2022-11-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Under förutsättning mannen medger och insisterar på att han minsann också känner sig våldtagen, ja. Har du exempel på fall där mannen gjort en motanmälan för våldtäkt?

Om inget samtycke finns så är det våldtäkt.
Citera
2022-11-24, 10:54
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Om inget samtycke finns så är det våldtäkt.
Oh ja. Och vad leder dig till att tro att det inte fanns samtycke från mannen i det aktuella fallet? Har du någon dom eller förundersökning som går att kika på?
Citera
2022-11-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Oh ja. Och vad leder dig till att tro att det inte fanns samtycke från mannen i det aktuella fallet? Har du någon dom eller förundersökning som går att kika på?

Vi diskuterar lagstiftningen här nu och inte specifika fall men att åklagarna aldrig åtalat en kvinna som anmält sex utan inledande samtycke trots att hon begått sexhandlingar senare visar att vi inte har en könsneutral lagstiftning.
Citera
2022-11-24, 12:40
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Men åklagaren driver aldrig den linjen. Män döms för sexhandlingar även om kvinnan blir kåt och deltar senare. Hon åtalas dock inte.

I praktiken har vi inte en könsneutral lag.

Man kan t.o.m. se på åklagarna att de är RADIKAL-feminister från Södertörn. Precis som med maoister och wahabister.
Radikaliserat selektiv praxis har sedan länge varit "normalt", men på senare tider har det nått en helt ny nivå.

"Alla vet", så i slutändan kommer dessa radikaliserade aktivister/haverister inom rättsväsendet att underminera hela systemet. Att "Sverige är byggt med lagar och skall med lagar styras", gör dem till ett hot mot Sverige som helhet.

Inom kommunal familjerätt ser vi samma issues, fast mer utbrett. Vad en batikhäxa(prusiluska) på soc tycker, saknar numer helt bäring utanför deras trånga korridorer.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2022-11-24 kl. 12:52.
Citera
2022-11-24, 12:47
Medlem
Citat:
Han kanske frös.

Fortsatt är det omöjligt för en kvinna att våldta en man som står bakom henne. Om hon inte har en väldigt perfekt pricksäkerhet med sitt kön och dessutom har ett vaginahål stort som omkretsen på en tennisboll. I så fall kan hon trycka sig bakåt och få in kuken i sig själv bakifrån och våldta honom eftersom han hamnat i en frysreaktion.
Citera
2022-11-24, 12:51
Medlem
Citat:
Nej han kan inte veta vad hon vill, hon kanske bara sa att hon inte ville.

Man har heller ingen skyldighet att ingripa vid brott även om man tror att ett brott begås. Skulle jag se dig våldtas av ett helt gäng killar skulle jag bara låta naturen ha sin gång, varför skulle jag hjälpa en idiot som dig som vill att killar döms utan bevis? Kommer inte hända.

Hon ville inte ha sex med hans polare. Det visste han om. Ändå var han där i rummet och såg när hans två polare började veva hennes huvud mellan sig så att hon skulle suga av dem. Och där någonstans avlägsnade han sig

Varför vill du framstå som en person som är bakom flötet? Jag vill inte att någon dömds utan bevis. Har aldrig påstått detta. Om du har tolkat vad jag skrivit så, så är du: bakom flötet.
Citera
2022-11-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon ville inte ha sex med hans polare. Det visste han om. Ändå var han där i rummet och såg när hans två polare började veva hennes huvud mellan sig så att hon skulle suga av dem. Och där någonstans avlägsnade han sig

Varför vill du framstå som en person som är bakom flötet? Jag vill inte att någon dömds utan bevis. Har aldrig påstått detta. Om du har tolkat vad jag skrivit så, så är du: bakom flötet.

Han är inte tankeläsare så han kan inte veta vilka hon vill ha sex med. Han har heller inget juridiskt ansvar för vilka hon har sex med.
Citera
2022-11-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Om jag är en bank ja. Dessutom tar man inte vid analsex utan man ger.

Säg inte att du är ok med att låna ut pengar för att sedan lägga 10 lax på bordet och bli arg när han tar alla 10. "Du skulle ju bara ha 5" jaså så varför presentera du då 10 för mig?

Vet ni inte när ni är på g att få den i rumpan är det verkligen dags att ni lär er för ni är inte ungdomar som i tsen. Skärpning!

Jag diskuterar alltså inte vem som ger/tar. Utan jag diskuterar frivilligt sex/frivilligt lån och ofrivilligt sex/stöld.

Du vet att vaginahålet och analen sitter nära va? Svårt för en kvinna som vill ha vaginalsex bakifrån att inte också visa sitt analhål. Det är en anatomisk och fysiologisk omöjlighet för henne att dölja analen när hon har vaginalsex bakifrån. Detta ska dock inte ses som en invit till analsex. Inte ens om kvinna tillåter lite lätt stimulering av ett finger i analen. Inte ens då är det en invit till analsex med kuk.
Elle du kanske anser att om en kvinna suger av dig, så har hon också rätt att bita av dig en del av din kuk? Jag menar: du godkänner ju att hon har din kuk i sin mun. Då kanske hon tror att du även godkänner att hon tar en tugga av din kuk. hon har ju tänder i mun.

Jag avskyr som sagt allt sex som involverar min eller någon annans anal. För min del är analen till för att bajsa, prutta och fisa med. Inget annat.
Citera
2022-11-24, 13:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så du berör och är sedan uppmärksam på hur det tas emot. Men få har redan övergreppet skett.

Att vidröra någon är inte våldtäkt.
Citera
2022-11-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Att vidröra någon är inte våldtäkt.

Det kan det visst vara enligt svensk lag.
Citera
2022-11-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag har precis som alla andra sexuellt aktiva män varit med om att en eller flera kvinnor gjort saker som jag inte gillar, jag har då sagt ifrån. Hade jag inte sagt ifrån så skulle kvinnorna rimligtvis inte vetat att dom gjort något fel. Oavsett detta så skulle jag iom denna omänskliga lag kunna förstöra livet för dessa kvinnor genom att anmäla dem för oaktsam våldtäkt? Ett sådant samhälle vill vi ju inte ha.

Det beror ju på vad de gör. Inte sant? Om du tex. godkänner och njuter av att de suger av dig och de biter dig hårt i kuken så att du skadas och mår riktigt dåligt av händelsen, så kanske du skulle vilja anmäla dem för det?

Eller om de fingrar dig lite vid analen med ett finger och stimulerar din g-punkt där bak, helt ok för dig. Men så trycker de plötsligt in en stor dildo där bak utan att fråga efter samtycke. Vilket gör ont, får dig att blöda och skadar din ringmuskel. Då kanske du skulle vilja anmäla det?

Eller om du har sex med en sexig kvinna på fyllan och du känner att du börjar bli väldigt full och i ett mer utsatt läge, då hon plötsligt bjuder in sina vänner Stig, Berta och Åke att också förlusta sig med dig, vilket de gör. Med råge. Detta helt utan ditt samtycke och du kan inte heller vare sig säga ifrån eller ta dig därifrån eftersom fyllan slagit till och chocken av det som händer gör dig ännu mer handlingsförlamad. Då kanske du skulle vilja anmäla alla fyra för våldtäkt/oaktsam våldtäkt?

Det är liksom inte småpotatis som får folk att anmäla någon för våldtäkt. Utan det är saker där man verkligen mår dåligt psykiskt och/eller fysiskt av att den andra har tagit sig sexuella friheter mot ens vilja. Det är då våldtäkt anmäls.

Jag känner en kvinna som sa till en dejt på fyllan att hon inte ville ha sex. Hon somnade sedan. Sedan vaknar hon av att han penetrerar henne. Han avbryter akten på en gång när hon sa till. Hon anmälde givetvis inte detta. Detta var innan lagen om oaktsam våldtäkt kom till. Hon kände stort obehag av det inträffade dock. Och hon har berättat att varje gång hon har träffat mannen efteråt, märker hon på honom att han vet att han har gjort fel. för hennes del räcker det som upprättelse. Men hon säger det: att om han inte hade visat det så tydligt att han vet att han har gjort fel, så hade hon anmält honom. Inte för sin egen del, utan för att ingen annan skulle behöva drabbas av det. Hans uppenbara skuldkänslor gentemot henne gör henne dock säker på att han inte kommer göra om det mot någon annan. Och ger henne också upprättelse för det han utsatte henne för.
Citera
2022-11-24, 13:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det kan det visst vara enligt svensk lag.

Inte om man inte rör på könsorganet. Om jag och mannen kysser varandra, jag rör mannens bröst med mina händer och visar att jag är påväg nedåt med min hand, då visar jag vad jag har i tankarna. Då ser och känner jag om han uppskattar det och vill att jag ska fortsätta eller inte. Jag tar inte bara ner handen från 0-100 rakt på kuken, skulle inte falla mig in. Jag måste givetvis kolla av att han gillar det. Skulle han inte visa någon reaktion alls, inte ens titta åt mitt håll, skulle jag sluta och avvakta. Det är inga konstigheter.

Se. nu fick du en lektion i hur det kan gå till när man kollar av samtycke utan att fråga rakt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in