Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Till att börja med så ljuger du och är oförskämd, vilket givetvis inte är acceptabelt. Jag vare sig ”förnekar vetenskapen” eller har någon ”föreställd expertis”. För att återgå till tråden så är ”forcings” och förstärkningsfaktorer mer eller mindre dolda i den alarmistiska bild som ges. Om det hade varit enkelt att hitta dessa fundamentala uppgifter hade jag givetvis inte frågat efter dem.
Du påstår sådant som inte kan bevisas och uppmanar sedan den som ifrågasätter att själv söka efter fakta. Snacka om cirkelbevis!

Inte då. 😺
Tvärt om, kan jag styrka precis alla påståenden jag gör, vilket jag gör ofta, eftersom jag utgår från forskningen. Jag skjuter liksom inte från höften eller låter fantasin gå loss när jag skriver saker i den här tråden.
Och tyvärr kan jag inte säga detsamma om din medverkan i tråden. Ditt engagemang och patos är starkt, det får jag ge dig, ibland lite väl starkt, men du kan bli mycket bättre på att läsa, ta in och processa det du har läst, och framför allt styrka dina påståenden. Det finns också utrymme att öppna dig lite mer. Alltså då öppna i bemärkelsen avbryta en onaturlig intellektuell slutenhet. Det verkar som att du har låst dig i något konspirationsteoretiskt narrativ som misstänkliggör all offentlig forskning så att du bara konsumerar den i processad form, dvs genom ett medium, färdigkommenterad och färdigtuggad, kanske en klimatförnekande blogg eller liknande. Gå in på NASA eller IPCC och läs. Försök ignorera den lilla rösten som ropar att allt är en konspiration som bara försöker lura dig.
Många av dina invändningar är väldigt märkliga, och rör ibland väldigt grundläggande saker som det inte finns något som helst rimligt skäl att börja tjafsa om, vilket gör att man inte är säker på om du är allvarlig eller bara försöker störa diskussionen genom att tramsa, och det är nog en stor anledning till att bemötandet har blivit som det har blivit.