Citat:
Ja, hur ska du kunna förstå att det finns osäkerheter i matematiska modeller? Jag tror inte att du har någon naturvetenskaplig utbildning eller kunskap om matematiska modeller. Då kan det bli svårt att förstå.
Men låt oss släppa detta och gå vidare. Vad tycker du behöver göras för att lösa problemen?
Men låt oss släppa detta och gå vidare. Vad tycker du behöver göras för att lösa problemen?
Jag gav dig en källa som med mycket stor tydlighet visade att du pratade i nattmössan. Du släppte ämnet direkt och ville hoppa på nästa ämne. Inte så värst otippat i och med att det är precis så du har gjort så länge jag har sett dig i den här tråden.
Som svar på din fråga om vad jag tycker att man borde göra åt problemet: det stora problemet vi diskuterar är inte så mycket klimatförändringarna, utan diskussionen i sig, och din oförmåga att delta i den eller ta in information.
Men det är inte en unik brist hos dig, utan det är vanligt att personer har blivit radikaliserade på sociala medier att tro på konspirationsteorier och blivit faktaresistenta. Vad man borde göra är mer forskning, alltså då kanske inom ramarna för psykologi, eller medieforskning. Informationskampanjer kanske, mer källkritik på skolplanen.
Om utvecklingen blir riktigt illa kanske man tillfälligt borde ta av män i vissa ålderssegment och yrkeskategorier rösträtten, då det har visat sig (true story, inte något jag hittar på) att män som jobbar inom industrin, oavsett utbildningsnivå, utmärker sig jämte resten av befolkningen i att de oftare tror att de vet bättre än vad som forskningen faktiskt visar, trots att de själva inte är utbildade inom ämnet.