varit i perioder genom åren av flera anledningar. Hans kartor över Grand och brottsplatsen är i sammanhanget häpnadsväckande. Vet inte om PU i mer modern tid försökt gå till botten med denne figur?
Citera
2022-11-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Finns inga konstigheter. Vilka vittnesmål kan finna stöd hos andra vittnesmål. Om tio personer säger barhuvad mörkhårig eller mörk mössa då är det direkt osmart att välja det enda vittnet som säger något annat.(herrhatt)

Gällande Skandiamannen så var det en stor gubbkeps han hade på huvudet. Att alla vittnen skulle missa en sådan skulle vara ett mirakel.

Detaljer i ett snabbt förlopp och i kvällsmörker bör man inte ta på allvar. (...om man inte har flera vittnesmål om samma detalj)

Du svara inte på mina frågor. Varför?

1. Vilka parametrar ska man ta hänsyn till när man bedömer vittnesmålen om GM klädsel? Hur ska man vikta dom ?

2. Har du en länk på SE Stora keps? Dessutom måste man ta hänsyn till väktarnas uppgifter. Är han GM kan han haft vilken keps som helst.

3. Vad är mest sannolikt . Att nån missar en detalj eller att nån av misstag lägger till en detalj. Tex en skärm eller mönster på huvudbonaden.
Senast redigerad av henrikofsweden 2022-11-24 kl. 20:39.
Citera
2022-11-24, 20:39
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Du svara inte på mina frågor. Varför?

1. Vilka parametrar ska man ta hänsyn till när man bedömer vittnesmålen om GM klädsel? Hur ska man vikta dom ?

Främst beroende på avstånd och fokus.
Citera
2022-11-24, 20:39
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Från min vy är denna man högintressant, och har varit i perioder genom åren av flera anledningar. Hans kartor över Grand och brottsplatsen är i sammanhanget häpnadsväckande. Vet inte om PU i mer modern tid försökt gå till botten med denne figur?
Jag återkommer också till den här killen och tycker det är anmärkningsvärt lite fokus på honom. Motiv, tillfälle, tillgång till vapen finns.

Det är ju detta som Kegö & Barrling vill berätta om också men de är ju fortfarande belagda med yppandeförbud med hänvisning till Rikets Säkerhet. Med tanke på Sveriges Natoansökan borde regeringen kunna släppa på det yppandeförbudet och istället äntligen hänga ut PKK.
https://www.expressen.se/nyheter/sapomannen-lat-oss-fa-beratta-sanningen/
Senast redigerad av Suckmesideways 2022-11-24 kl. 20:45.
Citera
2022-11-24, 20:51
[.QUOTE=Suckmesideways|82526749]Jag återkommer också till den här killen och tycker det är anmärkningsvärt lite fokus på honom. Motiv, tillfälle, tillgång till vapen finns.

Det är ju detta som Kegö & Barrling vill berätta om också men de är ju fortfarande belagda med yppandeförbud med hänvisning till Rikets Säkerhet. Med tanke på Sveriges Natoansökan borde regeringen kunna släppa på det yppandeförbudet och istället äntligen hänga ut PKK.
https://www.expressen.se/nyheter/sapomannen-lat-oss-fa-beratta-sanningen/[/quote]

Håller varligen med did, oerhört förbryllande. Det skaver likt en sten i skon. Det är vid dessa stunder som man seriöst funderar, på hur pass rätt Holmér egentligen var ute under under 1986.Vore intressant att höra hon resonera på djupet kring Latif, eller i PU-rummet. För egen del har jag svårt att släppa PKK helt.
Citera
2022-11-24, 21:10
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
[.QUOTE=Suckmesideways|82526749]Jag återkommer också till den här killen och tycker det är anmärkningsvärt lite fokus på honom. Motiv, tillfälle, tillgång till vapen finns.

https://www.expressen.se/nyheter/sapomannen-lat-oss-fa-beratta-sanningen/

Håller varligen med did, oerhört förbryllande. Det skaver likt en sten i skon. Det är vid dessa stunder som man seriöst funderar, på hur pass rätt Holmér egentligen var ute under under 1986.Vore intressant att höra hon resonera på djupet kring Latif, eller i PU-rummet. För egen del har jag svårt att släppa PKK helt.[/quote]

Man skulle då kunna hänga ut PKK o ryssen samtidigt. Går inte få ett lämpligare tillfälle än nu o släppa på yppandeförbudet.
Citera
2022-11-24, 21:36
Citat:
Håller varligen med did, oerhört förbryllande. Det skaver likt en sten i skon. Det är vid dessa stunder som man seriöst funderar, på hur pass rätt Holmér egentligen var ute under under 1986.Vore intressant att höra hon resonera på djupet kring Latif, eller i PU-rummet. För egen del har jag svårt att släppa PKK helt.

Man skulle då kunna hänga ut PKK o ryssen samtidigt. Går inte få ett lämpligare tillfälle än nu o släppa på yppandeförbudet.[/quote]

Håller verkligen med. Det är tidnog atty lyfta på alla dessa stenar runt Latif, än är ju som sagt högintressant, och vad jag vet, tämligen uselt utrett då som nu. Det är faktiskt inte omöjligt, att Latif är länken som tidigare saknats för Holmérs räkning. Inte omöjligt att han försökt haffa honom redan 1986, får svaret på om PKK agerat ensam, eller med hjälp från ryssen?
Citera
2022-11-24, 21:52
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Vet inte varför HH inte tog in Latif, de hade möjlighet mig veterligen. De tog ändå förhören med Tapinskaja på allvar o träffade henne minst 3 ggr. Efter mordet på OP så skedde en hel del mord på kurder i bl.a. Tyskland. Det ska ha haft samband såtillvida att det rörde sig om högt uppsatta i organisationen.
Citera
2022-11-24, 21:53
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Man skulle då kunna hänga ut PKK o ryssen samtidigt. Går inte få ett lämpligare tillfälle än nu o släppa på yppandeförbudet.

Håller verkligen med. Det är tidnog atty lyfta på alla dessa stenar runt Latif, än är ju som sagt högintressant, och vad jag vet, tämligen uselt utrett då som nu. Det är faktiskt inte omöjligt, att Latif är länken som tidigare saknats för Holmérs räkning. Inte omöjligt att han försökt haffa honom redan 1986, får svaret på om PKK agerat ensam, eller med hjälp från ryssen?[/quote]

Vet inte varför HH inte tog in Latif, de hade möjlighet mig veterligen. De tog ändå förhören med Tapinskaja på allvar o träffade henne minst 3 ggr. Efter mordet på OP så skedde en hel del mord på kurder i bl.a. Tyskland. Det ska ha haft samband såtillvida att det rörde sig om högt uppsatta i organisationen.
https://www.jallai.se/2020/07/sovjet-styrde-mordet-pa-olof-palme/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in