Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Du visar åter att du inte förstår den diskussion som du själv deltar i. Temperaturökningen är väl känd och liten än så länge. Du och MrArtur har själva postat länkar där felmarginalerna i olika sammanhang framgår. Du har också postat en länk där IPCC yttrar att skadorna inte behöver bli så stora om temperaturökningen kan hållas under 1,5 grader. Jag kan ju inte hela tiden länka tillbaka till källor som ni redan gett.
Vidare har ditt senaste citat från Climate Feedback absolut ingenting med något som jag har skrivit att göra. Men du drar dig uppenbarligen inte för att fabulera, ljuga och vara oförskämd. Du är extremt ohederlig.
Jag postade länken både så du skulle lära dig vad forskare sade om dina farhågor om att modellerna var opålitliga pga stor okänd påverkan av unknown forcings etc. Sen postade jag den även för att de råkade ta upp just ett felaktigt påstående väldigt likt med det du började bubbla om, det om felmarginaler.
Avsikten var hjälpa dig att komma på rätt spår, komma in på banan igen, så att säga.
Men du har faktiskt på sätt och vis rätt att jag inte förstår diskussionen. För hur kan man förstå en sån här diskussion? Du är ju (det här är min känsla och jag vill inte att du ska ta illa upp, och förlåt om det här kommer låta lite otrevligt) helt omöjlig, som ett litet, efterblivet barn, i trotsåldern.
Citat:
Ursprungligen postat av
K1ngen
Det fullkomligt sprutar aspie om honom så att få honom förklara någonting är omöjligt. De med asperger kan bara rapa upp vad de sväljt men de förstår inget av smörjan de sugit i sig.
Lägg ner att snacka skit om mig tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det här är ett mönster som man kan känna igen hos aktivister. De är fullständigt låsta i sina tankemönster och skapar hela tiden rundgång som omöjliggör ett sakligt resonemang. Ganska snart övergår de också i personangrepp. Det är tråkigt när sådant uppstår i ett forum som handlar om vetenskap eftersom intressanta problemanalyser och diskussioner omöjliggörs.
Med tanke på befolkningsexplosionen är det givetvis inte ett dugg konstigt att människan påverkar klimatet. Att rabiat fokusera på minskade CO2-utsläpp istället för konstruktiva problemlösningar är mycket märkligt.
Visa ord av personen som låter lekmanna-desinformatörer som Wattsup och H.I. styra hens uppfattning om forskningen. Om det bara fick förekomma intressanta problemanalyser och diskussioner, utan att någon kom och efterfrågade källor som någon jäkla party pooper.